-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!u
nt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
STED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <e...@g...com>
<mr70uu$p0m$1@node1.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<55d716f4$0$4789$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<55d72fc0$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
In-Reply-To: <2...@g...com>
Subject: Re: Akumulatory 18650
Date: Fri, 21 Aug 2015 19:31:46 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 91
Message-ID: <55d76084$0$27529$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.166.138
X-Trace: 1440178308 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27529 83.22.166.138:58006
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:34946
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 16:03:47 UTC+2 użytkownik J.F.
napisał:
>> >> >W Boeingu jakiś idiota pomyślał że zaoszczędzi na
>> >> >akumulatorkach i
>> >> >zamówił jakiś szajs.
>> >> >Efekt? Firma praktycznie wyleciała z rynku średniodystansowych
>> >> >samolotów pasażerskich...
>> >> Nie przesadzasz ? 787 ma tyle roznych ulepszen, ze tak latwo
>> >> zrezygnowac sie z niego nie da.
>> >> A i w tym biznesie inne zwyczaje, nie ma tak prosto, ze jak
>> >> oferuja
>> >> robi bubel, to idziemy do innego sklepu :-)
>
>> >Czytałem niedawno ile trzeba czekac jak zamówisz powiedzmy
>> >A320neo, a
>> >ile na 737/757.
>> >Wniosek był taki że do Airbusa stoi kolejka zdesperowanych
>> >klientów
>> >którzy uciekli od Boeinga.
>
>> Hm, google jakos nie potrafi stwierdzic zwiazku 757 z litem, a 737
>> owszem - zapalily sie litowe baterie ... w bagazu pasazera.
>> Czyzby wiec klienci wystraszyli sie, ze im Boeing zechce wstawic
>> szajsowe baterie i do starych modeli ?
>Nie bądź infantylny. Klient zanim wyda setki milionów dolców, musi
>przekonać bank, ubezpieczyciela,
>swój zarząd do tego że inwestycja przyniesie zysk, a nie stratę. Na
>to się robi
>analizy zagrożeń itd. Jak Ci zagrożenie pożarem na pokładzie
>podskakuje z zera do maksa
>(bo właśnie się przydarzyło, albo w ostatniej chwili go uniknięto),
>to patrzysz jak to
>wychodzi u konkurencji. A tam nadal zero.
>Klienta naprawdę nie obchodzą technikalia, jakiś lit czy Uitra Fire
>(jeszcze trochę i Unitra).
>Jakaś liczba w tabelce podskakuje, kolor z zielonego zmienia się na
>czerwony, znaczy ryzyko za wysokie i koniec rozmowy.
I mowisz, ze bank, ubezpieczyciel i zarzad przestanie kupowac/odwola
zamowienie na 737 i 757, produkowane od wielu lat, bo 787 sie zapalil
?
>> A moze problem w zupelnie innym miejscu:
>> http://airwaysnews.com/blog/2015/02/25/boeing26903/
>Zawsze przyczyn porażki jest więcej,
IMO - eksplotacja 737 jest 9% drozsza niz A321 bardzo przekonuje
zarzad i bank.
>ale jak lubisz szukać to poszukaj skoku odwołanych zamówień u Boeinga
>zaraz po aferze z uziemonymi Dreamlinerami i takiego samego skoku
>nowych zamówień u Airbusa (przy okazji porównaj z ceną akcji). Nie,
>nie tego samego modelu.
>Klient widzi że Boeing sobie nie radzi z supply chain, to jest
>niezależne od modelu.
No wiesz, przez poprzednie lata bylo dobrze, i nadal jest dobrze, w
tych modelach, ktore zamowilismy.
Airbus tez mial pare wpadek, a dopisek "neo" w modelu, sugeruje ze
beda nowe klopoty :-)
Ale widac nie dla zarzadu - oni sa uczeni optymizmu, bo sprzedaja sie
swietnie.
Poza tym, to decyzja bardzo strategiczna, trzeba przeszkolic
mechanikow, pilotow ...
>Pierdolnik w firmie zawsze ma to samo źródło.
>Robota stała się mniej atrakcyjna, pozwolono żeby fachowcy odeszli,
>zaczęto ztrudniać idiotów, to trochę trwa, ale zawsze się tak samo
>kończy.
No coz, chyba nie doczytales. Uzyto lepszych akumulatorow. Tzn
potencjalnie lepszych. Krok jak najbardziej rozwojowy.
Czy tam wywalono starego fachowca, czy kazano mu sie zajac tematem o
ktorym nie ma wiedzy - to juz sie pewnie nie dowiemy.
Fachowiec tez zreszta po trochu przestal byc fachowcem, skoro sie zna
na technice sprzed 20 lat, a nie nowoczesnej :-)
Tak nawiasem mowiac to chyba nie zrobili tego az tak bardzo zle, bo
powaznych wypadkow nie bylo, certyfikacje wszystkie przelatal bez
wypadkow ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.08.15 20:30 Konrad Anikiel
- 21.08.15 22:34 J.F.
- 22.08.15 08:15 WM
- 22.08.15 08:28 Konrad Anikiel
- 22.08.15 08:31 Konrad Anikiel
- 22.08.15 09:34 WM
- 22.08.15 09:41 Konrad Anikiel
- 22.08.15 10:07 WM
- 22.08.15 10:33 Konrad Anikiel
- 22.08.15 14:54 WM
- 22.08.15 16:38 Jacek
- 24.08.15 10:53 J.F.
- 24.08.15 10:57 J.F.
- 24.08.15 11:01 J.F.
- 24.08.15 11:33 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
- Malowanie roweru dzisiaj
- Telefoniczna kopiarka kluczy
- Awaria rury
- Prawo do naprawy
- Re: Download Solution Manual Fundamentals of Renewable Energy Processes (3rd Ed., Aldo da Rosa)
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Gdańsk => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-02 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=
- 2024-05-02 'Studenci do nauki!'
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-02 Łódź => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-02 Ulm => Solution Architect (secure communication and IoT solutions) <=
- 2024-05-02 Fotowoltaika - inwerter - jakie ficzery?
- 2024-05-01 1902 Clement Gerrard
- 2024-05-01 Białystok => Inżynier DevOps (Kubernetes, AWS) <=
- 2024-05-01 Berlin => IT Network Engineer <=