  • 21. Data: 2018-01-17 09:56:02
    Temat: Re: Certyfikaty Google na Firefoxie
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Mon, 15 Jan 2018 21:42:23
    From: 2late

    www.google.com:443 | openssl x509 -inform pem -noout -text

    a-remote-ssl-certificate-details-using-cli-tools

    > Sorry, w pracy porty mail, news poblokowane a na marginesie domena imgur
    > tez. Wysylanie z telefonu tez jak widac tez jest srednio skuteczne.
    > https://i.imgur.com/UEwYUcx.png
    > https://i.imgur.com/i1QK4N4.png

    Czyli brak zaimportowanego certyfikatu wystawcy. Ergo, Twoja sieć korpo
    robi MITM.

    > https://i.imgur.com/O0GXA3R.png

    Wybacz, nie będę OCRować tego ostatniego.

    > W formie tekstowej to moge jutro dostarczyc jesli sie przyda.

    Interesujący byłby Subject, Issuer i inne parametry certyfikatu.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPMFusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 22. Data: 2018-01-17 09:58:30
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Tue, 16 Jan 2018 19:31:35
    From: 2late

    > Uruchomilem dzisiaj Firefoxa zeby skopiowac ten ceryficat w czystym tekscie
    > a tu mi strona google dziala! :) Ale po kilku probach zalogowania na konto
    > znowu padlo.
    > Przysiadlem i wymyslilem: skopiowalem z chrome certyficat (lokalny
    > korpracji) i zaimportowalem do firefoxa. I juz wszystko dziala. :)

    Czyli MITM i Firefox słusznie ostrzegał. Powinna być osobna sieć
    dla "zaufanych" urządzeń, na których user nie ma roota (i tu jest
    robione MITM) i osobna dla własnych urządzeń, gdzie ruch szyfrowany
    nie jest przechwytywany.

    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 23. Data: 2018-01-17 18:18:46
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 17/01/2018 08:58 AM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
> [...]
    > dla "zaufanych" urządzeń, na których user nie ma roota (i tu jest
    > robione MITM) i osobna dla własnych urządzeń, gdzie ruch szyfrowany

    Jest jak mowisz, m. in. podzial na userow korzystajacych z firmowego i
    wlasnego sprzetu. Nie wnikam jak ale na windows'ach wiecej domen jest
    poblokowanych niz na Mac'ach. Dostalem tez na Mac'a haslo lokalnego admina,
    problem polega na tym ze ja, przyzwyczajony do Windows jestem. Na jednym
    domowym komputerze mam tez Chrome'a zsynchronizowanego z Firefoxem
    (zakladki tylko). W kazdym razie zsynchronizowany Firefox sie przyda,
    skoncze czytac w pracy co zaczalem w domu i na odwrot.