  • 21. Data: 2012-10-22 22:36:30
    Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
    Od: "marcin" <m...@W...pl>

    Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomości
    > zmiękcz sprężyny przepustnic. najlepiej dorobić nowe, co najmniej o połowę
    > słabsze i potem dopiero walczyć z dyszami. przy stożkach jest za małe
    > podciśnienie przed przepustnicą i układ sterowania nie ma siły podnieść
    > przepustnicy.

    Dzięki Wam wielkie, sporo wnosi do mojego pojęcia to wszystko co napisaliście. Teraz
    potrzebuję paru wieczorów na samokształcenie zanim będę gotów pytać dalej ;)
    --
    pzdr,
    marcin

  • 22. Data: 2012-10-26 22:37:43
    Od: "marcin" <m...@W...pl>

    Po gruntownej analizie tematu poddaję się. Na renomowanych forumach amerykańskich
    hondziarzy piszą, że akurat moja konfiguracja wyjątkowo się nie nadaje do stożków
    (osobnych na każdy dolot) i najlepsi spece na tym łąmią zęby, więc nie będę się
    porywał i udowadniał światu, że da sie. Ale za to i od Was i od nich dowiedziałem się
    sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod
    stokowy filtr ;)
    --
    pzdr,
    marcin

  • 23. Data: 2012-10-26 23:51:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-26, marcin <m...@W...pl> wrote:
> [...]
    sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod

    Napisz cos wiency zeby inni podobni nie musiali sie tulac po jakichs
    zagranicznych forach ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 24. Data: 2012-10-27 00:08:38
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-10-26 22:37, marcin pisze:
> [...]
    sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod

    Ja w GSX 1100 zrobilem patent ze stozkiem za oryginalnym airboxem. Ale
    akurat w GSX to nie byla sztuka bo ten motocykl juz tak ma. Najpierw
    airbox zbiorczy, potem rura i na koncu obudowa z filtrem powietrza.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 25. Data: 2012-10-27 11:51:27
    Od: "marcin" <m...@W...pl>

    > Napisz cos wiency zeby inni podobni nie musiali sie tulac po jakichs
    > zagranicznych forach ;-)

    Spróbuję jakoś streścić sedno sprawy. Z tego co tam piszą, to krytyczną rzeczą dla
    prawidlowej pracy tych gaźników (Keihen CV) jest zebranie dolotów w kupę, oraz pewna
    pojemność między filtrem a gaźnikami. Chodzi o stabilność podciśnienia przed
    przepustnicami (o czym była w tym wątku już mowa) i stłumienie szumów ssania. Tak to
    cholerstwo jest zestrojone, że nawet jeżeli dać każdemu z osobna jakieś tłumienie na
    filtrze czy nawet jakiś bufor w postaci np. kawałka rury, to i tak niewiele to da.
    Wszystkie gaźniki muszą pracować na to wspólne podciśnienie i wtedy dopiero to działa
    tak jak powinno. Nawet dedykowane zestawy K&N (w Larssonie 750 za 4 stożki) niewiele
    tu pomogą. Owszem, przy dużej dozie sprytu i cierpliwości da się w miarę to zestroić
    manewrując dyszami, rozwiercając to i owo itp tak jak wcześniej dyskutowaliśmy, ale i
    tak będzie to potem wrażliwe na podmuchy wiatru, zmiany temperatur, deszcz, jednym
    slowem zawsze coś będzie nie tak.
    Tutaj jedna z dyskusji na ten temat, taka z bardziej przekrojowych i poglądowych, od
    której można zacząć drążyć: http://honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Pods-on-a-
    DOHC-options-td3867628.html , na http://www.cb750c.com/ można znaleźć więcej i
    bardziej szczegółowo.

    Podsumowując: DOHC 750/900 + Keihen CV + stożki to nie jest zadanie dla
    początkującego amatora.
    Ja lubię dłubać i kombinować, ale bardziej chyba lubię jeździć - więc odpuszczam :)
    --
    pzdr,
    marcin

  • 26. Data: 2012-10-27 12:17:04
    Od: "marcin" <m...@W...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    > Ja w GSX 1100 zrobilem patent ze stozkiem za oryginalnym airboxem. Ale
    > akurat w GSX to nie byla sztuka bo ten motocykl juz tak ma. Najpierw
    > airbox zbiorczy, potem rura i na koncu obudowa z filtrem powietrza.

    Tak, tu też tak można, są dostępne stożkowe wstawiane w miejsce oryginalnego filtru,
    i wtedy to faktycznie jest kwestia doboru dysz i standardowego strojenia. No ale mi
    chodziło o efekt wizualny jedynie, czyli o tjunink a nie tuning ;) Planuję zrobić
    airbox w kształcie, hmm, serca ze ściętymi wierzchołkami na dole i na górze, w górnej
    części króćce do gaźników, w dolnej fabryczny filtr, i ewentualnie dwa stożki jako
    maskowanie wlotu powietrza do filtra jeżeli się zmieszczą i będzie to fajnie
    wyglądało. Pytanie czy taka okrojona objętość będzie wystarczająca, ale to wyjdzie
    dopiero w praniu.
    --
    pzdr,
    marcin

  • 27. Data: 2012-10-27 12:20:41
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Podsumowując: DOHC 750/900 + Keihen CV + stożki to nie jest zadanie
    > dla początkującego amatora.
    > Ja lubię dłubać i kombinować, ale bardziej chyba lubię jeździć -
    > więc odpuszczam :)

    A czemu w ogole sie za to wziales?
    Nie mogles kupic oryginalnego filtra powietrza?
    .

    --
    Jasio
    vfr vfr etz

  • 28. Data: 2012-10-27 12:29:59
    Od: "marcin" <m...@W...pl>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A czemu w ogole sie za to wziales?
    > Nie mogles kupic oryginalnego filtra powietrza?

    Ja kupiłem ten motocykl w stanie opłakanym, po naprawdę wiejskim tuninngu, a raczej
    sabotażu.Wszystko tam było "poprzerabiane" i podrutowane (na szczęście nie w silniku,
    ramie, itp kluczowych elementach). Takiego zresztą szukałem, bo chciałem się pobawić
    w customajzera ;). I właśnie tak się bawię :)
    --
    pzdr,
    marcin

  • 29. Data: 2012-10-28 19:53:30
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 27 października 2012 11:51:30 UTC+2 użytkownik marcin napisał:

> [...]
    początkującego amatora.

    > Ja lubię dłubać i kombinować, ale bardziej chyba lubię jeździć - więc odpuszczam :)

    a może poszukaj zestawu gaźników z płaskimi przepustnicami od motocykla o podobnej
    pojemności. takie gaźniki dobrze współpracują ze stożkami. zdaje się CB750 OHC takie
    miała.

    pozdrawiam

  • 30. Data: 2012-10-28 21:00:53
    Od: "marcin" <m...@W...pl>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > a może poszukaj zestawu gaźników z płaskimi przepustnicami od motocykla o podobnej
    pojemności. takie gaźniki
    > dobrze współpracują ze stożkami. zdaje się CB750 OHC takie miała.

    Można kombinować, tylko że nie jest to dla mnie aż taki priorytet. Jeśli miałbym
    kupować gaźniki i robić tą całą resztę, to wolę za te pieniądze kupić np. nowe gumy,
    bo choć są prawie nieużywane i wydają się zachowywać poprawnie, to nie jestem pewien
    ich wieku i wolę je zmienić jak już będę mógł pocinać z pełną mocą.
    Tak więc klecę airbox i tym ten temat zamykam :) Napiszę co mi z tego wyszło.
    --
    pzdr,
    marcin