  • Data: 2016-02-11 01:38:01
    Temat: Re: Cięcie kabli
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-11 o 00:21, J.F. pisze:

    > Linia w spoczynku zasilanie pradem stalym jednak ma podpiete.

    Jaką linie? Bo już się trochę pogubiłem.

    > Po wylaczeniu centrali zasilania oczywiscie nie ma, ale czy impedancja
    > az tak wysoka ?

    Nikt a nas tego specjalnie nie mierzył, a 2 lub 3 Strowgery "usypiałem"
    w ten sposób i nie było problemów.

    > No, w USA moze nie, ale wydaje mi sie, ze kilka minut jest akceptowalne.

    No ale dlaczego my mamy być gorsi? Poza tym czym większa centrala tym
    start jej jest dłuższy. To jest dosyć indywidualna sprawa i czasem nie
    zamknie się wszystko w kliku minutach, tylko kilkunastu. Dla jednych to
    akceptowalne dla innych nie.

    > Ale teoretycznie biorac, zgodnie z tym co piszesz, to mozna by
    > konfiguracje nowej przygotowac przed przylaczeniem linii abonenckich.
    > Potem centrale wylaczyc, okablowanie abonenckie spokojnie wykonac, a
    > potem pstryk stara centrale, pstryk nowa, pare minut bootowania i
    > telefony znow dziajala.

    Też można tak do tego podejść, ale trzeba pamiętać, że taka centrala to
    nie jest twór samoistny. Oprócz abonentów ma też łącza, jest
    synchronizacja i sygnalizacja z innymi centralami, one też uczestniczą w
    procesie przełączania. Jak sobie dodasz wszystkie operacje, które są do
    wykonywane podczas uruchomienia centrali, to wychodzi że najmniej
    dokuczliwe dla abonentów jest przełączanie central na gorąco, gdy
    pracują obie na raz.

    Jest jeszcze jedna sprawa, duże centrale jak S12, EWSD, 5ESS czy OCB, to
    były projekty i wykonania pod konkretne sytuacje, często z mocno
    indywidualnie dobranym oprogramowaniem i bazą. Jak to się raz uruchomi,
    to nigdy nie wyłącza. Zawsze istnieje ryzyko że przy ponownym
    uruchomieniu coś pójdzie nie tak i nie wiesz czy to będzie przy jednym z
    próbnych uruchomień czy przy tym kluczowym. A tak działa i przeszło
    testy, to nie ruszamy.