eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator padł › Re: Alternator padł
  • Data: 2017-07-22 23:18:13
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:
    > W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:
    >> W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze:
    >>> Padł mi alternator który kupiłem w jesieni...
    >>> Fakt, że nie był oryginalny od Hondy tylko ze sklepu z częściami.
    >>> Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
    >>> regulatorem działa i co mogło ubić w nim tą elektronikę...
    >> np przepięcia albo przeciążenie.
    >>
    >>> Co tam takiego delikatnego? Zważywszy na to jakie tam prądy
    >>> hulają to spodziewam się tam diód wielkości musującej tabletki
    >>> wapna :-) Jak się taka dioda może zepsuć? Gdzie wrażliwość?
    >> Diody najczęściej przebijają napięciowo.
    >>
    >>> Jak skomplikowany jest typowy układ regulatora w alternatorze?
    >>> Ktoś może się orientuje co tam siedzi w środku?
    >> Tzw regulator, czyli układ który reguluje napięcie wzbudzenia pod
    >> wpływem nap wyjściowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych może
    >> być jeszcze
    >> ogranicznik prądu ale zazwyczaj oporność diod i uzwojeń ustala prąd
    >> maksymalny.
    >>>
    >>> Oprócz masy, jest duży kabel idący do "plusa", ale jest też
    >>> wtyczka doprowadzająca napięcie do uzwojenia wzbudzającego,
    >>> coś w środku jednak siedzi ograniczającego napięcie ładowania aku.
    >>> Ma ktoś schemat tego co tam siedzi? Jak to jest zabezpieczone
    >>> przed awariami, przed uszkodzeniem, przed odwrotną polaryzacją itp.
    >> Tu masz przykład łącznie z połączeniami
    >> http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157
    >
    > Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
    > focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
    > Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
    > 4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
    > alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
    > obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
    > potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
    > obciążenie...
    > Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
    > skodzie felicji czy favorit...
    Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
    kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
    problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
    aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
    zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
    bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
    parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
    aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
    wydajność.

    --
    Pozdr
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: