  • Data: 2019-04-06 20:18:50
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-06 o 00:46, J.F. pisze:

    > Pewnie tak, chcialem tylko powiedziec, ze gdyby jasnosci pixeli
    > monitora byly takie same jak widoku, to powinienes widziec tak samo.

    Hipotetycznie tak. Ale nie traktuję nigdy hipotez jako dogmaty. Dopóki
    sam nie dotknę, nie zobaczę, nie wygeneruję obrazu, to będę mocno się
    powstrzymywał w poglądach.

    > Ale narzekasz na matryce, czy wlasnie na monitor/karte/przetwarzanie ?

    Na matrycę. Np. w prezentowanym RAW nie byłbym w stanie zobaczyć detali
    w tej szparze miedzy cegłami. Gdybym tam wrzucił bilet autobusowy, to
    byłby kłopot z ustaleniem czy w ogóle on tam jest. Tymczasem oko całkiem
    dobrze je widziało (bez zaglądania w szczelinę na wprost, lecz patrząc
    przez okno i widząc kątem oka).

    > Boisz sie "rozjasnic". Ale co dokladnie masz na mysli ?

    Zrobiłem zobrazowanie tego, co mam na myśli. Wykonałem 1 zdjęcie
    podwójnie zapisane: jako JPG z aparatu i jako RAW. JPG poniżej.

    https://drive.google.com/file/d/1y7BVup76SNSjUnvbrNz
    pjTo_E-srd8YL/view?usp=sharing

    Obok pokazane są całkowite ciemności i prawie 100% jasności. Napisałem
    "prawie" gdyż narzuciłem tolerancję +/- 4 stopnie by lepiej było widać
    te miejsca.

    Wykonałem potem kompresję dynamiki ręcznie na RAW.

    https://drive.google.com/file/d/1hkswSNrvtsx2Aafd8Jk
    jgH2V5KExmNnh/view?usp=sharing

    Wydaje się być jaśniejsze, prawda? Ale zapewniam Cię, że ilość bieli i
    czerni jest w przybliżeniu podobna. Zdjęcie nie zostało w ogóle
    rozjaśnione. Gdybym je odrobinę rozjaśnił - zniknęłyby wszystkie czernie.

    > Ale paski na ekranie podziwiales po wczytaniu wygenerowanego obrazka,
    > czy przed ?

    Po.

    > Zaloz ponownie obrazek, tylko 16 lub 32 bit, wygeneruj gradient ...
    > i bedzie widac paski czy nie ?

    Oczywiście, że będzie.

    --
    Pozdrawiam,