  • Data: 2018-04-16 09:39:59
    Temat: Re: Czy komputery pomagają?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-04-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > dyskusyjnych:LySAC.155081$2...@f...ams1...
    >>> http://forsal.pl/lifestyle/technologie/artykuly/1116
    412,szokujace-odkrycie-szwedzkiego-badacza-roboty-wc
    ale-nie-napedzaja-gospodarki.html

    > 15 lat temu roboty i komputery juz byly, a i smartfony sie chyba
    > pojawily.

    Z taka samą funkcjonalności? Nic się nie zmieniło?

    > Smartfon kiepski przyklad, bo:
    > -to komputer, komputer wymaga komputera chocby aby program napisac -
    > tzn wspolczesny komputer.
    > -procesor wymaga komputera aby go zaprojektowac, bo jak zapanujesz na
    > tymi miliardami tranzystorow ?
    > -smartfon maly jest, tego juz sie recznie nie polutuje :-)

    Wszystko się da zrobić "ręcznie". Kwestia kosztów, czasu i narzędzi.

    A przykład nie jest kiepski, jest po prostu jednopłaszczyznowy, podobnie
    jak stwierdzenie, że robotyzacja i komputeryzacja nie przyczyniają się
    do wzrostu wydajności - ponownie, jak można porównywać różne produkty,
    stworzone w różnych warunkach i wyciągać wnioski nt. wydajności?

    Przeanalizuj bebechy dowolnego, nieco bardziej złożonego użądzenia pod
    kątem ilości indywidualnych zadań (czynności), które są konieczne aby
    mógło powstać. To co robią panowie za tym art. to porównanie w stylu to
    jest telefon i tamto jest telefon więc to to samo. Sam zresztą zrobiłeś
    to wyżej ze smatfonem. Albo. kazdy komputer to komputer. A rożnica jest
    taka, że jeden wymaga np. (liczby z sufitu) kilkuset tys. indywidualnych
    czynności a drugi np. 10tys, ale produkuje się oba modele w podobnej
    ilości egzemplarzy i indywidualnych elementów/materiałów. Dla panów z
    art. oznacza to, że wydajność nie wzrosła, dla mnie, że wzrosła o
    przynajmniej 1 rząd wielkości.

    --
    Marcin