    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Date: Tue, 9 Apr 2019 17:40:53 +0200
    <q7r9gp$r1r$1@node2.news.atman.pl> <q7rao8$s6b$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <q7tu9n$alp$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <q861ct$ab7$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <q88fcn$t9a$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <q8b485$77a$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <q8dk3a$ik4$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <q8g19f$r97$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <q8ge4d$7dd$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>

    W dniu 2019-04-09 o 00:27, Starzec z Gór pisze:

    > Cały hint polega na tym, że musisz tak czy inaczej, zmierzyć światło padające w
    obszarze świecenia konkretnej lampy. I regulować balans pomiędzy poszczególnymi
    źródłami światła.

    Nigdy inaczej nie postępowałem, nawet przy białych światłach.

    > Tak na oko,niebieskie obszary doświetliłbym białym, i zmniejszył bym intensywność
    doświetlenia.
    > Tu nie ma uniwersalnej recepty.
    > Niemniej, pracujesz mocą źródeł światła, nie ustawieniami aparatu.

    Tak również zawsze robiłem... z wyjątkiem świateł kolorowych, gdzie
    światłomierz tego typu jak mam, przestał być użyteczny. W innych
    przypadkach zawsze aparat był włączany gdy już wszystko zostało
    pomierzone więc jego obsługa sprowadzała się do wciśnięcia spustu.

    Przy światłach kolorowych nie ma takiej opcji bez kolorowego
    światłomierza. Tu tylko obserwacja hostogramów (R,G i B) pozwalała
    uniknąć przepaleń. Inaczej bym nie potrafił ustawić.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek