    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Czy minimalizacja plików JS/CSS jest jeszcze "w modzie"?
    Date: Tue, 23 Apr 2019 20:31:28 +0200

    W dniu 2019-04-23 o 12:54, Borys Pogoreło pisze:

    > To, ile strona "waży", nie ma większego znaczenia. Ciebie interesuje ile
    > trzeba pobrać i przetworzyć zanim strona zaczyna być dostępna dla klienta.
    > A to już zależy od wielu czynników. wp.pl jest dostępna już po 2 sekundach
    > i przesłaniu ok. 500KB. Jest różnica?

    Ok, dla pustego DOM, to racja. Jednakże jeśli 500kB leci przez 2s, to
    znaczy, że mamy łącze 2Mbps. To już prędkość dość rzadko stosowana.
    Średnia prędkość łącza w PL w 2018 wynosi 10x tyle.

    No chyba, że uwzględniasz w tym czasie oczekiwanie na odpowiedź serwera.
    Ale chyba zgodzisz się ze mną, że niezależnie od wielkości plików - nic
    w tym czasie nie jest przesyłane?

    U mnie (UPC, łącze 600Mbps) DOM w wp.pl ładuje się w 750ms na czystym
    cache, z czego oczekiwanie zajmuje aż 492ms! Samo ładowanie to 254ms.
    Strona główna to 184kB tekstu. Załóżmy, że bez minimalizacji zajmie o
    1/3 więcej, więc załaduje się w 254 * 30% = 330ms. Czy to jest
    jakakolwiek praktyczna różnica?

    Dla porównania: czas mignięcia okiem to 300-400ms.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek