  • 11. Data: 2015-03-06 18:33:51
    Temat: Re: Czy regres od sprawcy wypadku, to dobra wola TU?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnmfjnep.7j6.tom@tv2.dom.local...
    > yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a)

    > Ale dostrzegasz, że Compensa wydała *swoje* pieniądze na naprawę
    > samochodu i może je odzyskać od PZU? Ja tu widzę interes.
    >
    > Ciekawe jest, dlaczego nie chce.
    > Szkoda była na kilkaset złotych i uznali, że nie warto?

    Odpisałem Cavalino. W skrócie: Tyle co wypłacili WW, to tyle odzyskają z
    PZU. A jak wypłacą z AC, to mogą potem klientowi podnieść składkę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2015-03-06 19:13:08
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2015-03-06 o 18:08, Tomasz Pyra pisze:

    > Niby tak, ale głupi by byli gdyby woleli Tobie zapłacić z własnych
    > pieniędzy niż dochodzić tego od ubezpieczyciela sprawcy.
    >
    > Ale kto to wie co oni wymyślili, okaże się że ubezpieczyciele sobie kasy
    > nie przesyłają (bo rozliczają się na mniej-więcej zero), a zniżki poleciały
    > i Tobie i sprawcy i się ubezpieczyciele cieszą.

    Nie powinny polecieć zniżki, bo wypłacone mnie odszkodowanie mogli w
    całości pokryć z regresu.
    Jeśli tego nie zrobili, "bo nie", to ich wybór, ale jego skutki nie mogą
    obciążać mnie.
    Chyba napisze do rzecznika ubezpieczonych.

    Pozdrawiam
    WW

  • 13. Data: 2015-03-06 19:18:06
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2015-03-06 o 13:12, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Zeby likwidowac szkode ze swojego AC, gdy jest sprawca i podpisal
    > oswiadczenie? Szczerze mowiac pierwszy raz sie z tym spotykam. Wyglada
    > na to, ze zrobiles pani dobrze - nie straci znizek;-)
    > Moze zwroc sie (wreszcie) do PZU i domagaj sie przynajmniej zwrotu znizek.

    Chyba jednak straci.
    Trzykrotne pisałem do Compensy z pytaniem, dlaczego odstapili od regresu
    - kwota to prawie 10 000 zł. Efektem ten list zawierający dwa zdania. W
    pierwszym zawiadamiają, że wszeczeli regres, Drugie zdanie pisma
    zacytowalem.
    Ponadto dzwonili do mnie z PZU aby się dowiedzieć, jak wyglądało zdarzenie.
    Zgonie z prawdą odpowiedziałem, że nie wiem, bo mnie tam nie było. :-P

    Pozdrawiam
    WW

  • 14. Data: 2015-03-06 19:23:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 06 Mar 2015 19:13:08 +0100, WW napisał(a):

    > Jeśli tego nie zrobili, "bo nie", to ich wybór, ale jego skutki nie mogą
    > obciążać mnie.
    > Chyba napisze do rzecznika ubezpieczonych.

    A co na to OWU?
    Bo te w kwestiach AC mogą być chyba dość dowolne.

  • 15. Data: 2015-03-06 19:26:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 6 Mar 2015 18:32:14 +0100, yabba napisał(a):

    > Zacznij myśleć korporacyjnie. :))
    > Wypłacą za naprawę X zł, odzyskają z PZU X zł. Gdzie tu widzisz zarobek?

    To jet brak straty.

    > Lepiej wypłacić klientowi kasę z AC

    A to jest strata, bo trzeba pokryć z własnych pieniędzy szkodę.

    Zapomniałeś uwzględnić, że Compensa likwidując stratę z własnych funduszy
    musi za to zapłacić, ściągając to z PZU nie musi.

    Tu jest jeszcze pytanie co to za szkoda była, bo jak na 100zł, to może
    faktycznie wyszło że im się nie chce szarpać.

  • 16. Data: 2015-03-06 19:29:54
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

> [...]
    >>

    > Odpisałem Cavalino. W skrócie: Tyle co wypłacili WW, to tyle odzyskają z
    > PZU. A jak wypłacą z AC, to mogą potem klientowi podnieść składkę.

    IANAL, ale to może być nielegalne.
    Widać paralelę z sytuacją, że ja bym poszedł ze szkodą raz do OC sprawcy
    i drugi raz do swojego AC.

    PS. Co to jest "WW"?

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2015-03-06 19:32:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Zacznij myśleć korporacyjnie. :))
    > Wypłacą za naprawę X zł, odzyskają z PZU X zł. Gdzie tu widzisz zarobek?

    Nie nie wypłacą, tylko już wypłacili.
    Więc albo mogą odzyskać 0, albo X - co byś wybrał?

  • 18. Data: 2015-03-06 19:41:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 6 Mar 2015 18:29:54 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):

    > PS. Co to jest "WW"?

    pytek :)

  • 19. Data: 2015-03-06 19:45:06
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a)

    > pytek :)

    W tej sytuacji przepraszam za "co".

  • 20. Data: 2015-03-06 20:38:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Nie nie wypłacą, tylko już wypłacili.
    > Więc albo mogą odzyskać 0, albo X - co byś wybrał?

    Ja bym odzyskiwał, ale ja nie jestem dużą bezwładną firmą.
    Już Ci pisałem, że nie myślisz korporacyjnie. Jesli nie mają na to
    procedury, to ktoś musi byc na tyle zdeterminowany, żeby przekonać swojego
    szefa, żeby on przekonał swojego, żeby ten odważył się zawracać głowę
    prezesowi (albo komuś z zarządu), żeby ten podpisał pismo do PZU. Każdy
    poziom będzie żądał analiz opłacalności i oszacowania niezbędnych zasobów
    firmy przeznaczonych do realizacji tego, jakże skomplikowanego,
    przedsięwzięcia.
    A tak, to lecą swoją standardową procedurą: zgłoszenie szkody z AC ->
    wypłata kasy -> utrata zniżek -> następny proszę!
    Nikt się nie wychyla, nikt nic nie ryzykuje, każdy się cieszy z utrzymania
    swojej pozycji małego trybika w machinie biurokratycznej. Nie opłaca im się
    działać nieszablonowo dla odzyskania tych kilku tysięcy raz na rok.

    To tyle wyjasnień w celu zrozumienia zasad działania "przeciwnika". :))

    PZU wymysliło, że regres opiszą sobie procedurami, włączą go do standardowej
    usługi w ramach ubezpieczenia i zrobią z tego główny punkt kampanii
    reklamowej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba