    Subject: Re: Cięcie kabli
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Wed, 10 Feb 2016 20:42:53 +0100

    W dniu 2016-02-10 o 19:12, J.F. pisze:

    > Tego odkolkowania tu nie widac

    Wydaje mi się, że od 1:17 na filmie to ichna przełącznica. To co tną, to
    też może być jedna strona tej przełącznicy lub tył stojaka centrali -
    tej odłączanej.
    Kabel tnie się w miejscu gdzie jest najwygodniej, cała idea jest taka
    żeby jednym cięciem przeciąć jak najwięcej żył.
    W zależności co chce się odzyskać, bo czasem stara centrala nie trafiała
    na złom tylko jest demontowana i sprzedawana lub przenoszona w inne
    miejsce, to mniej lub bardziej destrukcyjnie przebiega takie cięcie kabli.

    > czyzby nowa centrala miala wewnetrzne
    > odciecia, albo mogla byc przylaczona do drugiej rownolegle, bez pracy i
    > szkody ?

    Nowa centrala(nie ważne czy mechaniczna czy elektroniczna) nie ma
    fizycznego odcięcia, w elektronicznej można co prawda logicznie wyłączyć
    port/wyposażenie z obsługi, ale jakieś napięcie zawsze tam się może
    pojawić. Więc żeby nawzajem centrale się nie "zakłócały", ta ta nowa
    jest galwanicznie odcięta od linii, no a najwygodniej robi się to na
    przełącznicy głównej wtykając w łączówkę kołek izolujący styki.

    > U nas tez przychodzilo 20 ludzi i cielo w minute ?

    To wszystko kwestia wielkości centrali lub ilości przełączanych na raz
    abonentów, bo czasem przełącza się abonentów grupami po 100, 1000 lub
    10000. Ogólnie w sprawę może być zaangażowanych 20 osób i więcej. Jedni
    tną kable, inni w tym czasie wyciągają kołki z łączówek po stronie nowej
    centrali. Jak jest na przykład 10 tysięcy abonentów, a trzeba to w
    rozsądnym czasie zrobić, to kto może to tnie aż wióry lecą.
    A jeszcze w miedzy czasie obsługa centrali przekierowuje ruch ze starej
    centrali na nową. Generalnie jest to logistycznie dosyć dobrze
    zaplanowana operacją, którą przeprowadza się w najmniej niedogodnym dla
    abonentów okresie, czyli gdzieś w środku nocy.

    > W USA to moze byc uzasadnione - jakby ktos nie mogl pogotowia czy
    > policji wezwac ... oj, moze sie drogo skonczyc :-)

    U nas też jest uzasadnione, wszelkie służby są powiadamiane, dużo
    wcześniej, na a abonenci to pewnie jakieś ogłoszenia dostają.
    Jak akcja jest sprawnie przeprowadzona, to abonenci sygnału nie mają
    dosłownie kilka minut.