  • Data: 2020-05-05 15:22:29
    Temat: Re: Baltic pipe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:03ae56ae-b026-4e6d-90a5-6a4150eb5a5f@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 5 maja 2020 18:06:25 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Dopisz się do jakiejś oprowadzanej wycieczki, sam zobaczysz.

    to niestety musi poczekac do konca epidemii ... a sa w ogole jakies
    wycieczki ?

    Sami to nie bardzo chca sie pochwalic
    https://www.polskielng.pl/terminal-lng/lng-w-pigulce
    /metody-regazyfikacji/

    Wydaje sie, ze powinni preferowac wode morska ... ale oziebianie
    Baltyku to nie jest najlepsza odzyskiwania energii :-)

    >Hahaha, dobre!

    Izrael w kazdym badz razie jakos tak to robi.

    >To by wyszła woda destylowana najtańsza na pustyni. Wytłumacz
    >dlaczego nie jest.

    Nie wiem - moze nikt na to nie wpadl :-)

    >W Twojej wyobraźni.

    Mowisz, ze o polityczne zyski chodzilo, mniejsza o koszty ?

    >Ty jesteś granatem oderwany od Manifestu PKWN?

    To juz przestaje rozumiec o co Ci chodzi.
    Byly wtedy jasne cele, konsekwentnie realizowane, niezaleznie od
    zwrotow politycznych ... i to ci sie podoba ? :-)

    Czy model brytyjski
    https://www.youtube.com/watch?v=7hsNfNM0SvE

    komedia ... ale ponoc to akurat ma troche oparcia w prawdzie

    >I co z tego wynika?

    Ze czasem jednak daje sie wykreowac rynek przepisem.

    >No przecież nie obiecywałem że coś z tego zrozumiesz.

    No coz, widac nie potrafisz dobrze opisac :-)

    >A dla kogo to wywiad?

    Dla mnie.
    Bo juz przestalem rozumiec - popierasz konsekwetne placenie do ITERa
    niezaleznie od opcji politycznej ... i zakladasz, ze on nie da
    sesnwownych wynikow ?

    >No więc kontynuuj opowieść, bo przerwałeś w nudnym punkcie.

    Jak bedzie jakis ciag dalszy, to moze bede kontynuowal.

    Na razie chyba nie ma - projekt zamkniety, czy bedzie nowy - nie
    wiadomo.

    Jesli chodzi o moje zdanie - dobrze ze zamkneli. Malo energii z tej
    geotermii w Szwajcarii, a o skutki uboczne to sam sie kiedys
    zastanawialem.

    >Idź się włam na budowę ITERa i napisz to sprayem na betonie.

    Jest to jakis pomysl.
    Tylko ... gdyby fuzja wyszla, to byloby to rozwiazanie naszych
    problemow na dlugie lata.
    Niestety - po tych poprzednich tokamach mam wrazenie, ze i ITER nie
    wyjdzie.
    Wiec ... szkoda wydawac pieniedze :-)
    Do nastepnego sie dołożmy.
    Ale moze sie myle ...

    No i bardzo dobry reaktor termojadrowy mamy w sensownej odleglosci.
    Tylko odbierac energie ...

    J.