  • 21. Data: 2009-01-06 19:39:30
    Temat: Re: CZYM czyścić obiektyw ?? żeby nie porysować..
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    ZASK rzecze:

    > Nie wiem co to mikrofibra, ale coś słyszałem o tym... Czy to jest taka
    > szmatka co sie klei do rąk ?

    Nie wiem. Są bardziej włochate i z mikroskopijnym meszkiem. Myk polega na
    tym, że wciągają wszelki kurz i niczego nie rysują.

    > Czy to są jednorazowe ściereczki ? Czy takie kolorowe ścierki (z jakiegoś
    > tworzywa) do kuchni, do przecierania naczyń się nadają ?

    Nie.

  • 22. Data: 2009-01-06 19:56:33
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    Niestety pobrudziłem trochę
    > obiektyw. Czym go oczyścić ? Tak, żeby nie porysować i czegoś nie
    > popsuć... Nie
    > chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy czyszczące
    > polecacie ?

    A co z LensPEN? Kiedys go chwalono.
    Z jednej strony pedzelek, z drugiej taki dzynks do czyszczenia z jakims
    czarnym pylkiem.
    Sa rozne rozmiary do obiektywow komorek, kompaktow i lustrzanek.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 23. Data: 2009-01-06 20:42:02
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Lepiej mikrofibrą.

    Eeeee ja wole dobrze sprana bawelne i swojego chuchaaaaa....

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 24. Data: 2009-01-06 20:44:47
    Od: d'plus <d...@t...pl>

    Ozzz. pisze:
> [...]
    > chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy czyszczące polecacie ?

    IMHO ircha najlepsza.

  • 25. Data: 2009-01-06 20:45:54
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Dariusz Gasior wrote:
> [...]
    > jakims czarnym pylkiem.
    > Sa rozne rozmiary do obiektywow komorek, kompaktow i lustrzanek.

    Niech zgadnie - "zawracanie d**y"? Wystarczy szmatka od optyka lub sprana
    bawelna/flanela + chuhhhhhh + rozum ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 26. Data: 2009-01-06 20:51:02
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    marcin.STIG.saldat wrote:

    > Podstawowy zestaw to pedzelek, gruszka i szmatka (jak koledzy powyzej
    > proponowali -- sprana koszulka bawelniana). Piasek, blotko --
    > pedzelek, kurz i inne suche smieci -- gruszka, "palce" i inne --
    > szmatka. Od czasu do czasu gruntowniejsze zabiegi z pomoca alkoholu
    > izopropylowego.

    Wg. moich testow alkohol izopropylowy jest bezpieczny ale czysci bardzo
    dennie. Lepiej dac chucha (byleby bez frakcji plynnych).

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 27. Data: 2009-01-06 20:53:41
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    d'plus wrote:

    > IMHO ircha najlepsza.

    Do okien to jak najbardziej ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 28. Data: 2009-01-06 20:54:15
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 21:53:41 +0100, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Do okien to jak najbardziej ;-)

    Też bym miał jakieś niejasne obawy o wycieranie obiektywu irchą.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 29. Data: 2009-01-06 20:59:01
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Radio Erewan wrote:

    > Też bym miał jakieś niejasne obawy o wycieranie obiektywu irchą.

    Ale głównie swojego obiektywu ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 30. Data: 2009-01-06 21:09:19
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 21:59:01 +0100, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Ale głównie swojego obiektywu ;)

    Chyba nawet bardziej bał bym się nieswojego. Sam sobie po ryju nie dam za
    porysowane szkło.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl