  • Data: 2016-08-30 12:13:22
    Temat: Re: C64 i karta SD
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57c4923e$0$12551$65785112@news.neostrada.pl...

    > XT to bez problemu, ale pytanie brzmi, czy potrafisz napisac system plikow
    > pod windows 10 :-)

    Ja myślę, że nie powinno być problemu, najmniejszego. Chyba, że programista
    zaraz otoczy się pierdylionem kompletnie niepotrzebnych bibliotek, gdzie
    kompilat programu
    10 k=0
    20 k=k+1
    30 PRINT k;
    40 GOTO 20
    Będzie mieć pół mega z kawałkiem, bo kompilator zupełnie niepotrzebnie
    skompiluje np. transfer dyskowy, czy badanie zakresu wartości zmiennych... i
    tak się wywali, jak przekroczy zakres.

    > Bo ze Atari sobie z karta poradzi to jedno, ale chcialoby sie jeszcze, aby
    > pecet sobie poradzil.

    Bo ja wiem? Skoro z Komodą sobie radzi, to z Atarynką nie da rady?

    > Oczywiscie mozna jakos obejsc bez pisania drivera FS, ale to mniej wygodne
    > bedzie.

    Jak wspomniałem, wydaje mi się to tak proste, że pisanie osobno sterownika
    pod peceta, będzie zwyczajnie, nieekonomiczne. Powinno się to, uważam, dać
    zamknąć w samym programie. Aha... chodzi ci o coś w rodzaju TSR? Nie jest to
    aby przedszkole programowania? Fakt, tu sterownik, ale nie w postaci takiej,
    jak komp robi NTFS, czy FAT, tylko jako osobny program, który od systemu
    przejmuje (a nie system tym obciąży) wywołania transferu dysku i podstawia
    to, o co się poprosi.

    > Fat na C64 zrobisz, ale kilka ambitnych programow na oryginalna stacje
    > dzialac juz nie bedzie.

    Zastanawiałem się czasem, czy nie da się załatwić, że pisze się dedykowany
    sterownik, umieszcza w pamięci stacji, który sczytuje wartości RAW i takie
    je przesyła do komputera, co powinno, kosztem wydajności, umożliwić odczyt
    dyskietek FAT także w stacjach nie przystosowanych do tego... A komputer
    sobie poskłada surowe dane w jakąś całość. Zastanawiałem się też, czy da się
    w drugą stronę, dyskietkę C64/Atari w podobnym podejściu, czyli surowe dane,
    odczytać w napędzie PC. Ale ZTCW, to nie takie najprostsze, bo kompy sobie
    poradzą, ale napędy niekoniecznie. Mimo chyba takiego samego nawet skoku
    głowic.
    Czy ambitne zadziała... Zależy pewnie jak ambitne i co zechce pomacać.

    > Co prawda - chyba nie ma potrzeby, aby dzialaly.

    No, chyba nie ma. Choć jak ktoś się porządnie uprze i zhakuje pewne
    tematy...?

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

    ---
    Avast.