    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 24 Aug 2015 06:02:52 -0700 (PDT)
    <7...@g...com>
    <55db006c$0$4783$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Akumulatory 18650
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 13:30:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości

    > OK, zle Cie zrozumialem, wydawalo mi sie, ze sugerujesz jakas
    > "zbrodnicza" dzialalnosc, do badan wysylamy dobre, a potem zamawiamy
    > tanie ...

    Czy to jest działanie celowe, czy "tak wyjszło" to nie ma większego znaczenia. To
    tylko ludzie, zawsze trzeba przewidzieć co spieprzą i się na taka okoliczność
    zabezpieczyć.

    > Typowe, choc akurat niekoniecznie w przypadku baterii do 787 - jakis
    > nietypowy produkt.
    > Ale nawet jak zamawiasz u producenta, to nigdy nie wiadomo, czy zrobi
    > dokladnie tak samo.

    Konstruktor robi rysunki, schematy, specyfikacje czy co tam trzeba, a potem
    kontrolerzy sprawdzają czy wszystko jest w rzeczywistości takie jak w tych rysunkach.
    Jak jest niezgodne, to piszą raport niezgodności który trafia do odpowiednich ludzi,
    którzy mają podjąć decyzję czy można to tak puścić, czy trzeba naprawić, czy złomować
    itd. To cały mechanizm, na każdym kroku coś ktoś może przegapić, zignorować,
    odpuścić, przymknąć oko itd. To cała sztuka, żeby to działało. Kombinacja marchewki i
    kija, jak wszędzie. Jeśli gdzieś nie działa kontrola łańcucha dostaw, to znaczy że
    prawdopodobnie cała nie działa. Akurat wyszło na tym na czym wyszło, ale za tydzień
    wyjdzie na czym innym, za dwa na czymś jeszcze innym.

    > A kontrola supply chain ... jak przyjezdza kontrola, to wszystko jest
    > w porzadku :-)
    > I cos mi sie widzi, ze jakby tak wszyscy chcieli kontrolowac, to by
    > kontrole nie wychodzily z zakladow, hut, kopalni ...

    No przeciez nie wychodzą. Ja mam wokół siebie notorycznie jakiś audyt. Od klientów,
    od autoryzowanych agencji, od rządu, od naszych ludzi z działu, od naszych ludzi z
    centrali. Kręcą się jakieś typy których w życiu nie widziałem, nawet się nie
    przedstawiają. Ktoś ich wpuścił, znaczy po coś tu są. Tak samo nasi ludzie śmigają po
    naszych poddostawcach. Albo oficjalny audyt, czyli ktoś z jakości, albo ludzie od
    konkretnego projektu, jadą do dostawców węszyć co oni tam spieprzyli i się nie
    przyznali, a nuż kogoś się da złapać na kary umowne. W większych projektach typu
    budowa statku w stoczni albo obiektu przemysłowego, wysyła się kilku ludzi którzy
    siedzą tam na zmiany 24/7 i patrzą ludziom na ręce, zaglądaja w papiery itd. To jest
    normalne. Ja jestem konstruktorem, więc mam to gdzieś, ale jak nie było kogo wysłać
    to i mnie czasami z łapanki wysyłano na takie audyty do dostawców. Latasz i patrzysz
    co kto robi źle, a wieczorem piszesz raport, niech ktoś tam czyta i się martwi co z
    tym robić. Taka praca.