    From: AK <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ada Tutorial - w Instytucie Lotnictwa
    Date: Tue, 14 May 2019 00:53:15 +0200
    <3...@g...com>
    <qbb69q$ef6$1@gioia.aioe.org>
    <d...@g...com>

    On 2019-05-13 12:05, g...@g...com wrote:

    > Mogę w tym kontekście polecić esej Paula Grahama:
    > http://www.paulgraham.com/re.html
    >
    > Znam programistów, którzy mimo ponad 10 lat doświadczenia
    > wciąż umieją mniej, niż ogarnięci studenci 1-go roku informatyki.

    Ależ też znam.
    Takich jest z 10%. Reszta to jednak zjawisko dokładnie odwrotne.
    Braki pokrywane wybujałą pewnością siebie (tez typowe zjawisko
    socjologiczne).

    > Ale ogólnie branża wydaje się na tyle złożona, że proste maksymy
    nie mają tu prostego zastosowania. Może z czasem się to ustabilizuje.

    Bzdury godocie. Branza jak kazda inna.
    Sa o badziej zlozone branze (lotnictwo, mechanika, fizyka/numeryka,
    chemia, nawet metalurgia, niektore biotechnologie).
    IT psuje od lat brak "rak do pracy" co powoduje nieustanne psienie
    "fachowcow" co zwieksza brak "rak do pracy" co.. i kolo sie zamyka.
    Mechanizmy (w tym psychologiczno/socjologiczne) sa dokladnie
    takie jak gdzie indziej.

    PS: Juz w pierwszej pracy (~1990), gdy zacznalo sie "ssanie" na
    fachowcow (malutkie wtedy w stosunku dzisiejszego, ale jednak) i
    zaczely dzialac "mechanizmy" wywiesilem sobie na biurkiem taki
    ogolny "roadmap":
    1. radosne planowanie
    2. chybione wykonanie
    3. szukanie winnych
    4. karanie niewinnych
    5. nagradzanie tych co nie brali udzialu

    To pozostaje aktualne i uniwersalne do dzisiaj.
    O czym to swiadczy? Ano o tym ze oprocz "zlych fachowcow"
    drugim "kamieniem u nogi "ciagnacym jakosc w IT w dol jest
    szeroko pojety management (inna/odlegla warta elektronow).

    AK