  • Data: 2014-08-01 09:59:41
    Temat: Re: Autobus rusza z przystanku na drodze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik charwel(Oo)==::: c...@g...pl ...

    > Moim zdaniem powinien, ponieważ jest to zatrzymanie nie wynikające z
    > warunków lub przepisów ruchu drogowego.

    Tez tak zawsze sadziłem (chociazby dlatego, ze jest to czytelny znak ze
    rusza) ale ostatnio znajomy kierowca mowił mi, ze ich na szkoleniach uczą
    ze nie włacza się kierunkowskazu.

    > "Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
    > autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany
    > zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić
    > kierującemu autobusem(trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli
    > kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa
    > ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
    >
    > 2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może
    > wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się,
    > że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego."

> [...]
    Ale te przytoczone artykuły są o czyms innym.
    Ja mówie o sytuacji w ktorej nie nastepuje zmiana pasa ani wyjazd z
    zatoczki.