  • 11. Data: 2010-04-12 12:03:15
    Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
    Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>

    > Powiedz przede wszystkim, czy zużywają Ci się TE SAME elementy
    > zawieszenia, czy po prostu w końcu coś padło co działa już od N lat?

    Nie koniecznie. Na szczęście, choć np. gumy łączników stabilizatora zużywają
    się bardzo szybko...

    > Jeśli to drugie to nie ma czym się przejmować, z prawej strony zwykle
    > szybciej padają elementy zawieszenia bo po prostu po prawej jest więcej
    > dziur.

    Teraz jak to zrobie to zwrócę uwagę co zostało wymienione.

  • 12. Data: 2010-04-12 13:17:53
    Od: MaćkuPićku <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-12 10:07, to pisze:

    > Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest główna
    > przyczyna przyspieszonego zużycia elementów zawieszenia.

    To gołym okiem powiem Ci że podstawowy rozmiar dla tej Hondy to albo
    175/65R14 albo 185/60R14. W bogatszych wersjach (mocniejszych) montowano
    także seryjnie opony 195/50R15 i jest to jak najbardziej fabryczny rozmiar
    (czasem nawet 195/55R15) FABRYCZNIE.

    CO do istoty wątku:

    W moim samochodzie (silnik 1.6 116 KM) jest fabrycznie 185/60R14 i zalecane
    ciśnienie to 2.2 a przy obciążonym aucie lub >160km/h zalecane ciśnienie to
    2,4 atm.
    Ja jeżdżę na 2.3 przód/tył i jest OK. Auto prowadzi się pewnie i nie pływa.

    Dużo zależy też od opon i stylu jazdy. Czy masz miękkie opony (bocznie) czy
    twarde. i jak dynamicznie latasz po zakrętach. Opona różnie pracuje.

    Jako kierownik prawie indentycznej Hondy skłaniam się do stwierdzenia że to
    dziury i ruch prawostronny - prawodziurowy wywalają zawieszkę która w
    naszych samochodach daje frajdę z jazdy ale się szybko zużywa.
    --
    Maciek "Sołtys"
    Kraków

  • 13. Data: 2010-04-12 15:23:42
    Od: to <t...@a...xyz>

    MaćkuPićku wrote:

> [...]
    > także seryjnie opony 195/50R15 i jest to jak najbardziej fabryczny
    > rozmiar (czasem nawet 195/55R15) FABRYCZNIE.

    Opierałem się na tym co napisał właściciel: "Producent podaje 2.0 dla 2
    osób lub 2.1 dla obciążonego auta i prędkości > 160 KM/h. Ale... to
    odnosi się do 155/165 65R13".

    --
    cokolwiek