  • 11. Data: 2013-08-10 12:48:26
    Temat: Re: Całosezonówki po zakupie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Aug 2013 12:24:47 +0200, Excite napisał(a):
    > Przecież napisałem jasno "wtedy cena jest taka sama jak innych opon nie
    > made in china". Wiem że Chiny mogą robić jakość premium ale to jest
    > tylko teoria. W praktyce cały przemysł Chin jest nastawiony na tanie
    > klepanie dużej ilości produktów najgorszej jakości bo w takich celach
    > istnieje tania siła robocza Chin.

    Nie calkiem - pamietaj ze w Chinach klepie sie i iphony, i notebooki
    marki IBM (kiedys, teraz marki Lenowo), i wiekszosc sprzetu
    komputerowego - w tym i tego dobrego i drozszego.

    Choc procesorow, dyskow twardych i pamieci chyba jeszcze nie klepia.

    J.

  • 12. Data: 2013-08-10 19:59:51
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > produktów najgorszej jakości bo w takich celach istnieje tania siła robocza

    To nie jest teoria tylko praktyka.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 13. Data: 2013-08-10 20:01:30
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

    > Zrobią jakość premium, jak zamówi to i skontroluje firma z marką z Europy albo
    > USA. Jak Chińczyk zrobi to dla siebie albo innego Chińczyka, to będzie to
    > jakość chińska. Czyli wygląda dobrze do pierwszego razu. Skąd różnica w cenie?
    > Niższa jakość, brak obsługi klienta (reklamacje, odszkodowanie), niższe koszty
    > marketingu. Do tego nierzadko brak albo niskie koszty testów/rozwoju
    > technologii, bo się ją po prostu na bezczela kopiuje od innych.

    Czy jesteś Chińczykiem, który kupuje od Chińczyków? Jak firma z EU zamówi
    odpowidnią jakość to co by to nie było to jest dobry produkt. Chcesz tani i duża
    marża dostajesz gówno na własną prośbę.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 14. Data: 2013-08-10 20:35:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-10 12:48, J.F. pisze:

    > Nie calkiem - pamietaj ze w Chinach klepie sie i iphony, i notebooki
    > marki IBM (kiedys, teraz marki Lenowo), i wiekszosc sprzetu
    > komputerowego - w tym i tego dobrego i drozszego.

    Zwyczajnie pieprzy (w wersji delikatnej: dorabia ideologię). Chińczycy
    robią tak jak się płaci. Mogą robić chłam, mogą robić rzeczy z górnej
    półki.

    > Choc procesorow, dyskow twardych i pamieci chyba jeszcze nie klepia.

    Nie?

  • 15. Data: 2013-08-10 22:35:43
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-10 12:48, J.F. pisze:
    > Nie calkiem - pamietaj ze w Chinach klepie sie i iphony, i notebooki
    > marki IBM (kiedys, teraz marki Lenowo), i wiekszosc sprzetu
    > komputerowego - w tym i tego dobrego i drozszego.

    Co innego wytwarzać produkty zagraniczne w Chinach pod nadzorem
    zagranicznych firm z wykorzystaniem zagranicznej technologii a co innego
    gdy chińczyk produkuje chiński produkt. Chyba nie powiesz mi że produkty
    Apple czy IBM to chińszczyzna ? Zresztą zobacz na ich cenę, po niej
    najłatwiej odróżnić chińskie produkty od tylko wyprodukowanych w
    chinach. Tak jak Opel nie jest polskim produktem choć go w Tychach i
    Gliwicach produkują tak i Apple z IBM nie są produktami chińskimi.

    > Choc procesorow, dyskow twardych i pamieci chyba jeszcze nie klepia.

    Z procesorów podobno produkują jakieś ARM.

  • 16. Data: 2013-08-10 23:06:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Aug 2013 22:35:43 +0200, Excite napisał(a):

> [...]
    > zagranicznych firm z wykorzystaniem zagranicznej technologii a co innego
    > gdy chińczyk produkuje chiński produkt. Chyba nie powiesz mi że produkty

    W sensie ze chinska tandeta ? Nie, nie powiem.
    Ale to nie jest fabryka Apple w Chinach - to jest chinska firma, ktora
    na zlecenie Apple robi mu telefony. A wiec to produkt chinski.
    Ale troche sklamalem - to jest taiwanska firma, ktora ma tez fabryke
    w Chinach. No i moze tajwanscy inzynierowie nadzoruja produkcje i stad
    ta jakosc :-)

    Ale Lenovo to juz prawdziwa chinszczyzna :-)

    > Zresztą zobacz na ich cenę, po niej
    > najłatwiej odróżnić chińskie produkty od tylko wyprodukowanych w
    > chinach.

    Niestety, wiem jak latwo dopisac zero do ceny, wiec takie teksty mnie
    nie przekonuja :-)

    > Tak jak Opel nie jest polskim produktem choć go w Tychach i
    > Gliwicach produkują tak i Apple z IBM nie są produktami chińskimi.

    W przypadku iPhona udzial chinski jest chyba jednak znacznie wiekszy
    niz polski w oplach.
    W przypadku IBM ... IBM po prostu sprzedalo Lenovo caly dzial
    komputerow osobistych. Wraz z prawem do uzywania marki.
    Czyli "robta sobie co chceta, bylebyscie placili".
    A klient niech mysli ze kupuje produkt wysokiej jakosci.
    Co ciekawe - uzywali tej marki krocej niz wykupili.

    Ale jakosc nie jest zla.

    > Z procesorów podobno produkują jakieś ARM.

    ARM to wszyscy produkuja :-)
    No dobra, powstalo w Chinach sporo fabryk polprzewodnikow, mozliwe ze
    i cos ambitniejszego juz robia.

    J.

  • 17. Data: 2013-08-10 23:11:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Aug 2013 20:35:25 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Zwyczajnie pieprzy (w wersji delikatnej: dorabia ideologię). Chińczycy
    > robią tak jak się płaci. Mogą robić chłam, mogą robić rzeczy z górnej
    > półki.

    To nie tak, ze jak ci wiecej zaplaca to nagle nauczysz sie robic
    dobrze :-)

    No ale jak widac daje sie w Chinach robic dobrze, tylko te opony sa
    niewiadoma :-)

    > Nie?

    Chyba nie ... widziales jakies made in china ?

    J.

  • 18. Data: 2013-08-11 21:55:50
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2013-08-10 06:04, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL. Chińczycy robią to co zamawiają ludzie i w 9 na 10 przypdków jest
    > to tanie gówno bo tego życzy sobie klient. Jeżeli chcesz to zrobią Ci
    > jakość premium w dowolnym wyrobie i nie będzie to niczym odbiegać od
    > zachodnich producentów. Powielasz mity, które nie oddają tego jak
    > naprawdę odbywa się produkcja rzeczy w PRC.

    Mylisz produkcje z projektowaniem wyrobu.
    Opona to nie tylko produkcja ale także jej zaprojektowanie .

    Typowe koszty wytworzenia opony premium to:
    - symulacje
    - projekt oparty o najnowsze technologie
    - testy
    - poprawki
    - projekt
    - produkcja
    - marketing
    - sprzedaż

    W przypadku opon chińskich producentów to będzie inaczej:
    - projekt oparty o przestarzałe tanie technologie
    - wytworzenie
    - sprzedaż

    Dlatego cena jest bardzo różna. Koszty wytworzenia w Chinach zbliżają
    się już do kosztów w USA gdzie ostatnio tańsza jest energia niż w
    Chinach. Co raz więcej firm ucieka z Chin do innych tańszych krajów albo
    nawet wraca do USA jeżeli produkuje głównie na tamten rynek.

    Firma w Chinach jest w stanie wytworzyć przyzwoity produkt jeżeli
    dostanie technologie z Europy albo z USA. Jednak ten produkt nie będzie
    już konkurencyjny za kilka lat, dlatego bez stałego dopływu technologii
    Chiny mogą konkurować tylko w budżetowych segmentach rynku.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 19. Data: 2013-08-12 11:03:28
    Od: p...@g...com

    -- i jak na chiny przystało takiej informacji w całym necie za chiny nie mogłem
    znaleźć przed zakupem.

    Niemcy testowali inny rozmiar w 2012r (Autobild), ocena niedostateczna, miejsce 10na
    10 przetestowanych opon

    --Zobaczymy jak będzie, 2 lata gwarancji może wytrzymają z 5 sezonów.

    bedzie dobrze, tylko nie szarzuj :-)

    P.

  • 20. Data: 2013-08-12 13:04:30
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-12 11:03, p...@g...com pisze:
    > bedzie dobrze, tylko nie szarzuj :-)

    Czyli zalecenia takie same jak przy oponach bieżnikowanych :)