  • 191. Data: 2017-01-28 17:47:29
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 13:15:21 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Nie filizofuj. Seba precyzyjnie określił założenia

    A co to ta "filizofia"?

    No i przypominam: Sebcio wydział co i jak dopiero po dopytaniu co i
    jak. A program nie był w C tylko w C++.

  • 192. Data: 2017-01-28 17:52:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 17:42, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Coraz częściej?! Naprawdę ktoś jeszcze do Usenetu zagląda,
    > prócz nas kilku?

    Nie musza zaglądać do neta, google pokazuje wątki podczas normalnego
    szukania po ksywie, temacie, whatever.

    W sąsiedniej firmie manager zatrudnił firmę ktora szuka m.in. na
    grupach. Jeszcze jeden kierownik grupy zawsze pyta o wypociny
    internetowe i przegląda większe fora dla programistów przez rozmowa z
    kandydatem - twierdzi że w ten sposób zawczasu udało mu się zapobiec
    zatrudnieniu dwóch shizofreników.

    To nawet nie jest istotne czy ten zapomniany kawalek internetu znajdzie
    ktoś od CV. Przypuszczalnie kolega sławek, ksywa "null dereference"
    wypisuje to również gdzie indziej.

  • 193. Data: 2017-01-28 17:56:29
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 13:29:17 +0100, Piotr Wyderski <n...@m...com>
    wrote:
    > Wniosek całkowicie poprawny

    Słusznie.

    I od razu drugi wniosek: za poziom polskiej elektroniki (jaki jest,
    każdy widzi) odpowiadają Seba z Piotrkiem.

  • 194. Data: 2017-01-28 17:57:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 17:44, slawek wrote:
    > Seba, ty nie jesteś złym człowiekiem. Ty po prostu jesteś niedojrzaly
    > emocjonalnie.

    Ostatnio się wysypało troche psychologów internetowych. Szczególnie tych
    z gatunku uczących innych kultury przez plucie.

    > I nie potrafisz zrozumieć najprostszej rzeczy:
    > koordynatorzy itp. nie biorą cię na poważnie.

    Serio? Przecież to napisalem.

    > Nikt nie bierze cię na poważnie.

    Tu troszeczkę przesadzasz.

    > Ot taki przeciętny troll internetowy.

    Oczywiście, trafił mi się troll to hoduje. Jesteś dość interesującycm
    przypadkiem: niewiele wiesz, ale zakładasz że inni wiedza mniej więc
    nikt nie zauważy. To działa niestety tylko na grupach tumanistycznych.

    > Być może na garnuszku małegomiękiego. A być może nawet nie.

    Kompletnie tego nie rozumiem, nastapił jakiś przeskok w kierunku advocacy?

    > Na poważnie to 5000 ludzi idzie na bruk w MS

    Może to jakieś przygłupy co sterowali kontrolą przepływu przez null
    pointer dereference? Jak myślisz?

  • 195. Data: 2017-01-28 17:58:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 17:47, slawek wrote:
    > A program nie był w C tylko w C++.

    To znacząco zmienia dzialanie kodu po null pointer dereference.
    Dziękujemy za uświadomienie.

  • 196. Data: 2017-01-28 18:05:04
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 17:57:18 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tu troszeczkę przesadzasz.

    Nie bądź aż tak skromny. Jeżeli zalewają cię sweterki od linucha, to
    naprawdę coś.

  • 197. Data: 2017-01-28 18:06:05
    Od: slawek <f...@f...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Kompletnie tego nie rozumiem

    Szacunek za szczerość.

  • 198. Data: 2017-01-28 19:47:48
    Od: Luke <l...@l...net>

    Pozwolę sobie zadać merytoryczne pytanie z ciekawości.

    Problem polegał na tym, że:

    (a) w tym programie następowała dereferencja null i z tego powodu
    program się wywalał
    (b) nie następowała, ale z analizy kodu wynikało, że mogła nastąpić
    (c) nie wiadomo, ale przed każdą dereferencją jakiegokolwiek wskaźnika
    trzeba koniecznie sprawdzać, czy nie jest przypadkiem równy NULL
    (d) żadne z powyższych?

    ;)

    L.

  • 199. Data: 2017-01-28 20:19:15
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2017-01-24 o 16:02, J.F. pisze:

    > A tak 20 lat temu ?
    > Wcale nie bylo, czy tylko na workstation, czy juz sie pojawilo na
    > win95/98 ?

    20-25 lat temu, to większość chromatografów w ogóle nie miała komputera
    do zbierania danych, tylko rejestrator z pisakiem i przesuwającym się
    papierem.

    Wygenerowany chromatogram traktowało się linijką lub suwmiarką.
    Niektórzy próbowali planimetrem.

    Oczywiście o katastrofalnej przepaści pomiędzy możliwościami tamtejszego
    sprzętu, a obecnego, nie trzeba wspominać ludziom, którzy kiedykolwiek
    mieli z chromatografią cokolwiek wspólnego... I w ogóle o stylu pracy,
    gdyż mówimy o czasach, gdy w laboratoriach liczono rutynowe analizy
    suwakami i nomogramami, a oznaczenia naukowe lepszym (zamykanym na
    klucz) kalkulatorem. Artykuł z badań pisało się jeszcze na maszynie...

    L.

  • 200. Data: 2017-01-28 20:30:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 19:47, Luke wrote:
    > Pozwolę sobie zadać merytoryczne pytanie z ciekawości.
    > Problem polegał na tym, że:
    > (a) w tym programie następowała dereferencja null i z tego powodu
    > program się wywalał

    Tak. Przy podanych argumentach w których nie było rozszerzenia pliku
    (nie było .mid) program zakładał że extension jest i probowal je
    kopiować do bufora.

    > (c) nie wiadomo, ale przed każdą dereferencją jakiegokolwiek wskaźnika
    > trzeba koniecznie sprawdzać, czy nie jest przypadkiem równy NULL

    To nie jest prawda. Natomiast dobra praktyka programisty to wstawianie
    assert( ptr != nullptr ) w każdym możliwym miejscu dereferencji gdzie
    nie ma if-a. W praktyce w każdym się nie da, ale jakośc kodu mierzy się
    m.in. ilością asercji a te z ptr są wręcz oczywiste.