    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Sun, 18 Nov 2018 06:11:15 -0800 (PST)
    Subject: Re: Bezpieczeństwo danych
    From: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 17 listopada 2018 17:32:03 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Czy jeśli ktoś zmieni zawartość plików na dysku to zmiany zostaną
    > automatycznie pobrane przez NAS? Jesli tak to nie jesteś bezpieczny.
    Cokolwiek zrobie na laptopie to kilka chwil później zmiana robi się na NAS.

    > Szyfruj ręcznie i ręcznie wrzucaj zaszyfrowane do chmury raz na tydzień.
    > Niech ktos inny dba o bezpieczeństwo.
    Proszę bądź realistą.
    Kupiłem dysk twardy dołączany z zewnątrz.
    Kopie zrobiłem raz.
    Jak kupiłem

    > A jakie tam dane trzymasz? Jeśli obawiasz się szyfrowania dysków to może
    > jednak poszukujesz nie *kopiowania* tylko systemu kontroli wersji. Jesli
    > trzymasz ich dużo to po co - zmieniasz je w kółko? Moze trzeba zrobić
    > NASa read-only dla większości a dla tych które pracują na codzień mieć
    > system kontroli wersji?
    >
    > Ogólnie szukasz systemu *nie* automatycznej synchroniacji danych.
    > Niestety systemy te wymiękają jeśli ktos wpada na to aby trzymać tam
    > kolekcje pornoli albo pliki worda. Określ więc co takiego trzymasz to
    > może wymyśli się inne rozwiązanie.

    Generalnie kupiłem NAS bo kiedyś dysk w laptopie padł
    i wszystko poszło w kosmos.
    I chciałbym uniknąć takiej sytuacji.
    Tylko że ostatnio żona szwagra uruchomiła jakiś załącznik z maila
    i mimo NAS i tak wszystko poszło w kosmos.
    I zacząłem się zastanawiać czy aby przy obecnym układzie nie wydałem
    1000 zł a tak naprawdę to nic się nie zmieniło.

    Trzymam dokumenty offica + PDF + zdjęcia rodzinne/filmy.
    Wrzucam wszystko narastająco i potem raz na jakiś czas
    (raz na rok chyba że się wcześniej wkurzę
    bo nie mogę czegoś znaleść robię porządki).