  • 31. Data: 2009-01-06 21:11:16
    Temat: Re: CZYM czyścić obiektyw ?? żeby nie porysować..
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Niech zgadnie - "zawracanie d**y"? Wystarczy szmatka od optyka lub sprana
    > bawelna/flanela + chuhhhhhh + rozum ;)

    Zalezy jaki kto ma chuch... po paru glebszych to moze nawet
    szybkoparujacy... :P

  • 32. Data: 2009-01-06 21:24:39
    Od: d'plus <d...@t...pl>

    Radio Erewan pisze:

    > Chyba nawet bardziej bał bym się nieswojego. Sam sobie po ryju nie dam za
    > porysowane szkło.
    >
    > Pozdrawiam

    ale czemu? mikrofibra to syntetyczna podróbka irchy. ja swoje okulary i
    szkła czyszczę irchą i nie mam żadnego problemu.

  • 33. Data: 2009-01-06 21:55:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mikolaj Tutak rzecze:

    > Eeeee ja wole dobrze sprana bawelne i swojego chuchaaaaa....

    Mikrofibra świetnie zbiera pyłki które zwykła szmatka tylko przesuwa.

  • 34. Data: 2009-01-06 22:19:16
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Wg. moich testow alkohol izopropylowy jest bezpieczny ale czysci bardzo
    > dennie. Lepiej dac chucha (byleby bez frakcji plynnych).

    Moze takie masz doswiadczenia, bo po prostu szybko odparowuje?! :)
    Wg mnie do usuwania tluszczu jest idealny. Swietne sa saszetki z takimi
    malymi chusteczkami nasaczonymi wlasnie tym alkoholem (jakies medyczne
    przeznaczenie). Zanim odparuje z takiej chusteczki, da sie nia na
    spokojnie wyczyscic kazde szkielko (nawet nie tylko soczewke).

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 35. Data: 2009-01-06 22:58:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    d'plus wrote:

    > IMHO ircha najlepsza.

    chyba IRCHA bo ircha to jest kompletnie do dupy

  • 36. Data: 2009-01-06 23:14:31
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Rozstrzygnięcie plebiscytu.
    Wygrał podkoszulek i chuch.

    Ozzz. pisze:
> [...]
    > chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy czyszczące polecacie ?

    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla
    ce('Hej','KEy'))))

  • 37. Data: 2009-01-07 08:42:09
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Ozzz." <z...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > popsuć... Nie
    > chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy czyszczące

    Po pierwsze współczesne powłoki nie tak łatwo porysować. Mnie sięjeszcze nie
    udało, a czyszczę tym co mam po ręką np. bawełnianą bluzką żony :-)
    Tłuste ślady z paluchów które siętylko rozmazują czyszczę tym co akurat
    znajdę: płyn do szyb, alkochol. Teoretycznie niektóre gatunki płynów mogłyby
    zmyć niektóre powłoki, ale jak dotąd nic takiego nie zaobserwowałem i o
    żadnym wiarygodnym przypadku nie słyszałem. Chodzi o współczesne szkła te
    sprzed 30 lat miały delikatniejsze powłoki.
    Jeśli idę gdzieś, gdzie sięspodziewam, że na obiektyw będzie się laął woda
    lub chlapało błoto to zakładam filtr UV, a później go myję pod bieżącą
    ciepłą wodą i wycieram do sucha tym co znajdę pod ręką.

    Podsumowując nie ma sensu przepłacać skoro czyszczenie byle czym działa.
    Poza tym to tylko sprzęt. Jeśli po 10 latach takiego czyszczenia pojawi
    siękilka rysek to nie ma co płakać.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 38. Data: 2009-01-07 08:59:01
    Temat: Re: CZYM czy?cić obiektyw ?? żeby nie porysować..
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 06 Jan 2009 15:54:25 +0100, "Ozzz." <z...@o...eu>
    wrote:

> [...]
    >chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy czyszczące polecacie ?
    Woda + płyn do mycia naczyń + miękki ręcznik. Okulary, jak ogry, też
    mają warstwy i jakoś nie chcą one (warstwy, nie ogry) od tego zejść.
    Raczej też nie przejmuj się smugami które powstają po wytarciu - na
    zdjęciu ich nie widać a na szkle prawie zawsze.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 39. Data: 2009-01-07 09:14:24
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4...@4...com>,
    Grzegorz Krukowski nabazgrał:
    > Raczej też nie przejmuj się smugami które powstają po wytarciu - na
    > zdjęciu ich nie widać a na szkle prawie zawsze.

    W lustrzance ,,nie widać'' jak zdechłą muchę przylepisz...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 40. Data: 2009-01-07 09:23:16
    Od: "ZbyszekK" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > On Tue, 06 Jan 2009 15:54:25 +0100, "Ozzz." <z...@o...eu>
    > wrote:
    /ciach/
    > Raczej też nie przejmuj się smugami które powstają po wytarciu - na
    > zdjęciu ich nie widać a na szkle prawie zawsze.

    Chyba, że robisz pod światło i pojawią się śliczne flary...

    pzdr,

    ZbyszekK