eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaAkumulatory 18650 › Re: Akumulatory 18650
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!u
    nt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
    STED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <e...@g...com>
    <mr70uu$p0m$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <55d716f4$0$4789$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <55d72fc0$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    Subject: Re: Akumulatory 18650
    Date: Fri, 21 Aug 2015 19:31:46 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 91
    Message-ID: <55d76084$0$27529$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.166.138
    X-Trace: 1440178308 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27529 83.22.166.138:58006
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:34946
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 16:03:47 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    >> >> >W Boeingu jakiś idiota pomyślał że zaoszczędzi na
    >> >> >akumulatorkach i
    >> >> >zamówił jakiś szajs.
    >> >> >Efekt? Firma praktycznie wyleciała z rynku średniodystansowych
    >> >> >samolotów pasażerskich...
    >> >> Nie przesadzasz ? 787 ma tyle roznych ulepszen, ze tak latwo
    >> >> zrezygnowac sie z niego nie da.
    >> >> A i w tym biznesie inne zwyczaje, nie ma tak prosto, ze jak
    >> >> oferuja
    >> >> robi bubel, to idziemy do innego sklepu :-)
    >
    >> >Czytałem niedawno ile trzeba czekac jak zamówisz powiedzmy
    >> >A320neo, a
    >> >ile na 737/757.
    >> >Wniosek był taki że do Airbusa stoi kolejka zdesperowanych
    >> >klientów
    >> >którzy uciekli od Boeinga.
    >
    >> Hm, google jakos nie potrafi stwierdzic zwiazku 757 z litem, a 737
    >> owszem - zapalily sie litowe baterie ... w bagazu pasazera.
    >> Czyzby wiec klienci wystraszyli sie, ze im Boeing zechce wstawic
    >> szajsowe baterie i do starych modeli ?

    >Nie bądź infantylny. Klient zanim wyda setki milionów dolców, musi
    >przekonać bank, ubezpieczyciela,
    >swój zarząd do tego że inwestycja przyniesie zysk, a nie stratę. Na
    >to się robi
    >analizy zagrożeń itd. Jak Ci zagrożenie pożarem na pokładzie
    >podskakuje z zera do maksa
    >(bo właśnie się przydarzyło, albo w ostatniej chwili go uniknięto),
    >to patrzysz jak to
    >wychodzi u konkurencji. A tam nadal zero.
    >Klienta naprawdę nie obchodzą technikalia, jakiś lit czy Uitra Fire
    >(jeszcze trochę i Unitra).
    >Jakaś liczba w tabelce podskakuje, kolor z zielonego zmienia się na
    >czerwony, znaczy ryzyko za wysokie i koniec rozmowy.

    I mowisz, ze bank, ubezpieczyciel i zarzad przestanie kupowac/odwola
    zamowienie na 737 i 757, produkowane od wielu lat, bo 787 sie zapalil
    ?

    >> A moze problem w zupelnie innym miejscu:
    >> http://airwaysnews.com/blog/2015/02/25/boeing26903/

    >Zawsze przyczyn porażki jest więcej,

    IMO - eksplotacja 737 jest 9% drozsza niz A321 bardzo przekonuje
    zarzad i bank.

    >ale jak lubisz szukać to poszukaj skoku odwołanych zamówień u Boeinga
    >zaraz po aferze z uziemonymi Dreamlinerami i takiego samego skoku
    >nowych zamówień u Airbusa (przy okazji porównaj z ceną akcji). Nie,
    >nie tego samego modelu.
    >Klient widzi że Boeing sobie nie radzi z supply chain, to jest
    >niezależne od modelu.

    No wiesz, przez poprzednie lata bylo dobrze, i nadal jest dobrze, w
    tych modelach, ktore zamowilismy.
    Airbus tez mial pare wpadek, a dopisek "neo" w modelu, sugeruje ze
    beda nowe klopoty :-)
    Ale widac nie dla zarzadu - oni sa uczeni optymizmu, bo sprzedaja sie
    swietnie.

    Poza tym, to decyzja bardzo strategiczna, trzeba przeszkolic
    mechanikow, pilotow ...

    >Pierdolnik w firmie zawsze ma to samo źródło.
    >Robota stała się mniej atrakcyjna, pozwolono żeby fachowcy odeszli,
    >zaczęto ztrudniać idiotów, to trochę trwa, ale zawsze się tak samo
    >kończy.

    No coz, chyba nie doczytales. Uzyto lepszych akumulatorow. Tzn
    potencjalnie lepszych. Krok jak najbardziej rozwojowy.
    Czy tam wywalono starego fachowca, czy kazano mu sie zajac tematem o
    ktorym nie ma wiedzy - to juz sie pewnie nie dowiemy.
    Fachowiec tez zreszta po trochu przestal byc fachowcem, skoro sie zna
    na technice sprzed 20 lat, a nie nowoczesnej :-)

    Tak nawiasem mowiac to chyba nie zrobili tego az tak bardzo zle, bo
    powaznych wypadkow nie bylo, certyfikacje wszystkie przelatal bez
    wypadkow ...

    J.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: