  • 1. Data: 2009-10-10 18:01:43
    Temat: Akumulator do telefonu za $1.85
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Dziś kupiłem na eBay nowy akumulatorek do komórki.. za $1 + $1.85 wysyłka.
    Że się komuś chce tym bawić...

    Ale teraz już rozumiem czemu giełdy elektroniczne padają nawet w dużych
    miastach jak Kraków :-)

  • 2. Data: 2009-10-10 19:51:08
    Temat: Re: Akumulator do telefonu za $1.85
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Oct 2009 13:01:43 -0500, Pszemol wrote:
    >Dziś kupiłem na eBay nowy akumulatorek do komórki.. za $1 + $1.85 wysyłka.
    >Że się komuś chce tym bawić...

    Wyprzedaz jakas.

    >Ale teraz już rozumiem czemu giełdy elektroniczne padają nawet w dużych
    >miastach jak Kraków :-)

    Sklepy z bateriami do telefonow maja sie dobrze.
    Tylko powinny miec cene 3$ a same kupowac po 1$ - 200% marzy, to jest
    interes :-)

    A gieldy padaja, bo coraz mniej miejsca dla elektronikow-amatorow.

    J.

  • 3. Data: 2009-10-11 21:22:12
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Pszemol pisze:

    > Dziś kupiłem na eBay nowy akumulatorek do komórki.. za $1 + $1.85 wysyłka.
    > Że się komuś chce tym bawić...

    Jak dojdzie to zmierz rzeczywistą pojemność. I porównaj z podaną na
    opakowaniu...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-10-12 14:26:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message

    > Jak dojdzie to zmierz rzeczywistą pojemność. I porównaj z podaną na
    > opakowaniu...

    Piszą że to jest nowa, oryginalna bateria Motoroli, BR-50.
    To chyba ma mieć 710mAh.

    Jak przyjdzie to włożę ją do telefonu i będę używać... bo nie mam
    jak jej przetestować poza telefonem...

    Mam nadzieję że będzie działać lepiej niż ta którą mam teraz
    w telefonie :-) Po pełnym naładowaniu starcza na dwie krótkie
    rozmowy po 5-10 minut i już się czerwony wskaźnik baterii robi... :-)

    Właściwie za te $1.85 to nie musi działać nawet tygodnia,
    byle na jeden dzień wystarczyła...

  • 5. Data: 2009-10-12 14:28:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wyprzedaz jakas.

    Być może... ale mają sporo róznych baterii w tej cenie...
    Lokacja: Hong Kong.

    > Sklepy z bateriami do telefonow maja sie dobrze.
    > Tylko powinny miec cene 3$ a same kupowac po 1$ - 200% marzy, to jest
    > interes :-)

    No ale ile tych baterii musiałbyś sprzedać dziennie aby miało sens
    stanie tam na giełdzie w weekend? Samo 200% marży nie da Ci
    interesu jak sprzedasz tylko 2-3 takie baterie dziennie, prawda?

    > A gieldy padaja, bo coraz mniej miejsca dla elektronikow-amatorow.

    Plus możliwości kupna wysyłkowego, których 10 lat temu nie było.

  • 6. Data: 2009-10-12 15:16:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Być może... ale mają sporo róznych baterii w tej cenie...
    > Lokacja: Hong Kong.

    I nadal $1.85 za wysylke ?

> [...]
    > stanie tam na giełdzie w weekend? Samo 200% marży nie da Ci
    > interesu jak sprzedasz tylko 2-3 takie baterie dziennie, prawda?

    Tym z HK jakos sie oplaca :-)

    No coz - jak w sklepie bedzie za drogo to kupie na allegro. Jak
    przesylka bedzie za droga to pojde do sklepu/na gielde. Rynek sie
    wyrowna. Niedobitki moze przetrwaja.
    Z paczka tez trzeba pojsc na poczte, lub zaplacic za kuriera ktory
    przyjedzie i odbierze ..

    > Plus możliwości kupna wysyłkowego, których 10 lat temu nie było.

    Poczta 10 lat temu istniala.
    Internet istnial, i nawet sporo dzisiejszych firm wysylkowych
    istnialo :-)

    J.

  • 7. Data: 2009-10-12 16:34:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I nadal $1.85 za wysylke ?

    Wysyłają pewnie zwykłym listem, bez tracking numbers ani ubezpieczenia.
    Dostałem większą rzecz z Hong Kongu: uchwyt do lampy błyskowej do
    aparatu: kilka aluminiowych kształtek z przegubami kulowymi i to przyszło
    w kopercie bąbelkowej z normalnym znaczkiem listowym...

    > Tym z HK jakos sie oplaca :-)

    Bo siedzą sobie w domku i przerabiają zamówienia z eBay
    z całego świata - nie sądzę aby im się opłacało marznąć tyłki
    na giełdzie w zimie...

> [...]
    > Niedobitki moze przetrwaja.
    > Z paczka tez trzeba pojsc na poczte, lub zaplacic za kuriera ktory

    Z jedną paczką - znów się nie opłaci... ale jak masz dziennie
    tych paczek 40-60 z całego świata to już być może warto...

    > Poczta 10 lat temu istniala.
    > Internet istnial, i nawet sporo dzisiejszych firm wysylkowych istnialo :-)

    Ale bez porównania była oferta 10 lat temu a dziś...

  • 8. Data: 2009-10-12 19:28:03
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Pszemol wrote:
    > Piszą że to jest nowa, oryginalna bateria Motoroli, BR-50.
    > To chyba ma mieć 710mAh.

    Tez mam pare takich "oryginalnych"... glownie do konsol przenosnych
    (Nintendo DS). Pojemnosc w rzeczywistosci wynosi moze 30% pojemnosci
    oryginalu (albo i mniej), wiec nawet przy tak niskich cenach zakup raczej
    nie ma sensu.

    > Właściwie za te $1.85 to nie musi działać nawet tygodnia,
    > byle na jeden dzień wystarczyła...

    Z tym pewnie nie bedzie problemu. :)
    Swoja droga taki dealextreme wysyla wszystko za darmo - zamawialem u nich
    wiele roznych rzeczy, czasem koperty byly spore i wazyly blisko 1 kg, mimo
    to jak dotad nie bylo problemow z dostawa. Ze tez im sie oplaca...

    k,

  • 9. Data: 2009-10-12 20:33:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Oct 2009 11:34:09 -0500, Pszemol wrote:

    >Bo siedzą sobie w domku i przerabiają zamówienia z eBay
    >z całego świata - nie sądzę aby im się opłacało marznąć tyłki
    >na giełdzie w zimie...

    A nie wiesz ile kosztuje list z HK do USA ? Bo po odjeciu kosztow
    przesylki to znow nie tak wiele im zostaje :-)

    Ewentualnie .. nadane z HK, czy maja posrednika w US ?

    >Ale bez porównania była oferta 10 lat temu a dziś...

    Dla elektronikow czy w ogole ? W Polsce czy w USA?
    Bo tak jak pamietam to juz sporo sie kupic dalo.

    W Polsce w miedzyczasie to pare rzeczy ogolnych sie poprawilo - pare
    przedstawicielstw, likwidacja cla w unii, rozwoj kart platniczych -
    choc pierwsze byly juz wczesniej.

    J.

  • 10. Data: 2009-10-12 20:54:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A nie wiesz ile kosztuje list z HK do USA ? Bo po odjeciu kosztow
    > przesylki to znow nie tak wiele im zostaje :-)
    >
    > Ewentualnie .. nadane z HK, czy maja posrednika w US ?

    Ten uchwyt do flasha do aparatu przyszedł prosto z HK.
    Było na nim sporo znaczków, ale w walucie HK... nie przeliczałem ile to USD.
    Ale nie wierzę aby do interesu dokładali... :-)

    > Dla elektronikow czy w ogole ? W Polsce czy w USA?
    > Bo tak jak pamietam to juz sporo sie kupic dalo.

    Do USA przyjechałem w 1998 i już wtedy nie było właściwie niczego
    w lokalnych sklepikach typu RadioShack. Wszystko było już przerzucone
    na zakupy z katalogów (czy online czy telefonicznych/papierowych).

    > W Polsce w miedzyczasie to pare rzeczy ogolnych sie poprawilo - pare
    > przedstawicielstw, likwidacja cla w unii, rozwoj kart platniczych -
    > choc pierwsze byly juz wczesniej.

    No właśnie - a bez kart płatniczych kupno przez internet kuleje i to bardzo.