  • 141. Data: 2017-08-29 18:46:55
    Temat: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Aug 2017 06:26:44 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > A jak by takie coś wyglądało w Javie albo C++?
    > Ja sobie wyobrażam mniej więcej coś takiego [...]

    Można lepiej: nie używać funkcji pow(), tylko mnożenia; tylko dwie
    pętle po x i y, natomiast z obliczyć; do obliczeń użyć algorytmu
    liczenia pierwiastka kwadratowego na liczbach całkowitych lub jeżeli
    szybciej FPU. To się nawet da zwektoryzować i/lub rozbić na wątki
    (pętla po x), ale nie przesadzajmy.

    I tu jest cały myk: czy Haskell domyśli się że jest O(N**2) czy
    będzie forsowała O(N**3), a może cudownie zejdzie po analizie reszty
    kodu do O(1) dzięki lazy evaluation?

  • 142. Data: 2017-08-29 20:26:35
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, August 29, 2017 at 6:46:59 PM UTC+2, slawek wrote:
> [...]
    > I tu jest cały myk: czy Haskell domyśli się że jest O(N**2) czy
    > będzie forsowała O(N**3), a może cudownie zejdzie po analizie reszty

    Dobre pytanie.
    Pozdrawiam

  • 143. Data: 2017-08-30 00:46:23
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Adam M" <a...@m...com> napisał:

    > Przyklad kolegi w typ przypadku jest nie na miejscu - w czasie zaczynania
    aptymalizacji kodu ale
    > emulatora
    > nie bylo wiadomo czy 80286 bedzie dostepny (a dodatkowo z dalaczonym 80287 - w
    tamtych czasach
    > duzo
    > PC AT nie mialo dokladanego 20287 bo kosztowal extra - > dodakowo byly ograniczenia
    COCOM na
    > sprzedaz do demoludow).
    > W tym przypadku optymalizazja byla uzasadniona - jak to mowi przyslowie (niestety
    po angielsku) -
    > hindsight is always 20/20.

    Nie. Nie byla. Przyspieszenie nowego/zoptymalizowanego emulatora bylo rzedu kilku
    procent w
    stoosunku do dostarczanych
    z kompilatorami (TC i MS C).
    ..a o COCOMie nie ucz Ojca dzieci...

    > Na problem nad-optymalizacji C++ cierpia glownie programisci starszego pokolenia

    Nieprawda, Jest dokladnie odwrotnie.
    My starzy dobrzre wiemy ze prawdziwy handicap daje algorytm.
    Top Wy mlodzi swiecie wierzycie w sprzet/procesor.paiec
    My (a przynajmniej ja) starzy, rozwiazujac skomplikowana numeryke na takiej
    Odrze1325 z 32kBslow dobrze wiedzielismy ze nie ma co liczyc na sprzet ale na
    rozwiazanai/algorytmy/pomysly.
    To Wy jestescie obciazenie GHz i GB

    > Ale zobaczysz :) Sam jestem ciekaw.
    > Podstaw Pythona nauczysz sie w godzine.

    > Tak - wszyscy tak bardzo kochaja Pythona - zycze wielu skucesow w napisaniu
    > wielowatkowego programu w Pythonie (a dokladnie w CPythonie - najpopularniejszej
    wersji) bez
    > odwolywania sie do magicznych sztuczek. Python jest bardzo fajnym jezykiem do
    prototypowania
    > i szybkiej roboty - ale bez przesady - napisanie duzego systemu w Pythonie to
    > czysty masochizm.

    Powiedz to Googlowi, Facebookowi (Tornado: https://pypi.python.org/pypi/tornado/).
    No dobra. Niech beda polskie firmy. Powiedz to Onetowi i WP (i jeszcze O2) ktorych np
    obsluga poczty jest napisana w Pythonie.
    Jednym z najszybszych serwerow ftp to tez Python.
    W sensie/swiecie multitaskingu nie wszytsko watkami stoi, a nawet GIL (gdy ktos sie
    zna i umie)
    nie jest tez nieprzekraczalna bariera, a ostatnio asyncio (w rozmnych odmianach -
    nastepca i
    kontynuator
    Twisted-a) wymiata.
    W dodatku wielo(mikro)watkowo pisze sie tak jak sekwencyjnie a nie
    callbackowo/zdarzeniowo
    jak w innych jezykach/technologiach.

    PS: Masz dokladnie 0-we pojecie o Pythonie. Errata. No nie., Jakies tam maasz - "z
    prasy" :)

    AK

  • 144. Data: 2017-08-30 00:49:29
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > W latach 90tych było inaczej. Kompilatory nie dość że kompilatory generowały
    > kiepski kod, to jeszcze nie umiały malutkich funkcji wstawiać inline.
    > Wszelkie próby napisać kodu przyjaznego dla kompilatora kończyły się
    >totalną sieczką z punktu programisty czytającego ten kod.

    ...kolejne mity...
    Bylo_dokladnie_ odwrotnie.
    To prosty zwykly kod byl przyjazniejszy dla kompilatora/optymalizatora.

    AK

  • 145. Data: 2017-08-30 08:00:24
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, August 30, 2017 at 12:50:38 AM UTC+2, AK wrote:

    > ...kolejne mity...
    > Bylo_dokladnie_ odwrotnie.
    > To prosty zwykly kod byl przyjazniejszy dla kompilatora/optymalizatora.

    Żadne mity tylko dziesiątki albo nawet setki pomiarów czasów.
    Do czasów borlnad C++ w wersji około 5.0 - 6.0 (32bity) ja mam rację,
    potem Ty. GCC i G++ był wtedy jeszcze gorszy. W VC++ było podobnie,
    dopiero gdzieś od wersji 6.0 generował akceptowalny kod.

    Pozdrawiam

  • 146. Data: 2017-08-30 10:46:57
    Od: Szyk Cech <s...@o...pl>

    > Powiedz to Onetowi i WP (i jeszcze
    > O2) ktorych np
    > obsluga poczty jest napisana w Pythonie.

    Ciekawe skąd ten pomysł?!? Ja parę lat temu osobiście byłem na
    przesłuchaniu w sprawie pracy w wp.pl i tam powiedzieli mi, że szukają
    gości do pisania w C demona rozproszonego na Linuxy do obsługi poczty.
    Parę lat minęło, więc chyba już go skończyli... Z Onetem to nie wiem,
    ale jeśli chodzi o o2.pl to połączyło się parę lat temu z wp.pl. Ale czy
    to oznacza, że teraz działa na tym co wp.pl - tego nie wiem...

  • 147. Data: 2017-08-30 15:32:57
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    > ...kolejne mity...
    > Bylo_dokladnie_ odwrotnie.
    > To prosty zwykly kod byl przyjazniejszy dla kompilatora/optymalizatora.

    Nigdy tego nie zauważyłem. Natomiast często widziałem, żę
    w starszych kompilatorach wystarczyło zamiast funkcji użyć
    makra i już kod był wyraźnie o parę procent szybszy. O
    zamianie operacji na tablicy na operacje wskaźnikach nie
    wspomnę - zresztą, dziś też widać co się dzieje, gdy się
    zrobi te same operacje na wektorze, iteratorach i wskaźnikach.
    Pozdrawiam

  • 148. Data: 2017-08-30 15:35:49
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Wednesday, August 30, 2017 at 2:00:25 AM UTC-4, M.M. wrote:

> [...]
    > potem Ty. GCC i G++ był wtedy jeszcze gorszy. W VC++ było podobnie,
    > dopiero gdzieś od wersji 6.0 generował akceptowalny kod.

    w 100% zgadzam się z przedpiszcą - zwlaszcza Bornland byl wtedy marnej jakosci (ale
    był względnie tani), dodakowo linker Borlanda byl szybki ale wiązał wszysko co mu
    podeszło - zadnej optymalizaji (library pruning). Z tego okresu miło wspominam Watcom
    C++ i SAS C++, a co do compilatorow C to TopSpeed C i Aztec C.

  • 149. Data: 2017-08-30 16:09:02
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Tuesday, August 29, 2017 at 6:47:32 PM UTC-4, AK wrote:

    > Nie. Nie byla. Przyspieszenie nowego/zoptymalizowanego emulatora bylo rzedu kilku
> [...]
    No nie wiem - moze te pre procent przyspieszenia bylo potrzebne - moze nie - wszystko
    zalezy od potrzeb - czlowiek jest zawsze madrzejszy po fakcie.

> [...]
    > Odrze1325 z 32kBslow dobrze wiedzielismy ze nie ma co liczyc na sprzet ale na

    Milo mi slyszec że naleze do tzw młodego pokolenia bo komputerami zajmuje się od 1982
    ;-).
    Osobiscie nie mialem doczynienia z Odra (chociaz koledzy chwalili sobie ten system)
    and pracowalem na MERA-300 i MERA-60 a pozniej na PDP-11, HP2000 i HP3000.
    A co do obciazenia GHz i GB to programuje systemy czasu rzeczywistego (MCU i DSP) na
    ktorych RAM mierzy sie KB (czasami 64KB RAM to wszysto) i wiekszosc procesorow jest
    jedno-rdzeniowa (lub ma dodatkowe co-porocesory wymagajace spcjalizowanego
    programowania w assemblerze) a predkosc mierzy sie w MHz - czasami 200MHz to juz
    bardzo szybko.
    Dodaktowo wymaganiem jest wysoka niezawodnosc oprogramowania - polecam poczytac MISRA
    C i MISRA C++ standard.

    > Powiedz to Googlowi, Facebookowi (Tornado: https://pypi.python.org/pypi/tornado/).

    Nie wiem jak inni ale wydawalo mi sie ze Facebook uzywa wlasnego , wysoko
    zoptymalizowanego PHP.
> [...]
    > jak w innych jezykach/technologiach.
    >
    > PS: Masz dokladnie 0-we pojecie o Pythonie. Errata. No nie., Jakies tam maasz - "z

    Skoro ten Python jest taki dobry do wszystkiego i taki szybki to dlaczego nie
    uswiadczysz go na MCU/DSP albo nawet na wiekszosci SOC (i prosze nie wyciągac mi tu
    Raspberry Pi - nikt zdrowy na umysle i traktujacy swoich klientow powaznie nie uzyje
    RPi do zastosowan profesjonalnych - dodatkowo jako test proponuje napisac program w
    Pythonie na RPi obslugujacy 8 do 16 portow szeregowch z predkoscia transmisji 1.5MB
    na kazdym porcie i praktycznie ciaglym naplywem danych - a nastepnie powtorzyc to
    cwiczenie w C++ lub C)

  • 150. Data: 2017-08-30 16:30:45
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 07:09:02 -0700 (PDT), Adam M
    <a...@m...com> wrote:
    > Skoro ten Python jest taki dobry do wszystkiego
    > i taki szybki to dlaczego nie uswiadczysz go na
    > MCU/DSP albo nawet na wiekszosci SOC

    Przy 1kB SRAM to raczej nie doradzałbym Pythona.

    Ale ludzie dziwne rzeczy robią. Np. używają Delphi do pisania dla
    MCU.