  • 51. Data: 2017-08-30 23:30:11
    Temat: Re: Chińczycy mnie rozwalili...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 15:17:55 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Cło 24 zł.

    A mógłbyś podać z dokumentów kod nomenklatury celnej na podstawie
    którego określono do czego te płytki są i ustalono stawkę cła?

    --
    Marek

  • 52. Data: 2017-08-31 01:10:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-30 o 23:30, Marek pisze:

    > A mógłbyś podać z dokumentów kod nomenklatury celnej na podstawie
    > którego określono do czego te płytki są i ustalono stawkę cła?

    wartość zamówienia 28.16 USD, zapłacone faktycznie 23.16 (5 USD obniżki).
    A ten kod jutro podam, bo już jestem w domu.

  • 53. Data: 2017-08-31 01:11:29
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Chodzi o dontity?

    no te biale kuleczki co pochlaniaja wilgoc.

  • 54. Data: 2017-08-31 01:14:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    > no te biale kuleczki co pochlaniaja wilgoc.

    W małych torebeczkach. Na niektórych napisane jest
    "do not eat" -- i nic poza tym. Bardzo mi się ta
    nazwa podoba.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2017-08-31 10:07:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Aug 2017 01:10:48 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > wartość zamówienia 28.16 USD, zapłacone faktycznie 23.16 (5 USD
    > obniżki).

    W tej kwocie jest już transport czy to tylko koszt samych płytek?

    --
    Marek

  • 56. Data: 2017-08-31 10:07:43
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 23:08:09 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    > No popatrz, a w Castoramie sprzedają cyne SnPb.
    > Nielegalne?

    Nie kupuję cyny z Castoramy. Która jako taka nie podpada pod RoHS,
    gdyż rynny itp. nie są urządzeniami elektronicznymi.

    Ale jestem zainteresowany ofertą ALLPCB. Skoro jest RoHS i skoro np.
    trzeba tłumaczyć z czego zrobione (patrz o co pytała DHL dla odprawy
    celnej) to ciekawi mnie jak zgodnie z prawem zamawiać i dlaczego jest
    aż taka różnica w cenach Pb/Pbfree.

    Nie wykluczam, że w przypadku wykrycia Pb przesyłka mogłaby być
    skonfiskowana.

    Więc jak to jest?

  • 57. Data: 2017-08-31 10:46:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak jak nopliski ? :-)

    J.

  • 58. Data: 2017-08-31 11:05:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 11:41, Janusz pisze:

    > Mnie też ostatnio przećwiczyli, kupiłem programator w chinach prywatnie
    > a zatrzymali
    > mi to na cle, cena 227zł, musiałem robić screeny z zamówienia i się
    > spowiadać, prawdopodobnie przyjdzie mi vat od tego zapłacić.

    Przyszła, 70zł prawie dopłaciłem, ale w sumie i tak się opłaca, jestem
    około 2 stów do przodu.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 59. Data: 2017-08-31 11:27:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Aug 2017 10:07:43 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Nie kupuję cyny z Castoramy. Która jako taka nie podpada pod RoHS,
    > gdyż rynny itp. nie są urządzeniami elektronicznymi.

    Ja nie mówię o cynie do rynn w sztabkach tylko normalnej do
    elektroniki np. o sr 1mm, taka też Castorama sprzedaje.

    > Nie wykluczam, że w przypadku wykrycia Pb przesyłka mogłaby być
    > skonfiskowana.

    Rohs dotyczy wprowadzania na rynek a nie importu w innyn celu.
    Nie wspominając o tym, że setki jak nie tysiące ekektrykow w pl (sam
    znam dwóch, więc to raczej powszechne) sprzedaje usługę p.t.
    "instalacja elektryczna" lub "naprawa" w której montują własnej
    konstrukcji urządzenia, które rohs na oczy nie widziały, ba nawet
    klient nie wie że takie urządzania ma w instalacji.

    --
    Marek

  • 60. Data: 2017-08-31 11:34:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Ja nie mówię o cynie do rynn w sztabkach tylko normalnej do
    >elektroniki np. o sr 1mm, taka też Castorama sprzedaje.

    RoHS nie dotyczy szerszego pola niz tylko elektroniki ?

> [...]
    >konstrukcji urządzenia, które rohs na oczy nie widziały, ba nawet
    >klient nie wie że takie urządzania ma w instalacji.

    Ale to juz moze byc zagrozone kara ... 2 lata czy mniej ?

    J.