  • 1. Data: 2019-07-14 12:55:47
    Temat: Megane 3 brak prądu w gniazdach zapalniczek
    Od: Jurek Sławomir <s...@i...local>

    Nie ma prądu we wszystkich gniazdach zapalniczek, także tym w bagażniku
    które było użyte raz w 2012 roku.
    Wymieniłem bezpieczniki dla gniazda z przodu i za fotelami, bez efektu.
    W przeszłości bezpiecznik przedniego gniazda palił mi rozgałęziacz
    samochodowy, ale już dawno go wyrzuciłem.

    Wie ktoś jaka może być przyczyna?

  • 2. Data: 2019-07-14 13:13:18
    Temat: Re: Megane 3 brak prądu w gniazdach zapalniczek
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14-07-2019 o 12:55, Jurek Sławomir pisze:
> [...]
    > W przeszłości bezpiecznik przedniego gniazda palił mi rozgałęziacz
    > samochodowy, ale już dawno go wyrzuciłem.

    Przyczyną jest przerwany obwód elektryczny.

    Kup za 20 zł najtańszy uniwersalny miernik elektryczny albo za 5 zł
    próbówkę z diodą LED na 12V.
    Sprawdź czy na wejściu bezpieczników masz 12V. Jeśli tak, to idziesz
    wzdłuż kabli do gniazdek i sprawdzasz na każdej napotkanej kostce.
    Jeśli nie, to trzeba sprawdzić połączenia w skrzynce bezpiecznikowej.
    Może jest wcześniej inny bezpiecznik albo przekaźnik?
    Może zasilanie pojawia się tylko po przekręceniu kluczyka?

    yabba

  • 3. Data: 2019-07-14 14:13:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jul 2019 13:13:18 +0200, yabba napisał(a):

    > Przyczyną jest przerwany obwód elektryczny.
    > Kup za 20 zł najtańszy uniwersalny miernik elektryczny albo za 5 zł
    > próbówkę z diodą LED na 12V.
    > Sprawdź czy na wejściu bezpieczników masz 12V.

    Dobra podpowiedz.

    > Jeśli tak, to idziesz
    > wzdłuż kabli do gniazdek i sprawdzasz na każdej napotkanej kostce.

    Latwiej napisac niz zrobic - to nie Syrenka :-(

    > Jeśli nie, to trzeba sprawdzić połączenia w skrzynce bezpiecznikowej.
    > Może jest wcześniej inny bezpiecznik albo przekaźnik?

    > Może zasilanie pojawia się tylko po przekręceniu kluczyka?

    Od tego trzeba zaczac.

    J.

  • 4. Data: 2019-07-14 14:22:16
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 14.07.2019 o 14:13, J.F. pisze:

    > Dobra podpowiedz.

    > Latwiej napisac niz zrobic - to nie Syrenka :-(

    > Od tego trzeba zaczac.
    >
    > J.

    Dobrze jeszcze sprawdzić czy brakuje plusa czy masy w gnieździe

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2019-07-14 15:08:32
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14-07-2019 o 14:22, tck pisze:

    > Dobrze jeszcze sprawdzić czy brakuje plusa czy masy w gnieździe

    Najprawdopodobniej w 3 gniazdach rozrzuconych po całym samochodzie będą
    masy z różnych punktów, ale nie można wykluczyć, że jednak masa będzie
    wspólna.

    yabba

  • 6. Data: 2019-07-14 21:24:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Meganka ma jeszcze drugie pudełko z bezpiecznikami, dobrze ukryte pod
    maską. Być może tam trzeba wymienić. Instrukcja zaleca udanie się do
    stacji obsługi... :)

    MJ