  • Data: 2018-07-13 20:17:34
    Temat: Re: Czy SSD PCie opłaca się kupować?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 7/12/2018 5:13 PM, z wrote:
    > Cena wyższa ale czy będzie widać różnicę w porównaniu do samsunga
    > wyciągającego 400 MB/s?

    Miałem system na dysku SATA i PCIe, oba podobno rózniły się tylko
    kontrolerem, flash ten sam. Oba wyciągaly pi x drzwi tyle samo transferu
    czytając sektor w sektor.

    Jakie było jednak moje zdziwienie jak okazało się że Windows i Linux
    wstają średnio ponad 2x szybciej na dysku PCIe.

    Doczytałem w kilku miejscach na sieci że wynika to z większej
    responsywaności PCIe względem SATA. Nie znam tych protokołów od tej
    strony, ale PICe ma potafić przepchać więcej danych sterujących mimo
    identycznych ciągłych transferów danych.

    Nie mam więcej własnych obserwacji, jednak znajomi którzy z jakiegoś
    powodu wsadzili dyski PCIe mają podobne: dyski mimo podobnych
    specyfikacji zachowują się lepiej na PCIe.

    Efektem czego obecnie mam systemowy PCIe i dysk "na gry" na SATA.

    Tezy nie zamierzam bronić bo nie znam szczegołów techniczncyh tych
    protokołów i nie wiem na ile to placebo. Ale stoper nie kłamie ...