  • 51. Data: 2010-02-11 18:19:07
    Temat: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    wiadomoscinews:hkv1q2$abp$1@news.onet.pl...

    > 2.Kontrola nad danymi, ich wieksze bezpieczesntwo -
    > nie zmienisz danych w trakcie obliczen, ogolnie, nie zmienisz
    > ich poza przewidzianymi przez programiste momentami
    > (wcisniecie guzika 'uaktualnij dane na podstawie tabelki').
    Tu (tzn w przyk?adzie bastiona) jest wre;cz pewnos'c', z.e ostatnie cyfry
    musza; sie pie....lic'. Dodajmy z.e pod BCB w sposób 'ulepszony' w stosunku
    do standardów (by? tu wa;tek o zakra;gleniach BCB)

    Gdyby te tabelki nie by?y orientacyjna; symulacja; a bankowym
    harmonogramem np. do umowy, to krymina?.

  • 52. Data: 2010-02-11 18:56:03
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 11 Lut, 18:02, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Nie widze wlasciwie zadnej mozliwosci praktycznego
    > zastosowania takiego algorytmu.
    No bez przesady. Zobacz np. drzewa i grafy decyzyjne
    wraz z algorytmami do ich automatycznego budowania.
    Każdy wezel grafu wyglada w przyblizeniu tak:
    Node {
    max;
    min;
    index_true;
    index_false;
    value_true;
    value_false;
    stan_true;
    stan_false;
    response;
    };

    Mozna zbudowac taki graf w postaci tablicy:
    Node graf[MAX_NODE];

    I nastepnie zrealizowac kazdy problem decyzyjny w tak
    prostej procedurze:

    Response( data[SIZE_DATA+EXTENSION] , graf[MAX_NODE] ) {
    stan = 0;
    for( i = 0 ; i<MAX_LOOP ; i++ ) {
    if( data[ graf[stan].index ] >= graf[stan].min AND
    data[ graf[stan].index ] <= graf[stan].max ) {
    data[ graf[stan].index_true ] = graf[stan].value_true;
    stan = graf[stan].stan_true;
    } else {
    data[ graf[stan].index_false ] = graf[stan].value_false;
    stan = graf[stan].stan_false;
    }
    return graf[stan].response;
    }

    > Jesli chesz uzywac tego jako narzedzia teoretycznego,
    > jak maszyna turinga, to inna sprawa, ale tez bys
    > musial pokazac jakies ciekawe wlasciwosci
    > (bo jest oczko bardziej skomplikowana niz MT)
    To żadna nowość, można tego używać np. jako
    grafu decyzyjnego. Nie wiem dlaczego uwazasz ze to
    jest skomplikowane, po prostu stany, funkcja przejsc
    pomiedzy stanami, warunek stopu i koncowa odpowiedz.

    Uwazam ze to jest maksymalnie uproszczone, poniewaz algorytm
    budujacy taki graf widzi po prostu tablice liczb i moze
    nimi dowolnie manipulowac. Kod wykonania tego grafu
    tez jest zabojczo prosty, niespelna 10 linii, a mozna chodzic
    po dowolnym grafie.

    > To w koncu moge tym algorytmem cokolwiek policzyc, czy
    > musze znac wynik i wstawic go do tabelki:)
    Wystarczy do rubryki "response" wsadzic dwie liczby: zero i jeden,
    aby policzyc tym algorytmem dowolne zadanie. Czesciowe
    wyniki mozna wstawiac w celu przyspieszenia.

    Np. mozesz tym algorytmem policzyc problem komiwojazera.
    Na poczatek danych wrzucasz opis grafu ktory ma komiwojazer
    przejsc. Po opisie grafu mozna wpisac dwa wierzcholki grafu.
    Algorytm zwroci jedynke jesli owe dwa wierzcholki sa z soba
    bezposrednio polaczone na najkrotszej drodze laczacej i zero
    gdy nie sa. W ten sposob trzeba algorytm wywolac dla kazdej
    pary wierzcholkow, aby ustalic najkrotsza droge laczaca wszystkie.

    Podobnie z innymi problemami optymalizacyjnymi. Mozna za
    danymi umiescic probne rozwiazanie, algorytm zwroci jedynke jesli
    rozwiazanie probne jest za male i zero jesli jest za duze. Trzeba
    taki algorytm wywolywac iteracyjne (wielomianowa ilosc razy) aby
    przyblizyc sie do dokladnego rozwiazania dowolnego problemu.

    > Bo na razei to wyglada jak jakies wyszukiwanie
    > w przestrzeni rozwiazan. Mamy stan, mamy jakies funkcje
    > od stanu, jesli nam nie pasuja (u Ciebie sa za male lub za duze)
    > odpowiednio modyfikujemy stan. Na koncu wypisujemy
    > odpowiedz (stan lub jakas funkcje stanu).
    Modyfikujemy tez dane, nie tylko stan, mamy pamiec,

    > Tylko po co w to angazowac tabelki:)
    Po to tabelki zeby bylo czytelniej. Dlaczego operowac na
    ciagu nienazwanych bitow? Tutaj mamy ladnie wydzielone
    tabele zakresow, nowych wartosci, nowych stanow, itd.

    > Jesli dobrze wylapuje idee, chcesz znalesc tak tabelkowy algorytm
    > dla danego problemu i pozniej te probmely w ten sposob rozwiazywac.
    > W ogolnosci bedziesz mial z tym problem.
    No jest z tym ogromny problem. Mnie nie tylko interesuje taki
    tabelkowy
    algorytm, ale raczej algorytm do budowania takich tabelkowych
    algorytmow
    na podstawie danych doswiadczalnych. Do tego chcialbym zeby zbudowane
    algorytmy byly optymalne w sensie rozmiaru, szybkosci, dokladnosci.

    > Pomysl, jak 'tabelkowo' znalesc najkrotsza droge w grafie (+z wagami).
    > Czasem sie da. Znajdz tym algorytmem chocby wysokosc drzewa
    > (to sie da dosc bezposrtednio, tylko po co).
    No jak trzeba znalezc najkrotsza droge w grafie, to lepiej kola nie
    wymyslac. Ale wielu innych algorytmow nie znamy.

    > Stabelaryzowales gre. Super, ale to juz bylo. A tabelke lepiej
    > wypelnic zwyklym przeszukiwaniem drzewa gry.
    A jak gra jest tak duza jak np. GO na planszy 19x19? Wtedy
    potrzeba heurystyk ktore w miare mozliwosci szybko dzialaja i
    dobrze uogolniaja.

    > Algorytmy genetyczne, sieci neuronowe i inne wynalazki
    > nie sa uniwersalna metoda rozwiazywanie wszytkiego.
    > Raczej ostatnia deska ratunku dla pewnej klasy zadan,
    > zeby znalesc rozwiazanie nieco lepsze niz losowe.
    > Ale jakis czas kazdy sie nimi zachwyca:-)
    Moze to kwestia mocy obliczeniowej? Teoretycznie na
    super-komputerze mozna stablicowac rozwiazania jakiegos
    ogromnego problemu NP-trudnego, nastepnie zasymulowac
    wszystkie algorytmy na tych danych i wybrac tylko te ktore
    zakonczyly sie przed zadanym czasem i daly poprawne
    odpowiedzi na wszystkich danych. Moze w przyszlosci
    wlasnie takie symulacje pomoga znalezc kontrprzykad
    na to ze NP != P. Wlasciwie to juz dzis sie tak robi, ale
    dzis dysponumemy moca obliczeniowa do sprawdzenia
    zaledwie jakis wybranych parametrow w programie.

    > pozdrawiam
    rowniez pozdrawiam

  • 53. Data: 2010-02-11 19:12:44
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@s...soft-system.tnij.pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

> [...]
    >
    > Gdyby te tabelki nie by?y orientacyjna; symulacja; a bankowym
    > harmonogramem np. do umowy, to krymina?.

    Ze co? Odcyfrować się tego nie da!

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    www.soft-system.pl

  • 54. Data: 2010-02-11 22:05:35
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Jędrzej Dudkiewicz" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Konkrety? Czyli co? Chodzi mi o to, że używasz narzędzi pomyślanych do jednego celu
    do osiągnięcia innego celu. I to używasz
    > narzędzia gorszego niż dostępne.
    Podaj konkrety

  • 55. Data: 2010-02-11 22:29:26
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <w...@s...medi.com.pl> napisał
    w wiadomości
    > Bastion wrote:
    > Zacznijmy od tego, że nawet nie zabierałbym się do projektowania aplikacji myśląc
    panicznie, żeby zmieścić się w n linijkach.
    > Płacisz podatek od każdej napisanej linii kodu? Jeśli radość sprawia Ci upychanie
    programu w niewielkiej przestrzeni, to raczej
    > wyślij Twój pomysł na IOCCC niż chwal się na grupach.
    1) To nie tak:
    a) zasada przyjeta na grupach dyskusyjnych jest krotka forma i obszerna tresc.
    b) zasada programowania, z ktora mialem stycznosc mowi zeby opisywac
    rzeczywistosc maksymalnie prosto ale nie prosciej(zabrzmi pewnie enigmatycznie?)

    Reasumujac:
    1) Nie widze w zaprezentowanym kodzie, zadnych bledow
    skladniowych ani logicznych.
    2) Kod jest ktorki, logiczny i realizuje zadania dla ktorych zostal powolany
    3) W czym widzisz problem?

  • 56. Data: 2010-02-11 22:33:36
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    > In the darkest hour on Thu, 11 Feb 2010 08:57:32 +0100,
    > Wojciech "Spook" Sura <w...@s...medi.com.pl> screamed:

    > Tamtego potworka to raczej do The Daily WTF.

    Potrafisz uzasadnic swoja wypowiedz czy tylko urozmaiczasz
    watek angielska nomenklatura?

  • 57. Data: 2010-02-11 22:53:05
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > wezmy przyzwoity problem: energia stanu podstawowego
    > uranu. Jak chcesz to rozwiazac przekladaniem zmiennych
    > nie wbudowujac wyniku w algorytm.

    Bartekltg, robrajasz mnie pomyslowascia i intelektualna odwaga.
    Kod na poczatku mial sluzyc do szybkiego obliczenia (i wizualizacji)
    wynagrodzenia programisty, ktory podpisuje umowe o prace
    na czas nieokreslony, przy zalozeniu 10% progresji w ciagu roku;)

  • 58. Data: 2010-02-11 23:05:21
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 11 Lut, 23:53, "Bastion" <b...@m...pl> wrote:
> [...]
    > wynagrodzenia programisty, ktory podpisuje umowe o prace
    > na czas nieokreslony, przy zalozeniu 10% progresji w ciagu roku;)

    Bastion, rozbrajasz mnie swoja niemoznoscia ogarniecia
    calosci watku. A moze zwyklą nieswiadomoscia tego,
    ze watek nie jest liniowy, a drzewiasty i ze wlasnie wszedles
    w poddrzewo gdzie Mariusz cztery dni temu podal swoj
    algorytm - zagadke.
    Gdzies tam bedzie przycisk zmianiajacy widok
    z liniowego na drzewiasty. uzyj, a usenet stanei sie bardziej
    zrozumailym miejscem.

    pozdr
    bartekltg

  • 59. Data: 2010-02-11 23:07:34
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    (...)

    Odpowiedz na proste pytanie:

    Czym pojechałbyś do supermarketu po zakupy?

    a) Rowerem, motorem lub samochodem osobowym
    b) Walcem drogowym, Boeingiem 767 lub 12-kołową ciężarówką?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 60. Data: 2010-02-12 08:22:06
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 11 Feb 2010 23:33:36 +0100,
    Bastion <b...@m...pl> screamed:

    > Potrafisz uzasadnic swoja wypowiedz czy tylko urozmaiczasz
    > watek angielska nomenklatura?

    Czy chcesz koniecznie po raz kolejny usłyszeć argumenty, które padły tu
    już wielokrotnie, a których obecności pomimo ich polskiej nomenklatury,
    zobaczyć nie chcesz?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 09:21:10 user up 12346 days, 21:16, 1 user, load average: 0.01, 0.28, 0.84 ]

    Overflow on /dev/null; please empty the bit bucket.