  • 21. Data: 2012-03-26 16:34:21
    Temat: Re: Benzyna po 12 złotych?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 26 Mar 2012 11:08:23 +0000 (UTC), "Massai" <t...@w...pl>
    wrote:

    >Lokalna górka? Górka to będzie latem. Obstawiam że 6.50 pęknie.

    Tak, tak. W zeszłe wakacje też miało być ponad 6 zł. za litr.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 22. Data: 2012-03-26 17:24:19
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Monday, 26 March 2012 16:29:56 UTC+2, J.F wrote:

    > Od strony wladzy owszem, ale "srodki produkcji" ciagle mialo panstwo,
    > i dopiero stopniowo wyprzedawalo.

    Aha, ale wzrost generował praktycznie tylko i wyłącznie sektor prywatny.

    > Ale oni mieli bogatego wujka. No i ten wykres obejmuje pewnie cale
    > Niemcy, a nie tylko NRD.

    Jak mieli dobrego wujka to i wzrost powinni mieć lepszy.

    AdamK

  • 23. Data: 2012-03-26 17:26:56
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 15:27:15 +0200, J.F napisał(a):

    > Taki urok sredniej - jeden prezes z zarobkami np 100 tys zl moze
    > znaczaco podniesc srednia w swoim zakladzie. Dlatego Amerykanie podaja
    > mediane, ale z kolei na rodzine a nie na osobe i znow nikt nic nie wie
    > Tym niemniej w 1999r tez tak bylo, wiec co - tylko prezesom sie
    > zarobki podniosly ?

    Nie tylko, ale niestety taki durny trend jest że kiedyś pan Prezes zarabiał
    10x tyle co Kowalski - a teraz zarabia kilkaset-parę tysięcy razy więcej niż
    Kowalski. Sytuacja chora, zwłaszcza że "praca" różnych prezesów zarabiających
    po parę mln zł/miesiąc nigdy nie jest warta tych pieniędzy... Generalnie
    obecne szaleństwa finansowe idą w bardzo złą stronę i chyba nie ma widoków
    na poprawę :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 24. Data: 2012-03-26 17:44:40
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-26 15:31, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale to jest brutto - czyli tyle, ile na ciebie wydaje pracodawca.

    Pracodawca od kwoty brutto wydaje na ciebie jakieś 10%-15% więcej. Jest
    twoje brutto i jego brutto. Składki dzielą się po połowie na ciebie i na
    pracodawcę stąd to brutto to tylko pracownika brutto.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 25. Data: 2012-03-26 19:53:11
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > I pojade autobusem/tramwajem/pociagiem/

    A one to sila wiatru, czy miesni sa napedzane?
    Juz teraz bilet dobowy kosztuje 19zl, z komunikacji miejskiej wlasciwie
    tylko metro ma jakis ekonomiczny sens jak dla mnie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 26. Data: 2012-03-26 20:06:21
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 26/03/2012 09:29, AA wrote:

    > Zacznijmy od podstaw:
    >
    > przeciętne wynagrodzenie w lutym 2012: 3586,75 PLN
    > przeciętne wynagrodzenie w 1999r: 1706,74 PLN
    [...]

    No fakt, stos. zarobków do ceny jest b. ważny. Jak przyjechałem
    do Irlandii w 2007, to tankowałem poniżej 1EURO za litr 98
    Dzisiaj zbliża się już nawet do 1.70, średnio 1.65
    Płaca minimalna w IRL to 8.65EURO/godzinę, czyli za godzinę,
    czyli można kupić z 5litrów paliwa.
    Standardowe zarobki osoby na troszkę lepszym stanowisku,
    niż wykładanie towarów w sklepie (nie ujmując nikomu...)
    to jakieś 20EU/h, czyli już można 12l itrów zatankować. Osoba
    taka pracuje na bak paliwa ponad 3 godziny.

    No a teraz najważniejsze - oczywiście lament w Irlandii, że paliwo
    podrożało.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 27. Data: 2012-03-26 20:22:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości
> [...]
    >taka pracuje na bak paliwa ponad 3 godziny.
    >No a teraz najważniejsze - oczywiście lament w Irlandii, że paliwo

    Bo to nie tylko stosunek wazny ale caloksztalt. Po oplaceniu domu,
    lekarza, przecietnej zywnosci, samochodu i oplat ... to duzo zostaje
    na paliwo ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2012-03-26 21:12:56
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-26 09:28, ikaros30 pisze:
    > http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Benzyna-po-12-
    zl-I-to-jeszcze-w,wid,14361327,wiadomosc.html?ticaid
    =1e289
    > To chyba jakiś żart, ale przecież nie Prima Aprilis.

    I w końcu nie będzie korków.

  • 29. Data: 2012-03-26 21:15:54
    Temat: Odp: Benzyna po 12 złotych?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > No i to pewnie jest placa brutto, a na reke znacznie mniej.
    >
    > Tym niemniej w 1999r tez tak bylo, wiec co - tylko prezesom sie zarobki

    A masz wątpliwości?
    No może jeszcze lekarzom i nauczycielom.
    Ale tym ostatnim pewnie nie dwukrotnie.

  • 30. Data: 2012-03-26 22:54:25
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    zl-I-to-jeszcze-w,wid,14361327,wiadomosc.html?ticaid
    =1e289

    > I w końcu nie będzie korków.

    No i przy okazji "nie bedzie niczego" :P

    sz.