    From: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy SSD PCie opłaca się kupować?
    Date: Fri, 13 Jul 2018 12:53:51 +0200

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 13 Jul 2018 12:03:53 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b48790a$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :
    >Hmmm...
    >Czyli jak za dawnych czasów jak zadziała to dobrze?
    >
    >W zasadzie mam możliwość zwrotu.
    >
    >W praktyce będzie jak?
    >- nie będzie widać dysku (lub nie uruchomię z niego systemu)
    >- czy dysk nie osiągnie zapowiadanych prędkości
    >przy braku obsługi NVMe?

    Sprawa jest dość prosta, jeśli w manualu płyty znajdziesz informację o
    tym, że obecne na niej złącze M.2 obsługuje protokół NVME, to będzie
    działać.
    Windows 10 zainstaluje się bez problemu(8.1 chyba też), natomiast
    Windows 7 potrzebuje sterownika, który musisz wyżebrać mailowo od MS.
    XP nie ma szans na instalację.
    Pewnym wyjątkiem jest dysk Plextor M6e, który obsadzony na karcie PCIe
    zadziała nawet na bardzo starych płytach nie wspierających NVME(legacy
    mode).

    Ja bym jednak się zastanowił, czy to ma sens, zaletą NVME są wielkie
    kolejki zapisu inne usprawnienia, z których prawdopodobnie nie
    będziesz miał pożytku, ale pobawić się zawsze można.