  • 71. Data: 2018-06-30 14:09:31
    Temat: Re: Co takiego zaje***fajnego jest w Smart-TV?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-30 o 01:40, Mario pisze:

    > Uważam ze ocena czy warto czy nie, jest raczej na własny użytek. Teksty
    > o naiwnych i publiczne wyśmiewanie są raczej nie na miejscu.

    Ja uważam że nie na miejscu jest obrona durnej tezy kiedy nawet
    jej autor się wycofał. Ale jak rozumiem masz inne zdanie
    i żeby je uwiarygodnić będziesz mi nawet zarzucał że korzystam
    z tego co napisał mój oponent. Takie działanie pewnie też
    uważasz że są nie na miejscu. Przynajmniej dopóki robi je ktoś inny
    niż ty. :-)

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2018-07-01 23:50:32
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 30.06.2018 o 14:09, RadoslawF pisze:

    > Ja uważam że nie na miejscu jest obrona durnej tezy kiedy nawet
    > jej autor się wycofał.

    Najbardziej durna teza to ta, że kupowanie smart TV jest bez sensu, w
    sytuacji gdy ciężko znaleźć TV bez smart :)
    A te które znajdziesz to są jakieś leżaki magazynowe w HD Ready

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 73. Data: 2018-07-02 00:41:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 30 Jun 2018 00:54:36 +0200, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

    > Nie rozumiesz, mówię żebyś na pc otworzył www.youtube.com/tv i
    > porównał z tym jak "wygląda" aplikacja na tv.

    Hehe -- teraz już wiem jak "natywnie" działa YT na PS4 :)

  • 74. Data: 2018-07-02 17:22:41
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-28 o 16:23, Mario pisze:

    > Pierwszy raz słyszę żeby elektrownia wyłączała rutynowo konsumentom prąd
    > w ramach balansowania mocy. Jakby tak było to zawsze mogą wyłączyć na
    > podstacji dla całej wiochy.  Takie rzeczy to pamiętam z PRL - 20 stopień
    > zasilania :) Chociaż z drugiej strony PRL wraca.

    To było uproszczenie, oczywiście że chodziło o rozdzielnie a nie o same
    elektrownie. Tak czy inaczej chodzi właśnie o ta zmianę jakościową że
    nei trzeba wyłączac całej wiochy albo gminy, można będzie operowac z
    dokładnością do pojedynczego domu lub mieszkania.

    > Niemcy w tej chili mają w porywach do ponad 30 procent zasilania z
    > wiatru (w nocy) lub z farm słonecznych (w dzień). Nie słyszałem żeby
    > sobie dali spokój z zieloną energią.
    Nie tyle dali sobie spokój co przestali wycinać tradycyjne źródła, a
    nawet inwestują w nowe elektronie albo robią gruntowny remont/rozbudowę
    tego co już mają. Chyba zrozumieli że same wiatraki i panele nie
    wystarczą. Zwłaszcza po tym jak np. teraz w GB przy brzegu flauta od
    kilku tygodni i wiatraki nie dają praktycznie nic. Czym to skompensować?

    Owszem utrzymują elektrownie
    > cieplne żeby móc sterować mocą gdy się nie bilansuje. Problem się pewnie
    > rozwiąże gdy przy farmach słonecznych zaczną stawiać wytwórnie wodoru
    > czy metanu.
    Kiedy to będzie i ile kosztuje? I czy znowu zapłaci szary obywatel a
    przemysł będzie miał prąd w normalnej cenie?
    > Ale czy teraz Niemcy masowo wyłączają energię elektryczną właścicielom
    > (dzierżawcom) smartnych liczników energii?
    Pewnie nie, ale nie mówię że to dzieje się już teraz, mówię o tym co
    może być.
    Parę lat temu Bornholm ogłosił niezależność energetyczną (słońce +
    wiatr). Jak myślisz, co będzie w zimie jak przyjdzie flauta? Coś trzeba
    wyłączyć, a łatwiej wmasować nowe taryfy konsumentowi niż dużej firmie.

    Poza tym jak masz możliwość selektywnego wyłączania to można zacząć
    tworzyć nowe cenniki, usługi premium, gwarancje dostawy itp. Mokry sen
    marketingu, a dział handlowy już sika po nogach ze szczęścia.

    > Brakuje bo PiS udupia energetykę odnawialną żeby utrzymać w dobrych
    > humorach swoje zaplecze polityczne czyli górników.
    Akurat taki rozwój, że garstka dostaje tłuste dotacje a reszta się
    dokłada to żaden rozwój. Takie 500+ dla krewnych i znajomych, tyle że
    nie złotych a tysięcy euro. Zresztą PIS to tacy sami zdrajcy jak PO,
    popatrz sobie co zrobili z kopalnią Krupiński (a propos przyjaciół
    górników). PO przygotowała grunt pod sprzedaż Niemcom, potem było trochę
    szumu, Beata obiecała że pomoże i konic końców pójdzie super złoże węgla
    dla Anglików.
    Ciekawi mnie tez dlaczego nikt nie zajmuje się reaktorami na tor. Z
    samych odpadów w KGHM mamy tyle paliwa że wystarczy dla nas i całej
    Europy, reaktor prostszy i mniej ryzykowny, można dopalać przy okazji
    stare zużyte paliwo uranowe, odpady dużo szybciej się rozkładają -
    technologia prawie idealna. Nikt tego nie rusza, tylko chyba Indie są na
    tyle samodzielne że mają zaawansowane testy. Po ch... nam te instytuty,
    agendy i inne innowacyjne ministerstwa jak od lat nic sensownego się nie
    dzieje. Jedyne co zrobiliśmy w temacie energii atomowej to PO podpisało
    umowę na odbiór i składowanie w Polsce odpadów atomowych z zachodu.

    Proszę więc się nie dziwić że mam pesymistyczne nastawienie, bo jak
    patrzę co się dzieje to trudno tryskać optymizmem ;)

    Piotrek

  • 75. Data: 2018-07-02 17:38:01
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 22:56, BaSk pisze:
    > No wiem, że można to-i-owo odpalić na ekranie, ale wolę do tego używać
    > PC-ta. Czy warto "koniecznie" dokupić sobie tego smarta? Co za tym
    > przemawia wg Was?

    Jeszcze trochę pomarudzę ;)
    Koledzy twierdzą że FHD to przeżytak dla niedowidzącej babci, tylko 4K.
    Proszę popatrzeć na tabelkę i kalkulator
    http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/120554-tabela-odl
    eglosci-dla-4k.html
    https://hdtvpolska.com/kalkulator-odleglosci/
    Kto ogląda TV z odległości 1,5m?
    Jak się pojawiły TV 4K to zrobiłem prosty test w sklepie z jakiej
    odległości widzę wszystko na ekranie (tak na oko 65 cali albo nawet
    więcej). Trzy kroki wystarczyły żeby przestać zauważać wszystkie detale.
    Wychodzi na to że TV z 4K to oferta głównie dla lokatorów klitek z PRL
    lub nowoczesnego budownictwa, gdzie deweloperzy zapatrzyli się na
    Japonię albo inną Szuflandię.
    Przy większym metrażu pozostaje chyba zakup projektora, albo montujemy
    TV w sypialni i stawiamy zaraz za krawędzią łóżka ;)

    Piotrek

  • 76. Data: 2018-07-02 17:51:47
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Moim zdaniem to z tak bliska nie da się oglądać na telewizorze 4k (UHD) obrazu
    upscalowanego z 1080i.
    Za dużo widać obwódek, artefaktów, duchów i podobnych zjawisk.
    Oryginalne źródło 4k (2150p) to może jeszcze jeszcze.

    -----

  • 77. Data: 2018-07-02 19:37:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie chyba zakup projektora a tylko zakup projektora, oczywiscie jesli sa warunki zeby
    zrobic ekran o przekatnej minimum 3 metry. Filmy w sklepie jakie puszczaja na
    telewizorach sa specjalnie krecone. Przeplyw danych w tych filmach jest minimum 7-10
    razy wiekszy niz jest w fhd w telewizji naziemnej albo kablowce. Kolor jest na
    dziesieciu bitach a nie na osmiu jak w telewizji. Od ponad dwoch lat mecze projektory
    w domu, od dwoch tygodni mam nowego epsona, i wiem co pisze a nie pisze bo mi sie
    wydaje. Wczoraj na polsracie geneze planety malp ogladalem. Z naziemnej byla w sd.
    Ale puscili pelnym pasmem. Z prawie pieciu metrow wlosy mozna bylo postaciom liczyc.
    Rozdzielczosc wazna ale rownie wazne jest jak bardzo jest scisniete. Bardzo czesto hd
    jest gorsze od sd jak byle jak material przygotuja do emisji.

  • 78. Data: 2018-07-02 20:23:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Jul 2018 17:38:01 +0200, Piotr Dmochowski napisał(a):

    > montujemy
    > TV w sypialni i stawiamy zaraz za krawędzią łóżka ;)

    Ja tak właśnie mam :) 48" z odległości 2 m i zapewniam że widzę
    dokładnie z jaką rozdzielczością nadają. A poza tym, nie chodzi tu o
    odległość ekranu od oczu a o kąt widzenia ekranu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 79. Data: 2018-07-02 20:42:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, July 2, 2018, 5:38:01 PM, you wrote:

> [...]
    > Wychodzi na to że TV z 4K to oferta głównie dla lokatorów klitek z PRL
    > lub nowoczesnego budownictwa, gdzie deweloperzy zapatrzyli się na

    A kto powiedział, że telewizor musi być przy ścianie? Ja mam telewizor
    na środku pokoju. Jakieś 2 metry od twarzy. Za telewizorem mam dostęp
    do biblioteczki.

    > Przy większym metrażu pozostaje chyba zakup projektora, albo montujemy
    > TV w sypialni i stawiamy zaraz za krawędzią łóżka ;)

    Albo robimy jak ja :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 80. Data: 2018-07-02 20:55:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/30/2018 12:54 AM, Marek wrote:
    > Nie rozumiesz, mówię żebyś na pc otworzył www.youtube.com/tv i porównał
    > z tym jak "wygląda" aplikacja na tv.

    Wyglada podobnie. Ale inaczej. Trudno powiedziec, ale wiele rzeczy z
    aplikacji webowej jest innych na tv. Brakuje niektorych ikon, przyciski
    w innych miejscach, klawiatura i wyszukiwanie działaja inaczej,
    otwarzanie filmu dziala inaczej, experience inny. Nie wiem co o tym
    sądzic, to może być to albo może być coś bardzo podobnego, albo cześc
    funkcjonalności jest web a częśc nie. Muszę się tym pobawić.