  • 11. Data: 2009-01-06 15:57:19
    Temat: Re: CZYM czyścić obiektyw ?? żeby nie porysować..
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Ozzz. pisze:
    > Kupiłem lustrzankę cyfrową SONY DSLR Alfa 350...Niestety pobrudziłem trochę
    > obiektyw. Czym go oczyścić ? Tak, żeby nie porysować i czegoś nie popsuć... Nie
    > chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt.

    To nie jest delikatny sprzęt - strzepnij jakąś szmatkę (żeby ziarenka
    piasku poodpadały) i czyść.
    Ja zwykle czyszczę rękawem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-01-06 16:21:33
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

    > W renomowanym i takim topowym zakładzie optycznym, czyszczą soczewki
    > mikrofibrą i denaturatem:)

    Ale soczewki czego ? Okularów czy aparatu foto ?

    Mnie sie wydaje ze dobrym sposobem na to zeby nie pobrudzic / zakurzyc
    obiektywów, jest stosowanie .....filtrów np. UV :)

  • 13. Data: 2009-01-06 16:23:21
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

    > Lepiej mikrofibrą.

    Nie wiem co to mikrofibra, ale coś słyszałem o tym... Czy to jest taka
    szmatka co sie klei do rąk ?
    Czy to są jednorazowe ściereczki ? Czy takie kolorowe ścierki (z jakiegoś
    tworzywa) do kuchni, do przecierania naczyń się nadają ?

  • 14. Data: 2009-01-06 16:28:45
    Temat: Re: CZYM czy?ciae obiektyw ?? ?eby nie porysowaae..
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ZASK pisze:
    > Mnie sie wydaje ze dobrym sposobem na to zeby nie pobrudzic / zakurzyc
    > obiektywów, jest stosowanie .....filtrów np. UV :)

    To są soczewki ze szkła pokryte utwardzonymi powłokami. To nie jest
    pierniczek na choince, ani faberge, ani też stara, wypchana żaba na
    szafie w pracowni biologicznej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem do karty pin: 1234 i teraz boję się, czy nie za prosty.../

  • 15. Data: 2009-01-06 16:52:39
    Od: q...@g...com

    On 6 Sty, 16:09, Aju <aju@master[.]pl> wrote:
    > kamil pisze:
    >

    > A jeśli chodzi o jakiś płyn na tą koszulke ( osobiście uzywam ściereczki
    > do czyszczenia okularów takiej za 10 zl. w okulistycznym) to spirytus
    > sie nada? Nie zniszczy żadnej powłoki ?

    Spirytus zmywa skutecznie powloki z soczewki, a wiec niszczy je.
    Pedzelek i gruszka+miekka szmatka. Z plynow w ostatecznosci czysta
    letnia woda z kropelka plynu do naczyn.

  • 16. Data: 2009-01-06 17:13:35
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 08:52:39 -0800 (PST), q...@g...com
    napisał(a):

    > Spirytus zmywa skutecznie powloki z soczewki.

    W obiektywach z przed 50 lat?

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 17. Data: 2009-01-06 17:24:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Radio Erewan pisze:

    > Od usunięcia piasku jest gruszka, ewentualnie pędzelek. Woda to "średni"
    > pomysł.

    Tak też myślałem. Ale czasami gruszką się nie da (to oczywiście sytuacja
    ekstremalna, kiedy błoto chlapnie w obiektyw) ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 18. Data: 2009-01-06 17:48:22
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Tak też myślałem. Ale czasami gruszką się nie da (to oczywiście sytuacja
    > ekstremalna, kiedy błoto chlapnie w obiektyw) ;)

    Podstawowy zestaw to pedzelek, gruszka i szmatka (jak koledzy powyzej
    proponowali -- sprana koszulka bawelniana). Piasek, blotko -- pedzelek,
    kurz i inne suche smieci -- gruszka, "palce" i inne -- szmatka. Od czasu
    do czasu gruntowniejsze zabiegi z pomoca alkoholu izopropylowego.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 19. Data: 2009-01-06 17:52:14
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > Spirytus zmywa skutecznie powloki z soczewki, a wiec niszczy je.
    > Pedzelek i gruszka+miekka szmatka. Z plynow w ostatecznosci czysta
    > letnia woda z kropelka plynu do naczyn.

    IMO jesli juz to spirytus lepszy od plynu do naczyn. Ja uzywam z dobrym
    skutkiem starej czystej pieluchy tetrowej + spray do czyszczenia monitorow w
    plynie (nie w piance, bo te nic nie warte). Lub malo agresywny plyn do szyb
    tez da rade.

    --
    pozdr Z.

  • 20. Data: 2009-01-06 19:33:21
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    ZASK wrote:

> [...]
    > Czy to są jednorazowe ściereczki ? Czy takie kolorowe ścierki (z
    > jakiegoś tworzywa) do kuchni, do przecierania naczyń się nadają ?

    idź do optyka i kup za 10 zł sciereczkę do okularów
    albo do tesco i kup sciereczkę z mikrofibry JAAN czy JAN zółtą - do
    czyszczenia luster i okien

    wystarczy Ci na 5 lat czyszczenia

    a jak się zabrudzi to wypierz w wodzie ciepłej
    jak będzie b. brudna to dodaj trochę proszku do prania i później dobrze
    wypłucz

    --
    pozdrawiam