  • Data: 2020-05-05 13:12:02
    Temat: Re: Baltic pipe
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 5 maja 2020 18:06:25 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > W naszym gazoporcie jest, czy raczej gazem ogrzewamy ?

    Dopisz się do jakiejś oprowadzanej wycieczki, sam zobaczysz.

    > A mogla by byc centralna klimatyzacja na lato dla calego miasta ... no
    > tak, ale gaz potrzebny zimą :-)

    > Teraz odsala sie na membranach i znacznie taniej wychodzi :-)

    Hahaha, dobre!

    > A na pustyni to nie powinni ogrzewac sloncem ?

    To by wyszła woda destylowana najtańsza na pustyni. Wytłumacz dlaczego nie jest.

    > A gdzie tam - pilnie strzezona tajemnica panstwowa :-)
    >
    > Tylko jaskólki cwierkaja, ze Pawlak podpisal z Rosjanami kontrakt na
    > cene uzaleznona od gieldowych cen ropy.
    > Na poczatku bylo dobrze, potem NG potanial.
    >
    > Tak czy inaczej - za tranzyt ktos zaplacic musi, i w koncu spada to na
    > odbiorce.

    Ciekawe.

    > Mowisz, ze Izrael kupuje arabska rope, bo dostawa tania ? :-)

    Mówisz że przywiązują Cię do łóżka pasami od rana do wieczora żebyś sobie krzywdy nie
    zrobił?

    > Widac o tyle, ze sie oplaca.

    W Twojej wyobraźni.

    > Szczegolnie, jak stopy na CHF ujemne :-)

    > No ale kto mialby w tym hipotetycznym panstwie cele wyznaczac ?

    Ty jesteś granatem oderwany od Manifestu PKWN?

    > A mowilismy chyba o przyszlosciowym mysleniu, gdy nie wiadomo, co z
    > tym rynkiem.
    > Zobacz na UK i Holandie - oni juz zakazali samochodow spalinowych ...
    > w przyszlosci.
    >
    > Albo taka UE, ktora zakazala zarowek i postawila na LED ... gdy te LED
    > jeszcze nie bardzo wyrabialy.

    I co z tego wynika?

    > No ale taki cel - chcemy mniej spalin, macie sprzedac 2%
    > elektrycznych, robcie tak, abyscie sprzedali :-)
    >
    > Tylko konsekwencji zabraklo ... albo wyborcy inne wladze wybrali :-)

    No przecież nie obiecywałem że coś z tego zrozumiesz.

    > Czyli chwalisz nasze placenie do projektu ITER czy nie ?

    A dla kogo to wywiad?

    > No coz - zapewne jakos tam dochodza. A moze Gazprom posmarowal i
    > skorzystali z pierwszego pomyslu.

    No więc kontynuuj opowieść, bo przerwałeś w nudnym punkcie.

    > Jak tani, to brac. Ruski wegiel sie skonczy, zostanie krajowy ...
    > pieprzyc Niderlandów :-)

    Idź się włam na budowę ITERa i napisz to sprayem na betonie.