  • 21. Data: 2019-05-26 23:12:06
    Temat: Re: Artykuł: Historia edycji tekstu w Polsce, czyli jak piraci sami na siebie ukręcili stryczek
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-26 o 21:04, Gil pisze:
    > In article <qc8plg$bm9$1@dont-email.me>, f...@g...com
    > says...

    > Pan Dinozaur to jakby uzywał AmiPro 2.0 Ale on pewnie z czasów 3.0

    Czy ja wiem, AmiPro 2.0 jest stosunkowo młody. To 1991/92 rok, a ń mówił
    o latach 80-tych i pakiecie Framework. Dlatego nazwałem ń "dinozaurem".

    https://www.computerworld.pl/news/Ami-Pro-3-0,309557
    .html

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 22. Data: 2019-05-27 01:41:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-26, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Pracę dyplomową w średniej pisałem na Amidze 500 w czymś chyba pokroju
    > FinalWriter. Taki fajny WYSIWYG ale drukował na igłowej LC10 w trybie
    > graficznym więc kartka zanim wyszła...

    Myslę, że dużo, jeśli nie wiekszość osób piszących obecnie na
    polskie Newsy to takie dinozaury, które przeszły drogę często
    zaczynając na odrach poprzez zx 81/spectrum / timexy, amigi, commodory,
    całą rewolucję xt-at... a tego oprogramowania to nie było w latach 80-90
    aż tyle więc jak się

    W każdym razie ja tez używałem frameworka (arkusza), a niedługo potem
    zaczeliśmy używac symphony.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2019-05-27 07:43:47
    Od: ń <...@...n>

    Nie zapomnij o Merze ;-)
    Na moim Wydziale PW jak się wpisało z klawiatury 'DUPA', to drukarka waliła od razu
    'ARE YOU?' ;-))
    No i RIAD był, a jakże (z uruchomionym Pascalem na monitorowym see-checku), ale Odra
    jakaś przyjemniejsza (no ale Fortran).

    -----

  • 24. Data: 2019-05-27 15:03:59
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 26/05/2019 02:58, 1634Racine wrote:
    > witam, jedynym czlowiekiem zes byl, ktory we wrzesniu 2008 potrafil (mi)
    > klarownie wytlumaczyc (systematycznie/algorytmicznie/"po kolei") sprawy
    > kodowania, charsetu, etc. ze szczegolnym uwzglednieniem OE :) mam ten
    > zapis naszej korespondencji z grupy

    :-) Bardzo dziękuję za przemiłe słowa i cieszę się, że moja wiedza była
    użyteczna.

    --
    MF

  • 25. Data: 2019-05-27 22:32:51
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-27 o 15:03, MF pisze:

    > :-) Bardzo dziękuję za przemiłe słowa i cieszę się, że moja wiedza była
    > użyteczna.

    Skasowałeś swoje strony, a szkoda.
    Coś mi nagłówki Twoich wiadomości nie pasują:
    From - Sat May 25 20:01:19 2019
    From: MF <n...@n...noproblem.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject:
    =?UTF-8?Q?Re=3a_Artyku=c5=82=3a_Historia_edycji_teks
    tu_w_Polsce=2c_?=
    =?UTF-8?Q?czyli_jak_piraci_sami_na_siebie_ukr=c4=99c
    ili_stryczek?=
    Date: Sat, 25 May 2019 18:49:48 +0100

    No i ta strona http://www.netfront.net/ jakaś dziwna jest.

    Pozdrawiam.

    --
    animka

  • 26. Data: 2019-05-28 17:10:37
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    W dniu 23.05.2019 o 16:58, Filip454 pisze:
    > https://www.swiat-owocow.pl/1276.html
    >
    > Całkiem ciekawy artykuł. Polecam.
    >
    > Macie jakieś szersze doświadczenia z różnymi edytorami tekstu, czy
    > zawsze trzymacie się tego jednego (MS Word)?

    Parę lat temu napisałem własny edytor programisty - miał być prosty,
    kolorować składnię (z automatycznym dostosowaniem do pliku) i sprawdzać
    pisownię (w wybranym języku), miał mieć też wszystkie podstawowe opcje
    edycji i pamiętać ustawienia klikudziesięciu ostatnio edytowanych plików.
    To wszystko udało mi się zrobić w C++ i Qt.

    Wersja druga bazowała na KF5SyntaxHighlighter z Kde który zapewnia
    rozpoznawanie i kolorowanie ponad 150 języków programowania.
    Wersja 3 miała być modułowa: rdzeń miał oferować tylko ładowanie pliku,
    natomiast sposoby edycji miały być dowolne (edytor czystego tekstu,
    przeglądarka grafiki, edytor dokumentów). Problemem który mnie do tego
    zniechęcił to fakt, że klasa QPlainTextEdit z Qt nie wspiera wielu
    podświetlaczy składni co jest konieczne przy modułowym rozwiązaniu:
    jeden plugin zapewniałby kolorowanie składni, a drugi korektę pisowni -
    to jest nie możliwe w Qt - oni zmuszają do monolitycznych elementów
    programu w brew oficjalnej polityce. Problem zgłoszony - cisza.

    Drugim, poważniejszym problemem (który mnie dobił) jest to, że ta sama
    klasa QPlainTextEdit ma ograniczenie do jednego obiektu dla bloku tekstu
    (zwykle to jedna linia). Jest to ważne w momencie gdy mamy podświetlanie
    składni (ang. syntax highlighter) i chcemy np. efektywnie zrealizować
    zakładki w tekście (ang. bookmarks). Niestety obecnie mamy jedynie
    możliwość dodawania tylko jednego obiektu do bloku tekstu. To również
    powoduje, że modułowej architektury nie zaimplementujemy, bo musimy mieć
    jedną klasę która spełni wszystkie funkcje związane z: podświetlanie
    składni, korektę pisowni i zakładki. Problem zgłoszony - cisza.

    Ja w wersji 2 edytora miałem wszystko w jednym i nie potrzebuję udawać,
    że mam modularny edytor (wersja 3) tyle, że połowa musi być
    monolityczna! Tak więc wróciłem do wersji 2 i przystosowałem ją do pracy
    w Linuxie. Obecnie stworzyłem dla niego paczkę AppImage, natomiast mam
    problem z paczkami Snap (nie wiem jak włączać pliki zasobów - katalog
    /usr/share/).

    > Najgorszy pakiet jakiego używałem to chyba LibreOffice.OpenOffice jest
    > zdecydowanie lepszy.

    Co jest innego w LO w porównaniu z OO?!?

    > P.S A pamiętacie AbiWord? :)

    Porażka - gorsze nawet od OO! (LO wtedy nie było)

  • 27. Data: 2019-05-28 17:30:26
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    Dodam jeszcze, że (wg mnie) jedynym dobrym edytorem (poza moim własnym)
    jest Kate z KDE.

    Jako środowisko programowania bardzo dobry (choć nie idealny) jest Qt
    Creator (od Qt).

    Po za tym do dokumentów nawet ponad 100 stronicowych Libre Office nadaje
    się znakomicie.

    Do tego wszystkiego eksperymentuję z LyX czyli edytorem TeX/Latex-a (do
    eksportu na dowolny inny format). Na razie poznałem go w podstawowym
    zakresie i mi się podoba. Bardzo szybko tworzy się strukturę dokumentu w
    zadanym formacie (list, rozprawa naukowa, książka). Chętnie bym się
    dowiedział jak "ostylować" wygląd nagłówków i innych elementów w PDF-ie
    wyjściowym, bo domyślny wygląd jest z deko przestarzały.

  • 28. Data: 2019-05-28 17:41:12
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 28 May 2019 17:30:26 +0200, Szyk Cech wrote:
    > Dodam jeszcze, że (wg mnie) jedynym dobrym edytorem (poza moim własnym)
    > jest Kate z KDE.

    Ja od lat używam wyłącznie Kwrite. To w zasadzie to samo co Kate, ale bez
    tych wszystkich niepotrzebnych niby-programistycznych głupot.

    > Jako środowisko programowania bardzo dobry (choć nie idealny) jest Qt
    > Creator (od Qt).

    Prawdziwi programiści nie korzystają z żadnych "środowisk". Prawdziwi
    programiści operują wyłącznie na motylach.

    > Po za tym do dokumentów nawet ponad 100 stronicowych Libre Office nadaje
    > się znakomicie.

    To prawda. A nawet znacznie większych.

    > Do tego wszystkiego eksperymentuję z LyX czyli edytorem TeX/Latex-a

    Kolega dysponuje, zdaje się, zdecydowanie za dużą ilością wolnego czasu.

    Mateusz

  • 29. Data: 2019-05-28 19:47:03
    Od: Filip454 <f...@g...com>

> [...]
    >
    > : Macie jakieś szersze doświadczenia
    > : z różnymi edytorami tekstu, czy zawsze
    > : trzymacie się tego jednego (MS Word)?
    >
    > "EDI" i "Notatnik". ;)
    >
    > : Najgorszy pakiet jakiego używałem
    > : to chyba LibreOffice.
    >
    > Imo doskonały, ale powoli ładuje się z HDD ze względu na wielkość.
    >
    > "MS Word" przy "Libre" jest jak świr przy zdrowym na umyśle.
    >
    > -=-
    >
    > Mam co najmniej 100 różnych edytorów, w tym edytory do rysowania
    > ASCIIartőw.
    >
    > Trudno mi określić, ilu edytorw używałem, ale znacznie więcej niż 100.

    Całkiem ciekawy ten Edi. Jak ze zgodnością?

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 30. Data: 2019-05-28 19:48:45
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-28 o 17:10, Szyk Cech pisze:
    > Co jest innego w LO w porównaniu z OO?!?

    Miałem tutaj akurat na myśli prędkość działania. Libre strasznie
    zamulał, nawet na dobrej maszynie z i7.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]