  • Data: 2020-06-04 11:59:26
    Temat: Re: C is number one (znowu)
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 30 maja 2020 08:03:17 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > I tu się zgodzę - Java też. Czyli razem C, C++, C#, Java,
    > Objective-C i C--.

    Oraz oczywiście Ć.

    Ale to wszystko zależy od tego, w jakim celu dokonuje się klasyfikacji.
    W przypadku TIOBE cel wydaje się czysto rozrywkowy, więc każda klasyfikacja jest
    równie dobra co każda inna, o ile tylko udaje się utrzymać oglądalność.

    > Co prawda C jest !OOP ale każdy program w C jest programem w C++.

    Niezbyt klarowny jest dla mnie ten tok rozumowania.
    C nie jest OOP, ale ponieważ "każdy program w C jest programem w C++" a "C++ jest
    OOP", to "C jest OOP"?

    > (Prawie każdy, trzeba trochę się wysilić aby to popsuć.)

    Nieprzesadnie się trzeba wysilać.

    A jak się używa sensownych rozszerzeń GCC to już w ogóle się nie trzeba wysilać.

    > Ale ECMA Script (JS) oddzielnie. Bo inne podejście do typów, nie
    > było klas, inne rozumienie funkcji. Być może JS liczyć razem z
    > Pythonem i Ruby.

    Ostatnio sobie odświeżyłem prezentację Richa Hickeya "Are we there yet?"

    https://www.infoq.com/presentations/Are-We-There-Yet
    -Rich-Hickey/

    Podobała mi się jego perspektywa, z której Smalltalk, Java, C#, Python, Ruby, Scala
    itp. to jedno i to samo ("single-dispatch stateful object-oriented
    garbage-collected")

    PS. w czerwcu Rust wszedł do Top 20, z rewelacyjnym wynikiem 0.64% (czyli tylko 0.01%
    mniej niż Classic Visual Basic). Oczywiście trzymamy kciuki.