  • 21. Data: 2019-09-14 13:43:51
    Temat: Re: Autonomiczny...
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2019-09-11 22:20:47 niejaki kk napisał:
    > "...
    > Niemcy wpadli też na kilka innych, ciekawych, pomysłów. ....
    > Ciekawe wydaje się
    > również wykorzystanie powierzchni tylnej szyby, jako ekranu - tła - dla
    > rzutnika "informacji". Ten wyświetla na szybie szereg znaków
    > informujących innych uczestników ruchu o tym, co dzieje się przed
    > pojazdem. W ten sposób można zdecydowanie zredukować np. liczbę wypadków

    niemcy wpadli na pomysł - to już jest zabawne samow sobie :D

    dwa tygodnie temu byłem w chinach i troche jeździłem tamtejszymi taxówkami
    (najszybsza i dośc tania forma transportu jak się nie zna miasta, opisy na
    komunikacji miejskiej są tylko po chińsku a komórki nie działają)
    i otóż wszystkie taksówki nad tylna kanapą miały zamontowany mały rzutnik,
    który rzucał video z reklamami na tylną szybę z przyklejoną matową folią

    dodatkowo podobne rozwiązanie było w windach - reklamy były rzucane na
    górną połowę drzwi, także oklejonych matową folią, rzutnik wyłaczał się gdy
    winda stawała na piętrze

    trzecie ciekawe rozwiązanie było w metrze - na ścianie między stacjami
    znajdowal się jeden długi ekran (a będę strzelał - 500-1000m długości na
    którym także wyświetlały się reklamy - ale prędkość przesuwającego się
    obrazu była zsynchronizowana z prędkością wagonu - wydawało się że za oknem
    wisi telewizor

    tak więc ciekawe kiedy niemcy czy inni amerykańscy naukowcy wpadną na takie
    pomysły

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 22. Data: 2019-09-14 13:54:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 13:43:51 +0200, p0li napisał(a):
> [...]
    > obrazu była zsynchronizowana z prędkością wagonu - wydawało się że za oknem

    Widzialem to bardzo wiele lat temu w Budapeszcie.
    Wtedy to byly gabloty z plakatami i lampami blyskowymi.

    bo 500m telewizorow ... czy nie prosciej zamontowac w oknach ?

    J.

  • 23. Data: 2019-09-14 15:53:06
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-14 o 11:55, kk pisze:

> [...]
    tlacz-lcd-na-szybe-auta-7760391407

    > To nie wyświetla się na szybie tylko odbija. Działa jak kierowcę
    > ustawisz w konkretnym miejscu naprzeciwko nadajnika obrazu. A tu
    > kierowcy poruszają się i nic z tego nie będzie.

    Poważnie?
    Poczytaj jak działają instalacje do projekcji tylnej a potem wróć
    i przeproś.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2019-09-14 16:20:21
    Od: Kviat

    W dniu 14.09.2019 o 13:54, J.F. pisze:

    > Widzialem to bardzo wiele lat temu w Budapeszcie.
    > Wtedy to byly gabloty z plakatami i lampami blyskowymi.
    >
    > bo 500m telewizorow ... czy nie prosciej zamontowac w oknach ?

    A nie prościej rzutnik zamontować na pociągu?
    Nic nie trzeba synchronizować. Obraz zawsze będzie się przesuwał z
    prędkością pociągu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2019-09-14 16:31:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 16:20:21 +0200, Kviat napisał(a):

    > A nie prościej rzutnik zamontować na pociągu?
    > Nic nie trzeba synchronizować. Obraz zawsze będzie się przesuwał z
    > prędkością pociągu.

    W zasadzie tak. Opatentuj ... bo chyba warte :-)

    Tylko trzeba ekrany zamontowac, bo na sciany to bym za bardzo nie
    liczyl - brudne to, krzywe ...

    J.

  • 26. Data: 2019-09-14 19:22:56
    Od: Kviat

  • 27. Data: 2019-09-15 21:25:55
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-14 15:53, RadoslawF wrote:

    tlacz-lcd-na-szybe-auta-7760391407

    > Poważnie?
    > Poczytaj jak działają instalacje do projekcji tylnej a potem wróć
    > i przeproś.

    Instalacje do projekcji tylnej? A było o zwykłych macierzach led, potem
    o tanim chińskim hud. Mam przeprszać, że nie umiecie napisać o co Wam
    chodzi? Chyba Was posrało.

  • 28. Data: 2019-09-16 09:19:11
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-15 o 21:25, kk pisze:

    tlacz-lcd-na-szybe-auta-7760391407

    > Instalacje do projekcji tylnej? A było o zwykłych macierzach led, potem
    > o tanim chińskim hud. Mam przeprszać, że nie umiecie napisać o co Wam
    > chodzi? Chyba Was posrało.

    Bo to działa jak HUD ale dla patrzących z drugiej strony szyby.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2019-09-16 22:22:45
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-16 09:19, RadoslawF wrote:

    > Bo to działa jak HUD ale dla patrzących z drugiej strony szyby.
    > :-)

    No to mówię, że hud jaki pokazałeś odbija więc wymaga by kierowca był w
    określonym punkcie.

    Tak czy siak, nie zrobię sobie tak łatwo takiego wyświetlacza jak w tym
    samochodzie.

  • 30. Data: 2019-09-17 11:43:58
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-16 o 22:22, kk pisze:

    > No to mówię, że hud jaki pokazałeś odbija więc wymaga by kierowca był w
    > określonym punkcie.
    >
    > Tak czy siak, nie zrobię sobie tak łatwo takiego wyświetlacza jak w tym
    > samochodzie.

    Łatwo to można kupić jeśli ktoś sprzedaje.
    Jeśli nie sprzedaje to trzeba zrobić i nie musi być łatwo.