  • 31. Data: 2010-07-30 09:44:21
    Temat: Re: Czy automatem mo?na jecha? "na luzie" ?.
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-30 00:52, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Tak w skócie ktoś podrzuci co i dlaczego się tam ma psuć?

    Dokładnie właśnie tego się chce dowiedzieć.

    Czy w czasie normalnej eksploatacji skrzynie DSG mogę przełączać z "D"
    na "N" i odwrotnie.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 32. Data: 2010-07-30 09:54:00
    Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:34:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Czyli full automat :)

    zautomatyzowana to jeszcze nie automat.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 33. Data: 2010-07-30 10:13:59
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik WW napisał:
    > Witam
    >
    > Mam automat DSG.
    > Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.
    Tu jest manula do DSG. Nie mam czasu tego przegladac, wiec sam poczytaj moze cos tam
    jest opisane :-)

    http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/Direct_Shift
    _Gearbox_02E.pdf
    http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=120
    17

    Instrukcja włoska strony 108-113
    http://img291.imageshack.us/img291/9726/tman108109it
    be5.jpg
    http://img245.imageshack.us/img245/1673/tman110111it
    tr7.jpg
    http://img299.imageshack.us/img299/7242/tman112113it
    cj0.jpg

    Instrukcja polska strony 108-109
    http://img136.imageshack.us/img136/6756/tman108109pl
    yy6.jpg

    Oskar Wilde

  • 34. Data: 2010-07-30 10:18:29
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wrzucanie N w trakcie jazdy to błąd i czynność szkodząca skrzyni.

    Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

    Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z
    tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
    smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec
    gdzie lezy problem?

    --
    Picasso

  • 35. Data: 2010-07-30 10:21:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-30 09:36, WW pisze:

    > Mój pasek dość gwałtownie hamuje a dodając do tego brak w tym momencie
    > świateł hamowania, może zaskoczyć nieprzyjemnie tego z tyłu.

    Wychodzi na to, że skrzynie DSG należy wycofać ze sprzedaży,
    albo je oznakować tak, by wszyscy wiedzieli, że tam są.
    Proponuję jeszcze obowiązkowy punkt w testach na PJ, a dla
    kierowców już je posiadających - obowiązkowe przeszkolenie w
    tej materii.

  • 36. Data: 2010-07-30 10:21:39
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-30 10:18, P_ablo pisze:
> [...]
    > tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
    > smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec

    Ależ w opisanej sytuacji silnik pracuje. !!

  • 37. Data: 2010-07-30 10:35:25
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    P_ablo pisze:

    > Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

    Nie znam się na szczegółach technicznych, ale nie raz czytałem i
    słyszałem, że wrzucanie N zanim pojazd się nie zatrzyma szkodzi skrzyni.
    Mówił mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po
    tym właśnie jak po jeździe sprawdzającej wrzuciłem N, a samochód jeszcze
    się całkiem nie zatrzymał.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 38. Data: 2010-07-30 10:41:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Waldek Godel pisze:

    > zautomatyzowana to jeszcze nie automat.

    Wszystko co samo zmienia przełożenia to automatyczna skrzynia biegów.

    To w jakiej technologii działa i konkretnie w jaki sposób to
    przełączanie jest realizowane to już szczegóły techniczne.

  • 39. Data: 2010-07-30 10:51:51
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdurą nawet posiadając skrzynię
    > manualną... generalnie to zły nawyk i wcale nie oszczędza paliwa.

    A ja w swoim Space Starze zrobiłem eksperyment. Bak paliwa wyjeździłem
    wyrzucając na luz zjeżdżając z dużej górki i dojeżdżając do terenu
    zabudowanego lub do większego ograniczenia a drugi hamując silnikiem.
    Różnica ok 0,7 l./100 km na kożyść wrzucania na luz. Cały czas robię te same
    trasy po 180 km w jedną stronę więc warunki podobne.
    Podobnie do jazdy na zamek błyskawiczny przed zwężenia. Pamiętam jak rok
    temu przez Koziegłowami wszyscy odpowiednio wcześniej zjecjali na lewy pas i
    kolejka przejeżdżała przez zwężkę z prędkością ok 50 km/h. Innym razem jakiś
    imbecyl zachciał zakładek przed zwężeniemi wszyscy stali.

  • 40. Data: 2010-07-30 11:17:01
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-30 10:21, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > Proponuję jeszcze obowiązkowy punkt w testach na PJ, a dla
    > kierowców już je posiadających - obowiązkowe przeszkolenie w

    Wierzę głęboko, że jesteś mistrzem kierownicy i przy Tobie Schumacher to
    cienias.
    Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
    zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
    zapalenia świateł hamowania.