    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Co wybudza mój komputer?
    Date: Fri, 12 Jan 2018 22:30:34 +0100

    On 1/12/2018 9:41 PM, Marek S wrote:
    > Zdaję sobie sprawę iż to technicznie wykonalne, choć w moich odczuciach,
    > tak nie powinno być aby sprzętu nie dało się wyłączyć na dobre bez
    > wyciągania baterii.

    Musi być zasilany choćby obwód czuwania nad przyciskiem power. To nie sa
    tylko druty, to całkiem złożona elektronika.

    > Zasilanie w sensie, że możesz ładować coś tam z portu USB, to powiedzmy
    > ok. Gorzej gdy ma to konsekwencje takie, że ze stanu wyłączenia, nie
    > uśpienia, komputer wstaje.

    Skoro na USB mam 5V to znaczy że w srodku pracuje przetwornica. I
    prawdopodobnie przy okazji jakiś układ zarzadzania energią. Takie układy
    maja w środku autonomiczny procesor. Nie widze problemu aby był
    wykorzystywany właśnie w celu sterowania energią USB i OSa.

    > Klawiszem owszem. To akurat jest intuicyjne. Nie musi mieć nic wspólnego
    > z trzymaniem zasilania urządzeń na płycie. Coś na wzór oświetlenia
    > schodowego w blokach. Egzystencja przycisku nie wymaga zasilania w tym
    > czasie jakiegoś urządzenia.

    Wymaga. Ten przycisk pełni mase funkcji. Jest obsługiwany zazwyczaj
    programowo.

    > zadziała. A co w przypadku takiego BIOSu jaki ja mam w lapku? Podałem
    > linki do fotek screenów. Nie ma w nim nic poza "ustaw godzinę i spadaj"
    > w uproszczeniu. Czy BIOS nie posiadający w swoim menu timera może go
    > mieć fizycznie?

    To wie tylko ACPI. Czy da sie to sprawdzić - pewnie tak. Nigdy tego nie
    robilem. Obecnie nie mam laptopa który spontanicznie budzi się, na
    ktorym mógłbym pooglądać sobie jakie ficzery ma ACPI. Bez znaczenia:
    może mieć i to wystarczy.

    Ponadto Intel ME pracuje tak czy inaczej. Nie jest żadną tajemnicą że ME
    jest zasilany z 5V standby, więc dziala przy całkiem wyłączonym
    komputerze. Może robić co chce. Być może MS go wykorzystuje do robienia
    takich zabawnych niespodzianek.