  • 52. Data: 2019-07-20 12:59:47
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Jak taki chojrak jesteś, to właśnie masz szanse mieć satysfakcje i
    > kasę w kieszeni.

    Chojrak? Skad ten pejoratywny ton?

    > Na budowlance piszesz że ekipę do ocieplania domu
    > bierzesz. Po co masz pisać potem że następnym razem zrobisz to samo.
    > Możesz już teraz :-)

    Bo:
    - nie umiem (chyba wprost wynika z moich pytan zem zielony jak trawa na
    wembley?)
    - nie mam sprzetu
    - nie mam czasu

    Podejrzewam, ze jak bym robił sam elewacje to zajełoby mi to 2x wiecej
    czasu niz ekipie, tfu z 3 x wiecej a moze i jeszcze wiecej. Do tego
    zrobiłbym gorzej albo po prostu zle a godzinówka wyszłaby absurdalna.
    A tu mowa o prostych sprawach typu wymiana klocków. Za remont silnika czy
    spawanie nadwozia tez sie nie bede brał bo nie umiem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 53. Data: 2019-07-20 12:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Nie musi tak być. Cena zawsze będzie rynkowa.
    > Zdarzało mi się oddawać auto do ASO, bo pasowało mi to logistycznie -
    > mogłem oddać w czasie pracy, nie czekać i odebrać po robocie.
    > Jak sprawdzałem sobie ceny usług jakie mi proponowano do wykonania,
    > to sporo z nich było w cenie niewiele większej niż w tańsze opcje,
    > ale podsumowując potrzebny na to czas, brak auta i dojazdy,
    > to wolałem dopłacić te kilkanaście procent.
    > Tak jak Mateusz pisał: dla jednego sprawne auto jest warte 200zł a
    > dla innego 1000zł. Wolny rynek.

    A nie boisz sie ze zepsuja?
    ;-D
    Jakis czas temu wymieniałem wtryski w aucie.
    dosc skomplikowana sprawa bo zapiekaja sie i nie wychodza.
    Kupiłem wtryski za około 3kpln, wyciagniecie starych ponad 1kpln, plus
    jakies 500stów złozenie wszystkiego do kupy.
    I auto smiga jak nowe.

    Kumpel jakis czas temu robił to samo, ale dał do ASO, bo mowi ze szybko,
    pewnie etc.
    W ASO wycenili mu to na około 10kpln, ale trzeba przyznac ze finalnie
    wyszło taniej bo wtryski ładnie wyszły bez wyrywania.
    Co z tego jak auto wyjechało z warsztatu i do niego wrociło... I chyba ze
    trzy tygodnie sie bujał miedzy warsztatami bo nikt nie wiedział co i jak.
    Takze opowiesci o tym ze ASO co prawda drogie ale dobre to historie do
    ktorych podchodze z dystansem.

    Kiedys znajomy mechanik (wiadomo ze mechanicy to nie sa dobrzy klienci
    aso :))) kupował kolejnego nowego japonczyka. Od razu zauwazył wade w
    postaci cieknacej poloski. Wymienili mu i znowu cieknie. Pojechał do
    nich, powiedział ze maja wymienic ale on chce to widziec jak.
    Jak zobaczył jak oni to robia to powiedział, ze maja przerwac, pojechał
    do warsztatu po narzedzie i uczył ich jak to robić bo nie mieli
    odpowiedniego sciagacza... Co prawda historia sprzed 15 lat ale jednak...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 51. Data: 2019-07-20 12:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Dziecinne jest psioczenie po fakcie, że zapłaciło się więcej niż
    > inni. Dla jednego sprawne auto w danym momencie warte jest 200zł dla
    > innego 1000zł. Jeżeli ta sama usługa została wykonana prawidłowo u
    > obu, to nie widzę powodu dla którego wyzywać usługobiorcę od
    > zdziercy. A Ty byś chciał wszystkim po równo, jak w takim ustroju.

    Naprawde wyzywał od zdziercy? Czy po prostu pytał o ceny i dla przykładu
    podał swoje?
    Mateuszu - jestes mechanikiem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 54. Data: 2019-07-20 13:14:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-20 o 12:23, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że tak.
    > Przy czym jego koszt to także koszty stałe, tyle że dzielone jakoś po
    > równo między zlecenia.

    Takie ma zasady, oszustwo to Twój wymysł.

    > Do 50% marży jestem w stanie zrozumieć, a wszystko powyżej traktuję jako
    > próbę może nie oszustwa, ale zrobienia ze mnie jelenia.

    A to niby dlaczego powyżej już jest robienie jelenia?
    50% od 70% różni się dokładnie tyle co 70% od 90% - uczciwa kalkulacja.

  • 55. Data: 2019-07-20 15:04:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Naprawde wyzywał od zdziercy? Czy po prostu pytał o ceny i dla przykładu
    > podał swoje?

    Cavallino podał definicje jelenia i zdziercy (po drugiej stronie). Nie
    wiem o kogo pytasz bo odnosiłem się do rozmowy kilku osób z początku wątku.

    > Mateuszu - jestes mechanikiem?

    Ja nie. Mam znajomego, także opieram się na jego przykładach. Swoją
    drogą sam mu wiele razy proponowałem, że skoro notorycznie ma pełny plac
    i robi 7-19, to żeby podniósł ceny. Jakoś w zeszłym roku podniósł,
    godziny zmienił 8-17, a z placu niewiele finalnie ubyło - z "notorycznie
    pełny" zrobiło się "czasami robi się luźniej".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2019-07-20 15:06:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jasne, nakazu bycia uczciwym nie ma.

    Wziął kasę, a części nie wymienił albo zrobił na odwal się? Wtedy możemy
    mówić że jest nieuczciwy. Jak podał cenę, zgodziłeś się i zrobił dobrze,
    to gdzie on jest nieuczciwy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 57. Data: 2019-07-20 17:14:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.07.2019 o 12:08, WS pisze:

    > A.Slodowy tez, dzis :( https://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_S%C5%82odowy

    Zmartwychwstał. Jednak lepszy od makgajwera:P

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2019-07-20 18:30:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Jul 2019 22:38:35 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > widzę powodu dla którego wyzywać usługobiorcę od zdziercy. A Ty byś
    > chciał wszystkim po równo, jak w takim ustroju.

    Chyba cie poniosło. Weź coś na uspokojenie i przeczytaj wątek od początku,
    ze zrozumieniem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 59. Data: 2019-07-20 22:32:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, July 20, 2019 at 5:14:43 PM UTC+2, Shrek wrote:

    > Zmartwychwstał. Jednak lepszy od makgajwera:P

    https://www.wykop.pl/wpis/42738615/slodowy-adamslodo
    wy-zmartwychwstanie-fakenews/

  • 60. Data: 2019-07-21 08:55:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-07-2019 o 13:14, cef pisze:

    > Takie ma zasady,

    Tak tak, swoje zasady zamiast uczciwości - każdy oszust tak się tłumaczy.

    Jakby milion dorzucił też by było ok?
    Po co pracować przez cały miesiąc przy 100 zleceniach, jak można machnąć
    jedno w jeden dzień i dorzucić milion do ceny.
    Jak się znajdzie ten jeden jeleń, to jesteś mocno do przodu - i możesz
    gadać o wolnym rynku.

    > oszustwo to Twój wymysł.

    Nie - stwierdzenie faktu.
    Marża rzędu 1000 % to nic innego jak oszustwo.
    W pseudokapitalistycznym ustroju możesz sobie je nazwać "korzystaniem z
    prawa rynku", ale dla każdego normalnego pozostaje oszustwem.

    Ale obstawiam, że to Ty nie potrafisz prawidłowo kosztów policzyć i te
    1000 to też koszty, tylko nie jednostkowe danej usługi.

    > A to niby dlaczego powyżej już jest robienie jelenia?
    > 50% od 70% różni się dokładnie tyle co 70% od 90% - uczciwa kalkulacja.

    Nie - to jest strzyżenie jeleni, żerowanie na ich niewiedzy.
    Oczywiście mowa o standardowych przypadkach, a nie o sytuacji gdy nikt
    inny danej rzeczy nie sprzedaje/nie naprawia/nie produkuje.