  • Data: 2018-03-01 12:54:26
    Temat: Re: CSS, jak działa flex-grow?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-01 o 01:01, Borys Pogoreło pisze:

    > Ten atrybut musisz rozpatrywać w połączeniu z flex-shrink i flex-basis,
    > dopiero wtedy ma sens. W tym przypadku miesza Ci flex-basis, który
    > domyślnie ma wartość "auto", więc przeglądarka za szerokość początkową
    > bierze szerokość tekstu. A później każesz jej wyrównać proporcjonalnie
    > wszystkie elementy, więc dodaje do każdego tę samą ilość pustego miejsca.
    >
    > Jeśli chcesz mieć wszystkie elementy tej samej *całkowitej* szerokości (nie
    > proporcjonalnej do treści), to musisz jeszcze dodać "flex-basis: 0".

    Dzięki - trochę pomogło. Trochę bo nadal jest coś nie tak jak to bym
    sobie wyobrażał.

    Rozumiem, że z flex-shrink się pomyliłeś? Bo albo grow albo shrink?

    Zrobiłem eksperyment. Dałem za Twoją poradą basis na 0. Rozciągnąłem
    layout tak aby komórka po lewej miała 200px szerokości. Wszystkie
    komórki z wyjątkiem są teraz równe. Niby świetnie, ale...

    ustawiłem dla komórki #2 style="flex-grow: 2". No i niespodzianka.
    Wszystkie komórki z wyjątkiem #2 mają nadal po 200px ale 2ga ma...
    370px! Pomyślałem: dobra, ekran może za wąski. Rozciągnąłem go więc do
    300px na komórkę. No i #2 ma teraz 520px. Na Edge i FF identycznie. Więc
    nadal coś jest nie tak.

    Zrobiłem też kolejną rzecz: ustawiłem basis na 200px. Dla układu
    poziomego oczekiwałbym, że zadziała jak width. Tymczasem chyba nic się
    nie nie dzieje. Efekt podobny do wartości 0 i to nawet jeśli ostatnia
    komórka ma flex-basis:auto - bo pomyślałem, że jedna z nich musi przejąć
    na siebie nadmiar pikseli. Owszem, zmieniła rozmiar ale reszta nie ma po
    200px - jest elastyczna.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek