  • Data: 2016-02-11 00:39:04
    Temat: Re: Cięcie kabli
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie jakieś wojny napoleońskie, że tak dawno, wszyscy świadkowie pomarli
    > i można fantazjować. Żadnych "kluczowych firm" to nie ominęło.

    No ja znam to z opowiadań osób, z którymi miałem kontakt i opowiadały
    jak to bywało, dlatego przypuszczam co się, ale nie mam powodu żeby im
    nie wierzyć. Nikt o rwaniu kabli w każdym razie nie wspominał, ot wpadli
    panowie w mundurach telefonistki rozpuścili do domów, obsługa techniczna
    dostała "rozkaz" wyłączenia zasilania. Ale już następnego dnia czy tam
    po dwóch włączali selektywnie a to WOP a to Milicje, coś tam z
    kolejarzami było wspólnego i też trzeba było przywrócić, i to były te
    kluczowe firmy.

    > Nie było
    > też żadnej "większości cywilów" ani uzupełniającej jej mniejszości, którą
    > postanowiono przesłuchać przez telefon zamiast osobiście.

    A widzisz, a ja słyszałem taką historię, że specjalnie kazali kilka z
    góry narzuconych numerów w mieście powłączać, żeby szybko podsłuchać, a
    nie przesłuchać opozycję. No i podobno ktoś im tam wpadł.

    > Chwilę po północy
    > telefon był całkiem głuchy, a wiele dni upłynęło, zanim można było usłyszeć
    > "rozmowa kontrolowana, rozmowa kon-tuuuuuuuuu-owa kontrolowana". Większość
    > central pewnie wyłączono z prądu, ale rwanie kabli też musiało się zdarzać
    > -- tam, gdzie zabrakło fachowej obsługi.

    Dlatego napisałem, że ktoś mógł mieć taką fantazję i kable powycinać.

    > Każda "wojna" w pewnych ludziach
    > wyzwala najdziksze instynkty. Hamulce puszczają i robią oni wszystko, by jak
    > najszybciej zameldować aktualnemu prezesowi wykonanie zadania. Z kosztami
    > też się nie liczą.

    Najdziksze instynkty nie wystarczą gdy brakuje wiedzy jak wyłączyć
    centralę, trzeba wiedzieć gdzie i jak. A zamiast wycinać kable, to
    szybciej jest wysadzić w powietrze PG.

    Przypomniało mi się jeszcze, że wojsko zaanektowało pewną stację
    wzmacniakową gdzieś na trasie kabla wschód-zachód. Część obsługi
    zatrzymali, resztę wypuścili i zastąpili swoimi specjalistami, ale
    urządzeń nikt nie wyłączał i cały czas jakaś transmisja szła.
    Więc coś tam musiało jednak działać w tym kraju skoro była transmisja.