  • 41. Data: 2004-06-23 17:57:40
    Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
    Od: "Adam Kubicki" <a...@N...kubicki.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> w wiadomości
    news:cbcfut.3vsg01n.1@sloth.hell.pl napisał(a):
    > zdawac admini, czesto zatrudniani na zasadzie 'szwagier ciotecznej siostry
    > Jaki konkretnie rodzaj zabezpieczeń serwerów pocztowych zapobiega, w Twoim
    > przekonaniu, rozsiewaniu się np. Sassera?

    Zalozenie prezerwatywy po naturalnym poczeciu takze nic nie pomoze. Przed -
    tak.

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 42. Data: 2004-06-23 18:09:49
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Andrzej Bursztynski <_...@n...pl> napisał(a):
    > Jeśli nie ma innych regulaminów ani załączników (warto się jednak
    > upewnić) to albo osobiście albo z pomocą Federacji
    > Konsumentów/Powiatowego Rzecznika Konsumentów - reklamacja (chyba) z
    > tytułu zgodności z umową albo można to potraktować jako zerwanie umowy
    > przez operatora (zaprzestanie świadczenia usług objętych umową) - ale
    > lepiej z umową w ręku pójść do bezpłatnego prawnika w FK albo u PRzK.

    Czy aby nie przesadzasz(przesadzacie) z tym Rzecznikiem Praw Konsumentów?

    Każdy "normalny" Administrator sieci odłączyłby takiego użytkownika
    (wywołującego problemy w sieci). To, że nie poinformowano użytkownika,
    zgadzam się, jest pewnym niedopatrzeniem, jednak niedopatrzeniem również
    jest brak dbałości użytkownika o sam system (zawirusowanie etc.). MSZ,
    takie postępowanie, o którym piszesz jest nie adekwatne do sytuacji. Chyba
    wystarczy przestrzec operatora, co w przypadku, gdy sytuacja się powtórzy.

    Wymiana karty sieciowej, o której pisano gdzieś wyżej to tylko i wyłącznie
    'wina' użytkownika, który najpierw powinien zwrócić się do swojego
    operatora z problemem "braku usługi".

    Pozdrawiam,

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl

  • 43. Data: 2004-06-23 18:24:38
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Rafal.Doroszkiewicz wrote:

    > Czy aby nie przesadzasz(przesadzacie) z tym Rzecznikiem Praw Konsumentów?

    Nie, jest to jedno z dwóch (wskazanych) miejsc, gdzie klient może uzyskać
    bezpłatną pomoc prawną. A bez uważnej analizy umowy i ew. załączników
    naprawdę bardzo trudno powiedzieć, czy Administrator miał obowiązek i
    w jakim trybie powiadomić o wstrzymaniu świadczenia usługi.

    > Każdy "normalny" Administrator sieci odłączyłby takiego użytkownika
    > (wywołującego problemy w sieci).

    100% right, to jest jego obowiązek wobec wszystkich klientów.

    > To, że nie poinformowano użytkownika, zgadzam się, jest pewnym
    > niedopatrzeniem, jednak niedopatrzeniem również jest brak dbałości
    > użytkownika o sam system (zawirusowanie etc.).

    Z punktu widzenia formalno-prawnego niekoniecznie to się równoważy.
    MSZ po prosto operator powinien udzielić bonifikaty za okres odłączenia
    od sieci a na przyszłość powiadamiać o odcięciu.

    > MSZ, takie postępowanie, o którym piszesz jest nie adekwatne do sytuacji.
    > Chyba wystarczy przestrzec operatora, co w przypadku, gdy sytuacja się
    > powtórzy.

    Ja nie namawiam nikogo na _skargę_ do RzPK, tylko na poradę prawną. Nawiasem
    mówiąc - zdaniem UOK bardzo wiele umów z operatorami zawiera klazule
    niedozwolone, sam kilka widziałem jak w naszej kamienicy zdesperowani sąsiedzi
    chcieli się podłączyć do Internetu i mnie prosili o pomoc techniczną (np. mało
    kto wie że są takie zakazane przez Kodeks Cywilny) więc może opinia prawna
    niezależnie od całej sprawy to nie taka zła rzecz -)

    > Wymiana karty sieciowej, o której pisano gdzieś wyżej to tylko i wyłącznie
    > 'wina' użytkownika, który najpierw powinien zwrócić się do swojego
    > operatora z problemem "braku usługi".

    100% right - jakbyś uważnie prześledził wątek - pisałem o tym.

    Tak na marginesie - to odcinanie czasami jest karykaturalne - dam przykład,
    jak mnie TPSA podłączało do Neo. Po walkach o setup routera na centrali
    (linia była skrosowana) okazało się, że jestem odcięty (a ani razu nie
    byłem połączony). W BOK się dowiedziałem, że dlatego iż ... mam wirusy
    na komputerze, dopiero informacja, że to Linux pomogła i mnie podłączyli.
    Nikt nie informował o odłączeniu, ale ja też nie leciałem kupować nowego
    portu USB -).

    Natomiast jak się popatrzy w segmencie Neo na logi firewall'a to częstotliwość
    uderzeń na porty 135 i 44* po południu nadal jest rzędu 5-10 razy na minutę.
    Ale to taka dygresja tylko.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 44. Data: 2004-06-23 18:25:48
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Bartosz Waszak wrote:

    > IMHO to jest jedyna sensowne wyjście. Klient PRZED z reguły olewa
    > sprawe. Jedynym bodźcem motywującym jest odcięcie. Na maile z
    > ostrzeżeniami można nie otrzymać odpowiedzi tygodniami, a wirusy nadal
    > są rozsiewane.

    Panowie, oczywiste jest że PO. Kwestia tylko, że w opisywanej sytuacji
    W OGÓLE nie poinformował.

  • 45. Data: 2004-06-23 18:38:19
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Sebastian Bialy napisał(a):

    [...]

    > w moim wypadku klient jest przekierowany 80->strona
    > informacyjna, cała reszta /dev/null.

    Proste i skuteczne. Jednak admini omawianego tu providera nie
    potrafia takiej metody zastosowac. Kilku zabierajacych glos
    w tym watku chyba takze ma z tym problemy ;)

    j.

  • 46. Data: 2004-06-23 23:26:57
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Andrzej Bursztynski <_...@n...pl> wrote:
    <CIACH>
    > Natomiast jak się popatrzy w segmencie Neo na logi firewall'a to częstotliwość
    > uderzeń na porty 135 i 44* po południu nadal jest rzędu 5-10 razy na minutę.
    > Ale to taka dygresja tylko.

    Ile? W okolicach 12:00 moje Neo+ iest "atakowane" jakieś 30-40 tazy na minutę ;)
    W okolicach 18:00 już ~50 razy...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 47. Data: 2004-06-24 02:20:40
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
    iac.irc.pl> wrote:

    > A pieniadze za Net ma wplacac po wezwaniu do zaplaty czy przed?

    Pieniądze ma wpłacać zgodnie z umową, odcięty został za nie przestrzeganie
    tejże.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl

  • 48. Data: 2004-06-24 02:25:59
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Rafal Rabczuk <s...@o...pl> wrote:

    > debilizm wrodzony chyba? ;-))))))))

    A jak wytłumaczysz nie wycinanie cytatów i pisanie niechlujnych,
    pełnych błędów postów?

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
    gophi jesteś nienetetyczny (C) TheDude o moim podejściu do netykiety

  • 49. Data: 2004-06-24 02:28:27
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Adam Kubicki <a...@n...kubicki.pl> wrote:

    > I to jest jeden z problemow polskiego internetu: admini majacy w dupie
    > usera, ktory ich utrzymuje (bo przeciez nie robi tego ich pracodawca w
    > ramach idei dobroczynnosci).

    Jak nazwiesz usera, który ma "w dupie" bezpieczeństwo swoje, innych
    oraz prawidłowe działanie sieci i klika we wszystko co wyskakuje na
    ekranie bez czytania?

    --
    Pozbawił mnie sygnaturki strzał z dwururki (C) tren R @ appm 03.2003

  • 50. Data: 2004-06-24 02:32:50
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Rafal Rabczuk <s...@o...pl> wrote:

    > Gdyby taka sytuacja zdarzala sie raz na glupi rok to ok. ale wirusy atakuja
    > nagminnie.

    Więc trzeba ciąć userów równo, aż zaczną uważać, w co klikają.

    > to tez powinien byc odpowiedni admin? taki ktory jest w stanie rozpoznac
    > wirusa i odpowiednio zblokowac ofiare i zdalnie zabezpieczyc przed kolejnymi
    > zarazeniami - ale znajac zycie to najprosciej i najszybciej jest
    > wyciaciackogos z sieci.

    Podział obowiązków jest jasny. Administrator sieci dba o sieć i maszyny,
    którymi administruje natomiast w kompetencji użytkownika jest dbanie
    o własną maszynę. Jeśli użytkownik nie potrafi zapewnić wystarczającej
    ochrony antywirusowej to jest wycinany ze względu na dobro sieci. Co tu
    jest nielogicznego?

    > jednak uwazam ze to i tak uzytkownik jest odpowidzialny za swoj komputer
    > a nie firma ktora dostarcza mu internet.

    I to zdanie rozwiązuje wszystkie problemy.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
    Chcesz zarobić? Idź do pracy! (C) Robert B. o spamie Make Money Fast