  • Data: 2019-11-13 10:33:57
    Temat: Re: Czy jest sens i9 ?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiem co masz na mysli, ale wydaje mi się, że chyba nadzezła już bardziej
    > dojrzała era. Przesadnego epatowania trójwymiarowościa na BD nie
    > kojarzę. Te wylatujące z ekranu samoloty widuje za to nadal w kinach.
    > Sam nie spodziewam się tu, żadnego artyzmu bo to chyba dość trudny
    > kinowo środek wyrazu. Moje oczekiwania są bardziej po lini kolor vs
    > cz-b.. Zresztą 90% filmów co mam to kreskówki :)

    Kreskówki to chyba najbardziej naturalne zastosowanie do 3D w tej
    chwili. Aczkolwiek współczesne kreskówki mnie nie zachwycają z innych
    powodów.

    > To jest typowa idiotenkamera ze zwalonym kontrastem i podbitym
    > nasyceniem kolorów. Niestety. Jakby mieli dać opcje dla zaawansowanych
    > amatorów to by było jeszcze drożej, a oni zdaje się testowali dopiero
    > rynek i wyszło im, że jednak nie.

    Ale była potwornie droga jak na małpkę (w tamtych czasach 500 USD) -
    nawet teraz na rynku wtórnym trzeba wydać co najmniej ok. 800 złotych i
    schodzą na pniu. A na Ebayu widzę teraz nówkę sztukę za 818 USD!

    > Tymczasowy wzrost zainteresowania 3D był najpewniej związany z
    > pokonaniem istneijącej wcześniej pewnej bariery praktycznej. Po okresie
    > poczatkowej fascynacji entuzjazm oklapł.

    Według mnie technologia wyprzedziła możliwości jej zastosowania. Jedyny
    pożytek - tanie okulary 3D Samsunga na rynku wtórnym - kilka lat temu
    ich dodawano do wszystkich większych telewizorów tego producenta i
    ludzie nie wiedzieli, co z nimi robić, bo praktycznie nie było (i nie
    ma) nic do oglądania.

    > Obawiam się, że póki
    > technologia nie dojdzie do etapu gdzie 3D da się oglądać z przyzwoitą
    > jakościa bez pomocy okularów, na rozsądnym cenowo sprzecie to renesansu
    > zainteresowania i idacego za tym nowego sprzętu nie nalezy się
    > spodziewać.

    Jak nie będzie co oglądać - to nie pomoże. Zobacz jaka jest oferta na
    Blu-ray filmów w 2D i 3D. Chyba że pojawią się jakieś tanie masowe
    rozwiązania w smartfonach i urządzeniach wyświetlających i będzie
    możliwość zamieszczenia własnych filmików na Facebooku czy jakimś
    Instagramie... Na razie nie zanosi się.

    > Brzmi dobrze, ale niestety wymaga to wszystko czasu, którego nie mam.

    Fotografia jest moim hobby od dzieciństwa, więc mi czasu nie szkoda. I
    jako opanujesz workflow, to wcale tak dużo czasu nie zabiera.

    > Też widzę tęczę, ale nie jakoś dyskwalifikująco. Bardziej przeszkadza mi
    > brak płynności ruchu przy dynamicznych scenach, ale nie jestem pewien z
    > czego to wynika, że to tylko 24kl/s czy sprzęt się nie wyrabia.

    Słyszałem o tej przypadłości DLP (przynajmniej tych tańszych). Epsony z
    ich 3LCD mają maksymalnie 120 kl/s, więc w 3D wychodzi 60 kl/s i z
    płynnością jest OK.

    > PS. Jak wypatrzysz ponownie takie Vegas Pro za 100zł to podziel się
    > proszę tę wiedzą, bo za taką cenę to bardzo chętnie kupię :)

    OK, ta wyprzedaż w poprzednich latach była w okolicach Sylwestra. I
    chyba faktycznie kosztował 100 zł, a nie 100 USD - ostatnią wersję tak
    naprawdę kupowałem nie ja, a mój syn, który przyszedł do mnie na
    Sylwestra akurat. Kiedy dowiedział się, że poprzednia wersja nie
    obsługuje mojej karty Nvidii, to zajrzał do smartfona i powiedział, że
    akurat jest na wyprzedaży następna i natychmiast mi ją kupił jako gift.