  • 171. Data: 2017-01-28 10:52:05
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 10:45:33 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nikt nie ma. Są rózne szacowania, najbardziej znane to:

    > http://www.tiobe.com/tiobe-index/

    No i widzisz sam: Fortran jest przed Clojure, Adą i Lispem, Haskell
    em, Lua.

    Całkiem nieźle.

  • 172. Data: 2017-01-28 10:53:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 09:21, slawek wrote:
    > W C. Ale na C świat się nie kończy i dlatego pytałem w jakim języku ten
    > program.

    program był na Linuxa. Dostaleś odpowiedź kilka razy. Zakładasz że nie
    jest w C++. Wot, trolowanie.

    > https://en.m.wikipedia.org/wiki/Null_Object_pattern

    Nikt tu nie jest na tyle glupi żeby czaić się na dereferencję nulla i
    łapać ciezki exception.

    Dodatkowo w tym tekście stoi jak byk "*Instead* of using a null
    reference to convey absence of an object".

  • 173. Data: 2017-01-28 11:00:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 09:58, slawek wrote:
    > Wyobraź sobie, że masz zjeść śniadanie: usmażyć jajecznicę, zaparzyć
    > herbatę itd. Okazuje się że w temacie mania jaj wystąpił u ciebie null
    > pointer. Nie masz jaj. I jajecznicy nie zrobisz.
    >
    > Według twojej logiki ta wyjątkowa sytuacja prowadzi do niemożliwości
    > zjedzenia śniadania. A być może śmierci głodowej: wszak jak nie udało ci
    > się zrealizować kroku n, to nie możesz przejść do n+1, a więc nie wolno
    > ci zjeść obiadu itd.

    Bzdury. Zakładasz dodatkowe warunki takie jak "brak jajek" które czegoś
    nie umożliwiają i starasz się skręcić dyskusję tak aby uniknąc słowa
    "dereference" udając że nullowe pointery to nic zlego z czym się
    zgadzam. Dyskusja jest o tym jak przezyc null pointer dereference i jak
    prawdziwi programisci uzywają tego do sterowania przepływem kodu.

    > Tymczasem przeciętny człowiek bezproblemowo przechwyci wyjątek.

    W którym miejscu? W scope jedzenia sniadania? Może w scope dzisiejszego
    dnia? A może całego zycia? I skąd bedzie wiedział że ten null to brak
    jajek a nie wzwodu jesli scope będzie za duży? Chcyba nie chcesz mi
    powiedzieć że będzie kazdy pointer otaczał try catch jak byle kiepski
    programista za pomoca ifow.

    > Jeżeli
    > nie może zrobić X to zrobi Y. Nie może usmażyć jajecznicy? To zrobi
    > kanapki z wędliną. Nie da się? To zje coś na mieście, albo zamówi pizzę
    > przez Internet. Po prostu celem dla niego nie jest fiksacja na
    > realizacji czegoś czego zrealizować się nie da.

    Wszystko to rezalizuje się z uzyciem projektu, czesto standardowych
    wzorcow projektowych. Nie znam wzorcu projektowego który stosuje null
    pointer dereference do sterowania przeplywem. Przypuszczalnie w
    paralernych wszechświatach jest powszechny, znam też firme pochodzaca z
    takiego wszechświata gdzie z zięciem nie takie numery robili.

    > Wyjątki w programowaniu to realizacja planu B wtedy gdy plan A zawiódł.
    > Nie oznacza to że z planem A było wszystko ok. Ale jeżeli plan B
    > wykonany został to znaczy że cały program jako taki działa zadowalająco.

    Pieprzenie. Napisaleś że null pointer dereference nie kończy programu.
    Kończy. Cała reszta to żałosne próby udowodnienia swiatu że chodziło o
    coś innego niż chodziło a reszta swiata nie potrafi pisac kodu.
    Dowiedzialeś się że Twoje pisanie przez exceptiony jest gowno warte bo
    to anty pattern. I brniesz dalej. Na pewno chcesz to kontynuować?
    Niektórzy czytają takie wypociny i potem wstyd.

  • 174. Data: 2017-01-28 11:02:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 10:52, slawek wrote:
    > No i widzisz sam: Fortran jest przed Clojure, Adą i Lispem, Haskell em,
    > Lua.

    Jest też przed Komeniusz Logo. Pamietaj, to ważne.

    > Całkiem nieźle.

    Tak. Całkiem nieźle. Jednak *przed* Komeniusz Logo a nie za. *Przed*! Co
    za ulga. Alleluja i do przodu.

  • 175. Data: 2017-01-28 13:15:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 09:58:41 +0100, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Wyobraź sobie, że masz zjeść śniadanie: usmażyć jajecznicę,
    zaparzyć
    > herbatę itd. Okazuje się że w temacie mania jaj wystąpił u ciebie
    > null pointer. Nie masz jaj. I jajecznicy nie zrobisz.

    Nie filizofuj. Seba precyzyjnie określił założenia: program napisany
    w C, skompilowany i uruchamiany na Linuxie próbujący odczytac
    operatorem wyłuskania wartosc wskazywaną przez nptr lub inny adres z
    poza przydzielonej procesowi przestrzeni spowoduje sigsegv, który
    definitywnie kończy proces bo tak ma być. I nie tylko w Linuxie. To
    się ma nijak do przevchytywania wyjątków w językach typu Java (bo to
    się odbywa zupełnie w innej warstwie abstrakcji) jakie próbujesz tu
    robić.

    --
    Marek

  • 176. Data: 2017-01-28 13:29:17
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Sebastian Biały wrote:

    > Wniosek: jestem gupi.

    Wniosek całkowicie poprawny, biorąc pod uwagę, z kim wdajesz się
    w "dyskusję". Pikoamperowy slawek już nie raz próbował przyekspercić,
    niezmiennie z tragikomicznym skutkiem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 177. Data: 2017-01-28 17:04:45
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 10:47:36 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Gdy dereferencjuje null to system operacyjny

    Konkretnie jaki system i jakiej paniki?

  • 178. Data: 2017-01-28 17:07:01
    Od: slawek <f...@f...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > No i co z tego?

    Ano to że nie ma w tym null pointer, a może zrobić kuku.

  • 179. Data: 2017-01-28 17:12:35
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 11:02:19 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak. Całkiem nieźle.

    No i widzisz. Po co było się nadymać? Fortran ma się całkiem dobrze
    jak na język w którym pisał programy twój pradziadek.

  • 180. Data: 2017-01-28 17:24:27
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 10:53:28 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > program był na Linuxa. Dostaleś odpowiedź kilka razy. Zakładasz że
    nie
    > jest w C++. Wot, trolowanie.

    Nie muszę zakładać. Zapytałem. Napisałeś że w C++. Więc wiem że ty
    twierdzisz że to w C++.

    Przy okazji Seba wykazał się blyskotliwoscią: że jak program był na
    Linuksa to musem napisany w C++. No cóż, jak Seba odkryje że w
    Linuksie można programować np. w Phytonie...