  • Data: 2018-04-15 19:17:16
    Temat: Re: Czy komputery pomagają?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 15 kwietnia 2018 18:14:14 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Tak też mi się zdaje, że takie wynalazki, jak samolot SR-71 i wiele
    > innych powstały bez komputerów. Ilość nie przechodzi w jakość.

    Przechodzi, przechodzi. Na świecie już jest niewiele aktywnych zawodowo inżynierów
    którzy coś w rodzaju tego SR-71 potrafią zaprojektować ręcznie. Jakby szef Airbusa
    się uparł, że następny samolot nowej generacji zostanie zaprojektowany przy użyciu
    Kuhlmannów, krzywików i suwaków logarytmicznych, to gwarantuję że taki zespół
    szybciej by poumierał niż doszedł do pierwszego zamówienia na gotowy produkt. To jest
    zmiana jakościowa: albo się coś da zrobić w realiach budżetu, dostępności kadry,
    'time to market', albo się nie da. Dzisiaj bez nowoczesnych narzędzi inżynierskich
    się nie da. Za to da się to zrobić przy pomocy ludzi o znacznie niższych
    kwalifikacjach niż te które były wymagane w czasach SR-71. Owszem, trzeba ich
    szkolić, trzeba mieć ekipę ludzi którzy sprawdzają wszystko co kto inny zrobił w celu
    wyszukiwania ewentualnych błędów itd. Wydajność takiego biura nie wzrosła, ale
    łatwość stworzenia zespołu zdolnego do osiągnięcia celu- bardzo.