  • Data: 2020-05-15 10:25:31
    Temat: Re: C is number one (znowu)
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 15 maja 2020 09:54:11 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:

    > Jest na chomiku jakiś plik .txt, ale to nie jest ta książka tylko artykuł
    > z PC Kuriera, natomiast w katalogu, w którym ten plik jest, jest też wiele
    > innych książek na temat C.
    >
    > Nie linkuję, żeby nie było, że rozpowszechniam, ale łatwo znaleźć.

    Ja tylko znalazłem "Piotr Adamczyk - Wysokie C.mp3"

    Ale to chyba nie o to chodziło :/

    "Jestem ptak. Latam wokół siebie,
    myślę, że wiem, ale co wiem - nie wiem.
    Skrzydeł mych wzór czule niesie wiatr w górę,
    zerkam hen w dół, a tam - mojej dumy ślad.

    Jeśli wolno byłoby mi ćwierkać przez cały czas,
    to tylko w wysokim C, brzmiącym doskonale tak.

    Wiem, że tak śpiewać by chciał niejeden dziób, bo to sztuka.
    Podniebny czar - ja mam po prostu dar.

    Wierzę, że jest zachwyt gdzieś w nas ukryty.
    Wydobądź go i krzycz z całej siły.

    To, czego nie ma, możemy mieć
    - wystarczy tylko tego chcieć.

    Jeśli pokochasz to, co byś chciał,
    to w pewnym sensie będziesz to miał.

    Lataj wysoko, nie tylko w snach,
    omijaj chmury, ląduj na piach.

    Ptakiem być możesz bez skrzydeł też,
    jeśli uwierzysz w to, co chcesz.

    Fantazja daje przestrzeń i czas
    na pokonanie siebie w nas.

    To, czego nie ma, możemy mieć
    - wystarczy tylko tego chcieć"

    A może właśnie o to?

    "omijaj chmury, ląduj na piach" brzmi jak zachęta do "powrotu do krzemu".

    > To tylko pokazuje, ile zmieniło się przez 22 lata od wydania książki...

    W K&R też nie ma near i far pointerów :)
    Więc raczej pokazuje, jak dziwną architekturą było 8086

    Z drugiej strony, pojawienie się mikrokomputerów było mimo wszystko jakimś pretekstem
    do "wynajdywania koła na nowo"