    Date: Fri, 02 Oct 2015 01:22:22 +0200
    From: _Michał <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co ze starymi supersamochodami?

    On 2015-08-31 16:51, WW wrote:
    > Witam
    >
    > Tak z ciekawości.
    > Co się dziej z supersamochodami, które mają po kilka lat a nie są
    > ,,muzealne"?
    > Pytam, bo w komisie obok mnie stoi 10 letni Bentley coupe. 220 000 zł.
    > Do lansu już się nie nadają, części i serwis koszmarnie drogi a że
    > wiekowy, to i awarii należy się spodziewać.
    > Kto i do czego je kupuje?

    10 letni bentley to jeszcze będzie w miarę aktualny model,
    a nie zabytek :) po wymyciu nie poznasz czy to 10 lat czy
    2 lata ma (jak dobrze trafisz w zmianę modelu).

    Co do przebiegu i części, "normalne marki", w połowie tych cen
    bez problemu robią 600kkm, bentley wtedy był budowany na VW Phaetonie,
    lub po części jeszcze BMW7, więc chyba z serwisem nie będzie żadnego
    problemu.

    Mam chyba skrzynie z tiptronika w moim dokładnie z tego bentleya,
    i się skubana nie popsuła a na liczniku prawie 300 kkm, i auto
    dostaje w kość ostro.

    W bentleyach to problem będzie bardziej jak szyba strzeli,
    lub przełącznik świateł, niż kawałki silnika czy skrzynia.

    co do Ferrari - nie wiem ;) ale tym się dużo nie jeździ.
    Mam tylko kompy ECU silnika z Ferrari 550 ;) i one są akurat
    względnie drogie - mechanik mi spalił jak naprawiał wycieraczkę
    (3x cena kompa renault safrane z ego co pamiętam).

    A zwyklejsze BMW, Merc, Audi, VW czy Citroen czy Renault z tych
    250..600k PLN tanieją po 15 latach do 0.5%...3% ceny zakupu ;)
    ale przy 10 latach jeszcze trzymają cenę, bo zazwyczaj wnętrza
    są jak "zwykłe auto" po 1.5 roku.

    ---