    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Alfa SLT-57
    Date: Mon, 10 Jul 2017 20:14:35 +0200

    W dniu 2017-07-10 o 12:29, Jawi pisze:

    > Witam,
    > Moj syn wypatrzył sobie aparat Sony Alfa SLT57.

    Przebrnąłem przez parę marek sprzętów i spocząłem na Sony. Sam
    początkowo rozważałem model 57 lecz o klasę lepszy i nieproporcjonalnie
    droższy jest 77. Ten właśnie używałem.

    Generalnie technologia SLT lub znacznie droższe bezlusterkowce to bardzo
    fajny kierunek rozwoju sprzętu. Nie klapią jak maszyna do szycia, nie ma
    problemu z koniecznością przysłaniania wizjera przy długich czasach, nie
    ma problemu poruszeń przy klapnięciu lustra itp. Przy SLT utrata
    jasności jest niewielka i wynosi zaledwie 1/3ev a przy bezlusterkowcach
    nie ma żadnych strat. Jak dla mnie cool.

    Popatrz na porównanie:
    https://www.dpreview.com/products/compare/side-by-si
    de?products=sony_slta57&products=sony_slta77

    Nie sugeruj się oceną rankingową bo to tylko głupi algorytm.
    Rozdzielczość 77 jest znacznie większa. Poziom zaszumienia zdjęć jest
    znacznie (na oko) mniejszy przy 77. Nocne zdjęcia potrzebują dynamiki
    przetwornika. Na model 99 nie będę Cię namawiał :-) Tam jest skok
    cenowy bardzo wysoki ale i jakość zdjęć (szczególnie tych ciemnych) nie
    ma porównania w stosunku do obu.

    Może w przypadku syna to nieistotne ale z tego co pamiętam (trzeba to
    zweryfikować) - zapis na kartę SD przy modelu 77 to 96M a 57 to
    prawdopodobnie 2/3 te prędkości. Ponadto - do weryfikacji - model 57 nie
    pozwala na ustawianie ekranu pod dowolnym kątem. Ta funkcjonalność z
    modeli 77/99 jest nieoceniona. Nawet kładąc aparat na ziemi masz podgląd
    z góry na to co widzi obiektyw. Nie ma potrzeby aby rzucać się w błoto w
    białej koszuli aby zdjęcie żaby wykonać ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek