  • Data: 2018-03-01 20:38:33
    Temat: Re: CSS, jak działa flex-grow?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 1 Mar 2018 12:54:26 +0100, Marek S napisał(a):

    > W dniu 2018-03-01 o 01:01, Borys Pogoreło pisze:
    >
    > Dzięki - trochę pomogło. Trochę bo nadal jest coś nie tak jak to bym
    > sobie wyobrażał.
    >
    > Rozumiem, że z flex-shrink się pomyliłeś? Bo albo grow albo shrink?

    Nie, wszystkie trzy mają znaczenie. flex-shrink steruje układem przy zbyt
    małej ilości miejsca.

    > ustawiłem dla komórki #2 style="flex-grow: 2". No i niespodzianka.
    > Wszystkie komórki z wyjątkiem #2 mają nadal po 200px ale 2ga ma...
    > 370px! Pomyślałem: dobra, ekran może za wąski. Rozciągnąłem go więc do
    > 300px na komórkę. No i #2 ma teraz 520px. Na Edge i FF identycznie. Więc
    > nadal coś jest nie tak.

    Wszystko się zgadza, odejmij padding i krawędzie. Dlaczego? Bo tak mówi
    specyfikacja ;)

    > Zrobiłem też kolejną rzecz: ustawiłem basis na 200px. Dla układu
    > poziomego oczekiwałbym, że zadziała jak width. Tymczasem chyba nic się
    > nie nie dzieje. Efekt podobny do wartości 0 i to nawet jeśli ostatnia
    > komórka ma flex-basis:auto - bo pomyślałem, że jedna z nich musi przejąć
    > na siebie nadmiar pikseli. Owszem, zmieniła rozmiar ale reszta nie ma po
    > 200px - jest elastyczna.

    Bo to jest tylko wartość początkowa, względem której liczone są proporcje.
    Czy to będzie 0, 200px czy 10000px, to proporcje wyjdą te same. Jeśli
    ostatniej z tych 200px dasz "auto" to po prostu będzie mniejsza, bo
    pozostałe wykorzystają całą jej nadmiarową szerokość w celu zbliżenia się
    do narzuconej proporcji.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl