  • Data: 2016-02-10 23:14:27
    Temat: Re: Cięcie kabli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-02-10 o 21:39, J.F. pisze:

    >Minutę to oni odcinali całe kable, z opisu wynika że było ich 927,
    >nie

    i pstrykneli przelacznik ... w pozycje OFF :-)

    >wiem ile par mają w tym konkretnym kablu, ale przyjmijmy że 50, to
    >daje pojemność przełącznicy na ponad 46.000 par, czyli mniej więcej
    >tylu abonentów. Nie mam pojęcia na jaką przerwę mogli sobie pozwolić
    >w tym konkretnym wypadku ale teraz na szybko trzeba gdzieś po drugiej
    >stronie przełącznicy te 46.000 par podłączać.

    No nie - tak jak pisales o oni mowia - nowa centrale podlaczano od
    wielu miesiecy.
    Tylko przydaloby/musi byc odizolowana od starej centrali.

    >Awaria pjedyńczego telefonu a wyłączenie prawie 50.000 abonentów, w
    >każdym czasie i miejscu, to jest jednak inna skala.

    No, dla abonenta w zasadzie ta sama. Telefon mu nie dziala i tyle.
    Jak to bedzie gdzies w nocy, to moze nawet nie zauwazy ze nie dzialal
    przez kilka godzin.

    Owszem, dla niektorych moze byc zle, ze telefon nie dzialal, u sasiada
    nie dzialal, i pogotowia nie mozna bylo wezwac ...

    >Tym bardziej, że do przecięcia kilku kabli filozofii nie potrzeba i o
    >ile nie mieli ludzi z własnych zasobów, to można na godzinę zatrudnić
    >50 ludków na umowę śmieciową.

    Tak to chyba zrobili, zbieranina jakas :-)
    Tym niemniej ... chcialoby ci sie przychodzic w srodku nocy za 12 zl ?
    Wiec trzeba zaplacic ze 100, no moze 50 wystarczy. 2500 zl plus
    ewentualne dodatkowe koszty.
    2500zl w calosci kosztow to niewiele, ale dochodzi robota papierkowa.
    Tymczasem 5 etatowych pracownikow to odetnie w 10-15 minut.

    Oczywiscie w USA stawki bylyby w $, ale zasada pozostaje ...

    Ale jak pisalem - USA to inny swiat, odszkodowania sa wysokie, moze
    nie mozna sobie pozwolic na tych 15 minut :-)

    J.